• Ten eerste dit is niet tegen iemand gericht,ik kwam hier op toen ik het topic van CountMeIn zag. Dit is niet tegen haar! Of iemand anders!

    Maar wat is er gebeurd met de jeugd van tegenwoordig? Ze gaan steeds vroeger uit,hebben steeds vroeger seks. Ze proberen zo vroeg volwassen te zijn en dat snap ik echt niet.

    Ik ben 17,en ik ben ongeveer een maand geleden voor het eerst uit geweest,ik drink amper,slaap met een knuffel(jaja lag maar,maar zonder iets in mijn armen te hebben kan ik niet slapen) en toen ik 12 was speelde ik nog met poppen en barbie's.
    Nu wil ik niet doen alsof ik heilig ben en ja ik ben ook wel erg braaf maar als je dat vergelijk met de 12 jarige van nu...Die doen meer denk ik nu doe. Ben ik de enigste die dat vreemd vind?

    Ik wil niemand aanvallen en ik snap dat tijden veranderen maar zo snel?
    Ik snap niet dat ze zo snel volwassen willen zijn. Je jeugd is een van de kostbaarste dingen die je heb. Ik heb mijn jeugd toen ik 12 was heel opeens verloren,zonder dat ik het wou en weet je wat. Ik wil hem terug. Ik heb er veel voor over om weer zorgeloos en vrij te zijn,om weer kind te zijn.

    Ik weet dat het dramatisch klinkt maar denk er maar eens over na. Als je kind bent hoef je je geen zorgen te maken,kan je lekker spelen en vrij zijn. Het moet wel de mooiste tijd van je leven zijn. Waarom zou je dat willen opgeven om nep-volwassen te zijn en stoer te doen?

    Nogmaals ik wil niemand beledigen maar ik snap het gewoon niet.

    Zo dat moest er even uit,kan iemand me het uitleggen?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ben 17.. noooit uitgeweest ik slaap met een koe naast me [die knuffel heeft gwn iets.. zelf gegrepen op de kermis ;D heb hem een shirtje gegeven en een kettinkje en een sjaaltje ;D]
    Mja, ik heb geen zin om me erme te bemoeien.. kan laatste tijd weinig hebben



    Trouwens het woord; volwassen kan je op vele manieren opvatten..
    bij volwassen denk ik aan verantwoordlijkheid enzo

    [ bericht aangepast op 25 juni 2011 - 0:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Inderdaad, ik ben het met je eens. Al ging ik op mijn dertiende ook wel uit, maar mijn vrienden waren toen al zeventien etc. Dit komt omdat ik vroeger nogal.. Heftige dingen heb meegemaakt en daardoor mentaal een aantal jaar voorloop. :'D Klinkt raar, onlogisch en gelogen I know, maar toch is het zo. xd
    Ik heb eigenlijk inderdaad ook geen idee, want je moet gewoon genieten van je jeugd, en puberteit is lang niet altijd even leuk. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Bij mij is het zo, dat ik héél mijn leven al, tussen odueere mensen heb gezeten. Ik heb een klas overgeslagen, in mijn huidige klas ben ik nog altijd een outstander. Ik ga veel om met 2e, 3e en 4e klassers. Ik heb ook een aantal vrienden van 17/18. Mijn klas vind mij zowel rebels als volwassen.
    Mensen schatten mijn qua gedrag en uiterlijk ouder.
    Doordat ik veel met oudere mensen op trek, ga ik me automatisch ook ouder gedragen. Zelfs op Quizlet ben ik altijd de jongste van het groepje. En de vrienden van mij die jonger zijn, zien mij vaak als een soort 'Voorbeeld'. Wat ze niet moeten doen. Hun doen mij snel na.

