• Omdat het vrijdag de laatste les Nederlands is gaan we film kijken. Het moest een Nederlands gesproken film zijn.
    Dus alle jongen kwamen aan met: Kung fu panda in het nederlands, New kids Turbo en Sneeuwwitje.
    Dus toen zei ik: 'Er komt een vrouw bij de dokter.' Dat vond bijna ieder meisje goed behalve twee "vriendinnen". Die begonnen allemaal comentaar te maken maar uiteindelijk werd het gewoon er komt een vrouw bij de dokter.
    Zat ik tijdens Engels naast een van die "vriendinnen" doet ze opeens kort af.
    Vraag ik: 'Ben jij boos op mij?'
    'Waarom moest je nou er komt een vrouw bij dokter voorstellen? Ik heb je toch vertelt hoe die tante van mijn beste vriendin een jaar geleden is overleden?'

Oké ik snap dat het misschien een gevoelig onderwerp is. Maar als je heel je leven alles wat een beetje met Kanker te maken heeft uit de weg wilt gaan, kun je niet leven. Want wat je ook wilt, je komt het vroeg of laat toch wel ergens tegen.

"Ignite, my love. Ignite."

Dan moet je juist je rug er niet naar keren, toch?

Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.

ik snap dat ze dat moeilijk vindt
    maar jij hebt inderdaad gelijk

Ergens lijkt het me mooi om die film te zien, maar hier kan dat niet want me ma durft et niet.. Mja, idd wat jij ook zei, als je alles uit te weg wilt gaan kan je net zo goed een kluizenaar worden,, en bij de meeste jongere hoor je wel kanker dit kanker dat, alhoewel valt dat hier te laatste tijd reuze mee

Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

Alsof jij daar constant aan denkt. (cat)
    En, de tante van haar beste vriendin? (cat)
    Nu ja, ik vind niet dat jij fout bent. Dat het voor haar gevoelig ligt tot daar aan toe, maar welke film je ook kiest, hij zal altijd voor iemand geboelig liggen om bepaalde redenen. Daar kan je dus geen rekening mee houden.

I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

Een film over dat alles is heel moeilijk te zien als je het mee gemaakt heb(dan bedoel ik echt meegemaakt en niet dit). Geloof me,wij moesten ook zo'n film kijken en ik kon dat gewoon niet zien,ik mocht toen ook de klas uit.
    Je kan inderdaad niet alles ontwijken,maar boeken films en serieus kan je dan gewoon niet goed zien. Vandaag was er op het nieuws ook iets over kanker en dat kon ik wel gewoon kijken maar om echt verhalen te zien/horen is iets heel anders en heel moeilijk omdat dan alles weer terug komt.
    Je ontwijkt niet alles maar dit wel.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Nou ik vermijd alles daarmee eigenlijk ook, zou die film ook niet willen zien, erover geklaagd hebben en hem niet meekijken. Des noods laat ik mijn ma een briefje schrijven maar ik zou hem absoluut niet meekijken. Ik heb het niet van dichtbij meegemaakt maar ik huil altijd bij zulke films.

It's hard to hold a candle in the cold November Rain

Misschien had ze daar een goede band mee, ook al is het geen familie? En ik snap haar echt wel hoor, maar ze reageert een beetje boos.

Olive

Soms is het juist beter om de dingen die je wilt ontwijken te confronteren, om er sterker door te worden en van te leren. (cat)

Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

Sadistic schreef:
    Soms is het juist beter om de dingen die je wilt ontwijken te confronteren, om er sterker door te worden en van te leren. (cat)

Quiet the mind, and the soul will speak.

die film is toch gemaakt, eigenlijk om een beetje een beeld te krijgen wat die mensen doormaken?
    in dat beeld heb ik het in iedergeval wel gezien.
    maar wat heeft die tante er nu mee te maken? het is toch niet haar tante? daar heeft ze toch geen hechte band mee?

ik vind die film heel normaal

sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

Kanker is nu eenmaal een deel van het leven. Dat je het uit de weg gaat, zegt meer over jezelf dan over zo'n film.
    edit: Mijn oom heeft nu kanker en mijn oma is eraan overleden. Dus ja, ik weet wat het is om het van dichtbij mee te maken.

Komt een vrouw bij de dokter is prachtig trouwens.

[ bericht aangepast op 16 juni 2011 - 15:24 ]

ars moriendi

Waarom zit iedereen te zeggen dat, dat meisje geen band heeft met die tante omdat het geen familie is? Dat heeft toch niets met 'een band hebben' te maken? :'D
    -Oké, ik snap haar wel, ik kan ook niet naar zulke films kijken en als ze in de klas over bepaalde onderwerpen praten ben ik ook gewoon weg. Maar ik ga er niemand voor aanwijzen, dat is wel verkeerd van haar.

"You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

CountMeIn schreef:
    Precies, persoonlijk, ik denk niet dat het puur uit verdriet is dat ze dit zegt. Meestal is dit gewoon aandachtstrekkerij.
    Just Ignore dear Sarit <'3

I´m nothing special.

Ik vind dat ze zich aanstelt. Je kan wat met kanker te maken hebben niet vermijden, dat is onmogelijk.

[ bericht aangepast op 16 juni 2011 - 16:29 ]

<3

oh gawd, sorry ik vind dat ze zich aanstelt.
    Die film vind ik trouwens erg saai en totaal niet zielig gemaakt :')

I live for the applause, you will die for it.