• Ja. Als je later kinderen wil krijgen, hoeveel zou je er dan willen hebben? En waarom zou je het willen? (Geen gemene vraag, gewoon algemeen.)
    Bijv. omdat je veel van kinderen houdt, je wilt graag nageslacht hebben, etc. etc.

    Ik wil er zelf geen één, omdat ik daar totaal niet voor geschikt ben.
    Niet omdat ik mijn kinderen zou verwaarlozen en haten, maar omdat ik het liefste een goede carrière wil opbouwen. En als ik met een drukke baan kinderen zou hebben, zou ik dat egoïstisch van mezelf vinden tegenover die kinderen.
    Dan zouden ze alleen maar bij de opvang zitten en dat gun ik ze niet.

    So, tell me!*O*


    "Well, well. Look who we've got here!"

    geen ik zeg niet waarom


    You can't not look cool with a crossbow.

    Ja okeei, maar als ik een kindje wil, dan wil ik niet dat die altijd bij de opvang zit. Als ik een kindje wil, dan wil ik er tijd mee doorbrengen en niet met de gedachte dat het net zoveel bij een ander zit als bij mij. Maar als het óok naar de opvang gaat vind ik primaa. Het kan het dan ook leuk hebben met leeftijdsgenootjes. Maar ik wil toch wel het overwicht hebben.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Asleep schreef:
    (...)

    Dat hangt af van kind tot kind en hoe lang ze daar zitten hoor. (:

    Ik heb nu al zo'n verschillende opvangen stage gelopen en gemiddeld zitten de kinderen daar 2 dagen. Ik neem aan dat je als ouder er ook wel rekening mee houdt als je kinderen krijgt. Ik heb ook wel een jongetje gehad dat elke dag op de opvang kwam, dat is dan wel wat extreem.


    -

    @PukkelxDing; Goed, dat is misschien wel goed voor de kinderen zodat ze sociaal opgroeien, maar als ik eenmaal heb bereikt wat ik wil bereiken qua carrière, dan ben ik echt héél weinig thuis.
    En mijn neefje en nichtje gaan ook altijd naar de opvang, maar die zouden dolgraag bij hun ouders blijven. Het is maar net in welke situatie je zit.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Geen. Ik hou helemaal niet van (kleinere) kinderen en kan ook totaal niet met zo overweg.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik heb zelf met mijn broertje en zusje vanaf kleins af aan op de crèche en kinderopvang gezeten. Ik had het altijd hartstikke leuk daar, het was super gezellig, veel vrienden, veel leuke dingen, vertrouwde omgeving. Nee, ik denk niet dat mijn kinderen er heel veel moeite mee gaan hebben.


    Tuurlijk, dat kan leuk zijn. Maar ik zat daar na een tijd elke dag tot 6 uur, en dan word dat wel minder leuk. :Y)
    Ik zeg niet dat kinderen het daar haten -de meeste toch niet-, maar ik vind niet dat je kan zeggen:'ik ga carrière uitbouwen, en ik drop mijn kinderen wel ergens.'
    Kinderopvang is lang niet alles hoor.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Mudblood schreef:
    @PukkelxDing; Goed, dat is misschien wel goed voor de kinderen zodat ze sociaal opgroeien, maar als ik eenmaal heb bereikt wat ik wil bereiken qua carrière, dan ben ik echt héél weinig thuis.
    En mijn neefje en nichtje gaan ook altijd naar de opvang, maar die zouden dolgraag bij hun ouders blijven. Het is maar net in welke situatie je zit.
    Naja weetje, je hoeft ook niet perse van negen tot vijf te werken. Je kunt ook een keertje van 7 tot 12 werken, of misschien thuis werken. Zoiets kan allemaal tegenwoordig.


    Life is hard and then we die

    SoCute schreef:
    Ik wil er geen. Maar dat kan later veranderen.

    dat zei ik ook toen ik jouw leeftijd had xD

    Zelf wil er 2, misschien 3
    ik hou namelijk van kinderen
    k loop nu stage bij een kinderdagverblijf en het is zo leuk :D

    Geen, ik wil een carrière en ik denk niet dat een stel krijsende dwergen daarbij passen. Tenminste niet bij wat ik nu allemaal wil bereiken (:


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Heei Mudblood, dan ben ik nu wel nieuwsgierig, het is misschien beetje off topic. Maar ik ben gewoon benieuwd: Wat wil je que carrière bereiken? (A)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Genius schreef:
    (...)
    Ik heb nu al zo'n verschillende opvangen stage gelopen en gemiddeld zitten de kinderen daar 2 dagen. Ik neem aan dat je als ouder er ook wel rekening mee houdt als je kinderen krijgt. Ik heb ook wel een jongetje gehad dat elke dag op de opvang kwam, dat is dan wel wat extreem.


    Oh, wacht jullie hebben het over een andere opvang dan ik. Vergeet even wat ik hiervoor tegen Annick heb gezegd. :Y)
    Maar dan nog, ik ben 1x naar zo'n opvang geweest, en ik haatte het daar echt. Dus nee, lang niet voor elk kind is dat geschikt. Ja mag er dus bij het nemen van een kind er absoluut niet van uitgaan dat je je kind daar wel kan droppen.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2011 - 18:31 ]


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Twee, volgens mij is kinderopvang helemaal niet erg, want ik ben van plan om een mooie carriere te krijgen :)


    SLOAN.

    Created schreef:
    Ik weet niet of ik kinderen zou willen. Ik weet het echt niet. Aan de ene kant lijkt het me super leuk omdat er dan echt iets van jou op de aarde rondloopt. Natuurlijk is het geen bezit. Maar het is toch jóuw kind.
    Maar misschien klinkt het heel egoïstisch, maar aan de andere kant, je kunt dan heel veel dingen ook weer niet doen. Je mist ook weer heel veel andere dingen. En net zoals jou mudblood, misschien heb ik het dan ook wel heel druk met mijn werk. En dat wil ik mijn kinderen simpelweg niet aandoen. En ik heb ook gewoon niet echt een drang om echt kinderen te hebben. Het hoeft van mij niet perse. But we shall see ^^


    We accept the love we think we deserve.

    Created schreef:
    Heei Mudblood, dan ben ik nu wel nieuwsgierig, het is misschien beetje off topic. Maar ik ben gewoon benieuwd: Wat wil je que carrière bereiken? (A)

    Ik wil heel graag Officier van Justitie worden. (: En daar hoort natuurlijk een ijzeren discipline bij en veel concentratie. Dat lukt niet helemaal als je elke nacht van bed af moet om de kinderen te voeden, bijvoorbeeld.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    PUKKELxDING schreef:
    2, en ik zie zelf de opvang juist als iets dubbelop. En ik kan carrière maken, en de kiddo's hebben het leuk met andere mensjes van hun leeftijd. Mooi toch?


    Helemaal mee eens! Hier gaat ze ook 2 dagen naar het kinderdagverblijf en ze heeft het er enorm naar haar zin.

    OT, twee kindjes en misschien over een paar jaar nog een nakomertje. Maar dat ligt helemaal aan de situatie dan. Misschien ben ik er over een paar maanden wel helemaal klaar mee.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'