    En dan heb je ook nog (wat bij mij niet het geval is) groepsdruk, stoer willen doen en indruk willen maken op het andere geslacht. :'D


    Let it come and let it be

    toen ik twaalf was, was ik druk met barbiepoppen hun hoofd af te rukken en in de verf te doppen (a)

    nee, je hebt wel ergens gelijk, in onze cursus gedrag stond dat er als voorbeeld dat er al gsm's bestaan voor kleuters...
    Maar die dingen die jij opnoemt zijn niet altijd 'volwassen', ze kunnen ook op een volwassen manier volwassen zijn. Kinderen die op 11 of 12 jaar iets ergs hebben meegemaakt of die vaak met mensen omgaan die ouder zijn zullen ook al volwassener zijn. En over het stoer doen, vonden we het niet op elke leeftijd leuk om de beste te zijn? :Y)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Je hebt wel gelijk hoor, als je hoort wat ze tegenwoordig allemaal wel niet doen op die leeftijd. Uitgaan, jongens, allerlei dingen... Denk ik van: o.o
    Ik was ook wel met jongens bezig maar niet zoals ik sommige erover hoor praten. Die elke weekend uitwillen en jongens gaan kijken. Wtf, waarom? Uitgaan is iets dat je doet vanaf je 16de, vind ik zelf.
    volgens mij heb ik hier echt een hoop onzin neergezet haha.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2011 - 0:38 ]


    Your make-up is terrible

    Pemberley schreef:
    toen ik twaalf was, was ik druk met barbiepoppen hun hoofd af te rukken en in de verf te doppen (a)

    nee, je hebt wel ergens gelijk, in onze cursus gedrag stond dat er als voorbeeld dat er al gsm's bestaan voor kleuters...
    Maar die dingen die jij opnoemt zijn niet altijd 'volwassen', ze kunnen ook op een volwassen manier volwassen zijn. Kinderen die op 11 of 12 jaar iets ergs hebben meegemaakt of die vaak met mensen omgaan die ouder zijn zullen ook al volwassener zijn. En over het stoer doen, vonden we het niet op elke leeftijd leuk om de beste te zijn? :Y)

    Ik ging echt stuk om dat eerste.

    Ik snap wat je bedoel,volwassen was misschien niet het goede woord maar ik wis geen ander. Ik snap dat je soms snel volwassen word door sommige dingen,heb ik ook gehad en daarom snap ik niet dat sommige het expres doen,omdat je jeugd juist zo kostbaar is als je hem zo moet verliezen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Assassin schreef:
    Je hebt wel gelijk hoor, als je hoort wat ze tegenwoordig allemaal wel niet doen op die leeftijd. Uitgaan, jongens, allerlei dingen... Denk ik van: o.o
    Ik was ook wel met jongens bezig maar niet zoals ik sommige erover hoor praten. Die elke weekend uitwillen en jongens gaan kijken. Wtf, waarom? Uitgaan is iets dat je doet vanaf je 16de, vind ik zelf.
    volgens mij heb ik hier echt een hoop onzin neergezet haha.

    Wat ik deed was btw niet echt "uitgaan", een vriendin was gewoon jarig en we gingen naar hun 'Stam-café'


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Wat ik deed was btw niet echt "uitgaan", een vriendin was gewoon jarig en we gingen naar hun 'Stam-café'


    Wat moet je in een cafe? x'D Voor ik 16 was durfde ik er niet eens in joh. Het is wel iets anders ja, maar waarom viert ze haar verjaardag daar? -ik heb geen idee hoe oud ze werd?-


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Wat moet je in een cafe? x'D Voor ik 16 was durfde ik er niet eens in joh. Het is wel iets anders ja, maar waarom viert ze haar verjaardag daar? -ik heb geen idee hoe oud ze werd?-

    Zij werd zelf 12, ze zit nog in groep 8, samen met alle anderen. Ik was de enige vand e Middelbare school :'D
    Zij gaat met haar ouders en broertje iedere zaterdag daar heen. Ze kent die mensen goed, en die ouders hadden het afgehuurt :'D
    Daarbij, we zaten allemaal op dezelfde basisschool. De Stappen, en dat is een vrij, euh- aparte school.


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Zij werd zelf 12, ze zit nog in groep 8, samen met alle anderen. Ik was de enige vand e Middelbare school :'D
    Zij gaat met haar ouders en broertje iedere zaterdag daar heen. Ze kent die mensen goed, en die ouders hadden het afgehuurt :'D
    Daarbij, we zaten allemaal op dezelfde basisschool. De Stappen, en dat is een vrij, euh- aparte school.


