• Gisteren is er een vriendin van mij aangevallen door Marokkaanse jongeren, doordat ze in het openbaar een kusje gaf aan haar vriendje.
    Dit was in Amsterdam, waar zij gisteren heen ging om gezellig daar te shoppen.
    Haar vriendje kon ze gelukkig tegenhouden en met de hulp van omstanders zijn ze verjaagd.
    Allemachtig, het is toch belachelijk dat iemand zomaar wordt aangevallen?

"Well, well. Look who we've got here!"

Tranquillity schreef:
    (...)
    Dat vind ik erg voor je moeder ;x Dat je zoiets durft zeggen
    Val me nu niet aan aub, dat is gewoon mijn mening

Nee het is niet mijn moeder mijn moeder is mijn diamentje.

Maar ik hoor altijd marokkanen hier marokkanen daar.

En ik word er een beetje nerveus van.

[ bericht aangepast op 25 juni 2011 - 18:58 ]

op youtube word ik ook steeds lastig gevallen door mocro's omdat ik een reactie plaatste bij 1 of ander filmpje...

Authors schreef:
    Geen wonder dat ze dan zo slecht in het nieuws komen. Jezus.

Ja this!

You're a Dickhead - Nothing Personal.

Leafs schreef:
    (...)

Het spijt me hoor. Maar als je het nieuws kijkt zijn het [bijna] altijd buitenlanders :/
    Dit is niet racsistisch bedoelt.

Weet je waarom? Als iemand zegt 'Een buitenlandse man heeft een vrouw in elkaar geslagen' hoor je meteen 'ah, een buitenlander', maar als het een Nederlander/Belg is, zegt men gewoon 'Een man heeft een vrouw in elkaar geslagen' De buitelanders worden gewoon extra benadrukt.

Olive

Hooligan schreef:
    Omg, oke. Ik ga dit topic vrolijk verlaten voordat ik geirriteerd raak en racistische opmerkingen ga maken.

If you spread your wings, you can fly away with me.

weet je zeker dat het ging omdat ze een kusje gaf aan haar vriendje? en niet omdat de vriendje van haar gewoon ruzie had met een van hun. Want het is gewoon onwerkelijk dat het om die reden is gebeurd, niet dat je liegt maar gewoon onwerkelijk.

And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

Authors schreef:
    (...)

Weet je waarom? Als iemand zegt 'Een buitenlandse man heeft een vrouw in elkaar geslagen' hoor je meteen 'ah, een buitenlander', maar als het een Nederlander/Belg is, zegt men gewoon 'Een man heeft een vrouw in elkaar geslagen' De buitelanders worden gewoon extra benadrukt.

Eindelijk, dit probeerde ik te verwoorden in mijn vorige reactie. Bij ons was er een ruzie en de kranten bericht van de regio was zo;

Een man heeft gisteren middag ruzie gemaakt met zijn buitenlandse buurman.

En dat was nog maar een stukje, want meer dan de helft was gelogen.

Authors schreef:
    (...)

Nou ik hoor er toch elke keer 'marokkaanse man/jongen' voor hoor? Wil niet heel lullig zijn. Plus ik zie het bij mij in het dorp en school ook.

To infinity and beyond •

Uneventful schreef:
    weet je zeker dat het ging omdat ze een kusje gaf aan haar vriendje? en niet omdat de vriendje van haar gewoon ruzie had met een van hun. Want het is gewoon onwerkelijk dat het om die reden is gebeurd, niet dat je liegt maar gewoon onwerkelijk.

Het lijkt me heel onwerkelijk dat hij die jongens kent. Hij woont namelijk op meer dan honderd kilometer van Amsterdam af en hij studeert in Groningen.

Leafs schreef:
    (...)

Nou ik hoor er toch elke keer 'marokkaanse man/jongen' voor hoor? Wil niet heel lullig zijn. Plus ik zie het bij mij in het dorp en school ook.

En als het een turk is zeggen ze ook Turkse man/jongen.. maar heb je een Bulgaar? Een chinees of weet ik veel een japanner. Dan hoor je buitenlandse man/jongen. Het is ook zo dat marrokanen en turken sneller worden genoemd.

Mudblood schreef:
    (...)
    Het lijkt me heel onwerkelijk dat hij die jongens kent. Hij woont namelijk op meer dan honderd kilometer van Amsterdam af en hij studeert in Groningen.

Kent je vriendin hun? Of misschien is een van die jongens verliefd op haar ofzo.

Tja ik kan daar maar 1 ding op zeggen..
    Het zijn weer marrokanen..

Stop wishing, Start doing..

Serophina schreef:
    Tja ik kan daar maar 1 ding op zeggen..
    Het zijn weer marrokanen..

ugh.

Hoe verleidelijk het nu wel niet is om 'kutmarokkanen' te gaan zeggen...

No growth of the heart is ever a waste

Uneventful schreef:
    (...)

Kent je vriendin hun? Of misschien is een van die jongens verliefd op haar ofzo.

Nee, het waren echt complete vreemdelingen voor haar en haar vriendje. Echt, ik snap het zelf ook niet dat ze daarom werd aangevallen.