• Ik heb maandag een engels presentatie en die moet ongeveer 4 minuten duren.
    Ik doe het over Johnny Depp (mijn favoriete onderwerp).
    Maar nu is mijn probleem dat ik een week van tevoren al zenuwachtig ben.
    En een dag van te voren ga ik me misselijk voelen en op de dag zelf heb ik het idee dat ik ga flauwvallen.
    Ook ga ik heel erg trillen, echt niet normaal. Ik kan niet eens fatsoenlijk mijn blaadje vasthouden. Het ziet er vast heel debiel uit.
    Maar ik heb echt advies nodig van jullie! Want dit kan zo niet langer, ik heb dit al bijna heel mijn leven.
    Ik ben je echt dankbaar als je wat tips voor me achterlaat. <3

    kwijl tijdens je spreekbeurt over Johnny Depp?


    Shoganai i ne~

    Je hebt het de vorige keren toch ook overleefd? Denk eraan dat je het kan. En doe ademhalingsoefeningen om rustig te worden (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Stel iedereen in z'n ondergoed voor (krul)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Gewoon niet aan denken, niet stressen (nerd)


    "Don't look back, don't look to tomorrow, just go straight through your life."

    - hou iets in je hand vast wat je dierbaar is en leid je aandacht daar wat naar af
    - sta niet stil, gebruik je armen, loop over en weer (niet teveel anders ziet het er ook maar debiel uit) zo kan je al niet beginnen friemelen
    - niet teveel drinken ervoor, moet je alleen maar nog meer naar het toilet :X
    - gebruik een collage,ppt,filmpje daar kan je naar wijzen en op terugvallen als je tekst weg is
    - kijk naar een punt achter op de muur
    - stel je klasgenoten voor in hun ondergoed (begin wel niet te lachen)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Kijk naar de muur, doe er een beetje grappig over. Een beetje lachen in het begin, zodat je je zenuwen verbergt. Zo doe ik het altijd :3


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    BePretending schreef:
    kwijl tijdens je spreekbeurt over Johnny Depp?

    Haha, ik denk niet dat dat zo'n goed idee is :'D

    Pemberley schreef:
    - hou iets in je hand vast wat je dierbaar is en leid je aandacht daar wat naar af
    - sta niet stil, gebruik je armen, loop over en weer (niet teveel anders ziet het er ook maar debiel uit) zo kan je al niet beginnen friemelen
    - niet teveel drinken ervoor, moet je alleen maar nog meer naar het toilet :X
    - gebruik een collage,ppt,filmpje daar kan je naar wijzen en op terugvallen als je tekst weg is
    - kijk naar een punt achter op de muur
    - stel je klasgenoten voor in hun ondergoed (begin wel niet te lachen)

    -Ik denk dat ik mezelf dan té veel af leid.
    -Ja, dat misschien wel een goed idee!
    -Ik drink op school sowieso niet veel dus dat komt wel goed. ^^
    -Ik gebruik een powerpoint ;D
    -Ga ik zeker doen.
    -Ahh dat lukt me nooit! Daar faal ik echt in! D:

    Thank you for the tips! <3

    Celestial schreef:
    (...)
    -Ik denk dat ik mezelf dan té veel af leid.
    -Ja, dat misschien wel een goed idee!
    -Ik drink op school sowieso niet veel dus dat komt wel goed. ^^
    -Ik gebruik een powerpoint ;D
    -Ga ik zeker doen.
    -Ahh dat lukt me nooit! Daar faal ik echt in! D:

    Thank you for the tips! <3


    oh oh nog 1 die helpt mij altijd gewoon minstens 100000 keer tegen jezelf zeggen. 'I don't give a flying fuck about it, let them talk'
    geen idee of dit ook voor anderen helpt of dat ik nu weer gewoon even de uitzondering uithang :'D

    en graag gedaan btw


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Pemberley schreef:
    (...)

    oh oh nog 1 die helpt mij altijd gewoon minstens 100000 keer tegen jezelf zeggen. 'I don't give a flying fuck about it, let them talk'
    geen idee of dit ook voor anderen helpt of dat ik nu weer gewoon even de uitzondering uithang :'D

    en graag gedaan btw

    Oke! Dat ga ik proberen!
    Dankjewel ;D

    Iedereen in hun ondergoed voorstellen kan ook averechts werken en vaak heb ik op het moment dat ik voor de klas sta andere dingen aan mijn hoofd dan ondergoed.
    Verder zijn de tips van Pemberly erg goed.
    En bedenk gewoon dat iedereen dit moet doen en velen waarschijnlijk net zo zenuwachtig zijn als jij. Daarbij zijn het gewoon je klasgenoten en geen engerds (behalve als je klasgenoten engerds zijn, natuurlijk).
    En oefening baart kunst!
    Misschien kun je een foto van heel veel mensen ophangen en daar je spreekbeurt tegen houden.

    Succes!


    Felix

    Herkenbaar
    Ik had vandaag een boekpromotie
    Ik was zo zenuwachtig
    En toen gingen mensen achter in de klas om me lachen
    Ik was echt helemaal aan het shaken en moest bijna janken, ook raffelde ik het maar snel af


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik denk altijd: schijt, over vijf minuten is het over. En dan doe ik het, en dan gaat het goed :')
    Dus ik denk niet dat je veel aan mijn advies hebt, sorry.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    CrazyChicken schreef:
    Iedereen in hun ondergoed voorstellen kan ook averechts werken en vaak heb ik op het moment dat ik voor de klas sta andere dingen aan mijn hoofd dan ondergoed.
    Verder zijn de tips van Pemberly erg goed.
    En bedenk gewoon dat iedereen dit moet doen en velen waarschijnlijk net zo zenuwachtig zijn als jij. Daarbij zijn het gewoon je klasgenoten en geen engerds (behalve als je klasgenoten engerds zijn, natuurlijk).
    En oefening baart kunst!
    Misschien kun je een foto van heel veel mensen ophangen en daar je spreekbeurt tegen houden.

    Succes!

    Heel erg bedankt!!

    Dat had ik ook, ik deed het over Lauren Conrad (:
    Je moet gewoon iedereen wegdenken


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John