• Op het Rembrandtplein in Amsterdam is vanaf 30 juni twee weken lang een gratis fototentoonstelling over Harry Potter te zien.

    De expositie laat zien wat er achter de schermen bij de opnames van de populaire reeks films gebeurde. De tentoonstelling zal worden geopend door de acteurs Rupert Grint, James Phelps en Oliver Phelps.


    Pottermore
    Eerder vandaag maakte de schrijfster van de Harry Potter-boeken, J.K. Rowling, een nieuw project bekend: Pottermore. Dat is een online platform waar lezers de verhalen en het leven van Harry Potter verder kunnen verkennen.

    "Pottermore volgt het bekende verhaal van Harry Potter met een paar belangrijke toevoegingen. De belangrijkste dat ben jij", zei Rowling in een videoboodschap. Pottermore wordt in oktober gelanceerd. Ook kunnen de zeven boeken dan als e-book worden gekocht.

    Geen nieuw boek
    Rowling was over een ding duidelijk: "Ik heb geen plannen voor een nieuw boek. Ik ben met Harry tot een einde gekomen. Ik ben vrij zeker dat ik geen romans meer zal schrijven. Het was leuk zo lang het duurde."

    De zevende en laatste film in de Harry Potter-reeks, 'Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2', is vanaf half juli te zien in de bioscoop.


    © NOS Nieuws

    [ bericht aangepast op 24 juni 2011 - 13:42 ]


    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    omg daar moet ik heen!!


    #MarsIsComing