    Ooh, als ze daar heengaat met haar ouders en broertje is het wel een heel ander soort kroeg. :'D Nah, je hebt ook 'gezinskroegen' en dat is dan nog normaal, zonder dronken tieners en oude mannetjes.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ooh, als ze daar heengaat met haar ouders en broertje is het wel een heel ander soort kroeg. :'D Nah, je hebt ook 'gezinskroegen' en dat is dan nog normaal, zonder dronken tieners en oude mannetjes.

    Nou er zijn wel regelmatig dronken mensen :'D
    Het is een beetje een klein café'tje 'waar-alles-mag' tussen al die chique restaurants die er naast staan.


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Nou er zijn wel regelmatig dronken mensen :'D
    Het is een beetje een klein café'tje 'waar-alles-mag' tussen al die chique restaurants die er naast staan.


    Ik zou mijn kinderen daar echt niet mee naartoe nemen. :x En mijn ouders zouden me als groep 8er ook niet naar zo'n feestje laten gaan eerlijk gezegd.
    Maar volgens mij word de jeugd van tegenwoordig daarin al losser opgevoed.


    Your make-up is terrible

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ik ging echt stuk om dat eerste.

    Ik snap wat je bedoel,volwassen was misschien niet het goede woord maar ik wis geen ander. Ik snap dat je soms snel volwassen word door sommige dingen,heb ik ook gehad en daarom snap ik niet dat sommige het expres doen,omdat je jeugd juist zo kostbaar is als je hem zo moet verliezen.


    eindelijk iemand die me snapt, mijn neefje (13 jaar) wil me echt niet geloven als ik zeg dat hij moet genieten van het feit dat hij jong en zorgeloos en dan nog klaagt hij maar en probeert hij stoer te doen en zijn jeugd te verpesten, hij rookt nu al om even een voorbeeld te geven. ikzelf heb nooit een jeugd gehad, oke natuurlijk wel een jeugd maar die duurde niet zo lang als ik hoopte (:

    en sssht, dat deed ik echt en daarna ging ik zeuren om een nieuwe pop :'D


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Mjah, het verandert gewoon. ;D
    Alhoewel ik moet zeggen dat de groep 8 van mijn oude basisschool (zit nu in de 1e) regelmatig naar een of andere club gaat. Dat noemen zij dan 'uitgaan' en jij wss een kinderfeestje. ;D
    Als je rookt omdat je stoer wil zijn ben je gewoon echt dom, daar vind ik leeftijd trouwens niks mee te maken hebben. Al rook je op je 16e omdat je stoer wil doen, of op je 11e, daar zit geen verschil in. Vind ik.


    Opgeven is geen optie.

    Ik ben het wel met je eens, vooral als je ook kijkt naar die kleren die ze tegenwoordig dagen. Oké, nu word ik dit jaar ook pas 16, maar ik liep er toen niet zo bij. O, ik slaap trouwens ook nog met een teddybeer. Dat doe ik al zo lang, dat ik het niet over mijn hart krijg hem weg te doen, alsof ik hem dan beledig.:'D

    Aan de andere kant denk ik dat veel dingen invloed kunnen hebben op je 'volwassenheid'. Dat merk ik bij mezelf ook, ik drink meer, terwijl ik dus nog geen 16 ben, ik heb gerookt.. Maar het is alsof ik juist door die dingen volwassener ben geworden, ik ben gestopt met roken, want ik wist waarom ik rookte. Stress. Als twaalf-jarig kind moest ik al zelfstandig zijn. Mijn vader was altijd op reis en mijn moeder had kanker en moest verzorgd worden door mijn broer en mij. De band tussen mijn broer en mij is dan weer echt bagger, waardoor we niet echt in elkaars buurt wilde zijn. Als je dan zo voor jezelf moet zorgen, dan leer je het vanzelf wel. In veel situaties ben ik ook een kind, bij meetings ben ik bijvoorbeeld altijd heel blij, maar in anderen situaties kan ik volwassen zijn, ben ik volwassen. Ongeacht mijn (in jullie ogen misschien jeugdige) leeftijd.(:


    everything, in time