• Het is dus mijn allerlaatste jaar in het middelbaar en volgend jaar moet ik dus verder gaan studeren aan de hogeschool/universiteit en ik weet dus echt niet wat ik moet gaan doen.
    Ik moet algauw een beslissing maken, want jeetje zo gaat het niet meer. Ik krijg het op mijn zenuwen als iemand erover begint omdat ze telkens zo doordrammen, ah.
    Wat moet ik toch gaan doen :-(

    Wat doe je graag? En welke vakken vind je leuk? Want anders wil ik eens proberen mee te helpen met een richting zoeken hoor =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    Wat doe je graag? En welke vakken vind je leuk? Want anders wil ik eens proberen mee te helpen met een richting zoeken hoor =)

    het enige dat ik echt leuk vind is Engels.
    Daarnaast vond ik in Aardrijkskunde Kosmologie leuk en in Biologie Genetica.
    En daar stopt het eigenlijk meteen :x

    Cellophane schreef:
    (...)
    het enige dat ik echt leuk vind is Engels.
    Daarnaast vond ik in Aardrijkskunde Kosmologie leuk en in Biologie Genetica.
    En daar stopt het eigenlijk meteen :x

    Dan moet je zoiets gaan doen =). Of als jij nu bijvoorbeeld graag schrijft, of fotografeert moet je naar die richting gaan =). Sowieso elke richting heeft zijn nadelen en vakken die je niet leuk vindt.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Als je van schrijven/lezen/gedichten houdt, kun je ook Nederlands gaan studeren. Dat ga ik ook doen en daarmee kun je ook allerlei richtingen op, onder andere journalistiek, onderwijs, bij een uitgever gaan werken of bij de overheid.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Dan moet je zoiets gaan doen =). Of als jij nu bijvoorbeeld graag schrijft, of fotografeert moet je naar die richting gaan =). Sowieso elke richting heeft zijn nadelen en vakken die je niet leuk vindt.

    Ik vind het niet waard om Aardrijkskunde of Biologie te doen omdat ik daar twee onderdelen leuk van vind, ik ben niet goed in de rest zodus :-)

    [ bericht aangepast op 10 juni 2011 - 12:47 ]

    ben je gister naar hogeschool gegaan?


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Cellophane schreef:
    (...)
    Ik vind het niet waard om Aardrijkskunde of Biologie te doen omdat ik daar twee onderdelen leuk van vind, ik ben niet goed in de rest zodus :-)
    Je kunt geloof ik ook een specifieke opleiding volgen. Of anders Engelse literatuur?


    Life is hard and then we die

    Cellophane schreef:
    (...)
    Ik vind het niet waard om Aardrijkskunde of Biologie te doen omdat ik daar twee onderdelen leuk van vind, ik ben niet goed in de rest zodus :-)

    Hmm en biologie is stiekem eigenlijk ook véél lessen heb ik gehoord :'D. Nou dan moet je eens zien wat je je later ziet doen?:'D
    Zou je eerder in een labo willen werken of journalist zijn of in de reclame zitten, chefkok zijn misschien of bakker?:'D


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Qlimax schreef:
    Je kan een testje doen op internet, misschien komt er wel wat uit wat je leuk vind.


    Food.

    Waarom ga je niet voor leerkracht ofzo? Engels en nog iets? Neen? Dan heb je goede vakanties. (nerd)

    TEW, rechten, journalistiek, fotografie, taal- en letterkunde (bv engels?), geschiedenis, archeologie, biomedische wetenschappen, ingenieur, architect, wiskunde, fysica, criminologie..
    Je kan zoveel gaan doen. Denk eerst na welke vakken je interesseren en waar je veel meer over wilt bijleren. Eens je dat gevonden hebt is jouw ideale studierichting niet meer veraf.
    En maak beroepskeuze testen, dat kan helpen en het is altijd leuk om te weten wat je uitkomt. :p


    Get outta my head!

    Ik weet het al sinds groep 7. En ik doe pas over 4 jaar eindexamen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Unhearted schreef:
    Waarom ga je niet voor leerkracht ofzo? Engels en nog iets? Neen? Dan heb je goede vakanties. (nerd)

    Dat is het hem net, en wat? ;d

    Ben je niet naar de openlesweken geweest? Maar, anders: bekijk wat je graag doet en ga dan op alle universiteits-sites kijken wat er in die richting ligt?


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Als je zo grag schrijft zou ik journalistiek gaan studeren. (nerd)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'