• Zou het kunnen dat ik het syndroom van Asperger heb?
    Ik voel me wel een beetje anders dan de meeste mensen.
    Maar even kort op een rijtje.
    -Op de basisschool had ik vrij weinig vrienden. En die wat ik had, was omdat het de dochter van mijn oppasser was.
    -In de eerste mocht niemand mij. Behalve mijn vriendin die ik heb ontmoet, en dat was puur omdat ze ook in dezelfde plaats woont als mij en we dus samen konden fietsen.
    -In de tweede zat ik niet meer bij haar, en probeerde ik het met een ander meisje. Maar aan het einde van het jaar kwam het erop neer dat deze klas me ook niet mocht, en ik genegeerd werd.
    -In de derde heb ik nieuwe vriendinnen gekregen die me accepteerde zoals ik was, maar ik heb hen ook een beetje uitgezocht, en mezelf "een stamp onder de kont" gegeven.
    -En nu in de vierde gaat het prima. Maar vorig jaar op de verjaardag van mijn tante, waren er allemaal onbekende mensen. En kreeg ik echt last van "vluchtgedrag" ik wilde het liefst niet daar zijn.
    -En dit jaar waren en ook vreemde op haar verjaardag, maar nu was ik wél bij de jeugd gaan zitten, maar ik heb helemaal niets gezegd.
    -Ik ben geobsedeerd door misdaad en moord. En ik spaar theezakjes. Theezakjes? Ja, theezakjes, weet je wel, die dingen wat om een theebuideltje zitten. (En ik kaft daar ook mijn boeken mee. Super awesome.)
    -Bovendien ga ik zeker weten iets richting beta doen.

    Dus ik weet het niet...

    Maar van de andere kant geloof ik wel weer. En er staat bij dat mensen met dat syndroom niet geloven.

    Link naar wikipedia.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 19:14 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    Nep. Maar ik ben dan wel blij dat ik weet waarom ik ben zoals ik ben.
    Maar je weet nu al toch wie je bent? Alsof je een náam, een hokje, een sticker, nodig hebt om te weten wie je bent.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Het kunnen zoveel andere dingen zijn, niet meteen van het ergste uitgaan ;)


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Ik ken iemand met Asperger, en hij is net als jij vaak alleen, en is altijd in zichzelf, ik denk dat jij het niet hebt. Maar als je denkt van wel; laat je testen lievert :)

    Je sociale leven zegt niks over of je Asperger hebt of niet. Een vriend van mij heeft het ook. Dat kan je aan mensen zien. Het is een lichte vorm van autisme en daarbij heb je ander gedrag.


    #WWED - What Would Emma Do?

    BEL0VED schreef:
    (...)Maar je weet nu al toch wie je bent? Alsof je een náam, een hokje, een sticker, nodig hebt om te weten wie je bent.


    O ja, en ik kan niet tegen kritiek.
    Nog meer commentaar? (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    O ja, en ik kan niet tegen kritiek.
    Nog meer commentaar? (:


    Non, als je zo onzeker bent over het feit of je het wel of niet hebt, moet je je echt gewoon laten testen. Dan heb je duidelijkheid. Wij zien je niet in het dagelijks leven, dus kunnen we het niet heel goed bepalen, maar aan je verhaal ben je gewoon verlegen en jezelf ;) (ik ben het trouwens; BloodyGum op ander profiel)


    Je hebt magie, maar je moet wel absoluut geloven dat jij de sterkste bent

    PrincesSnape schreef:
    (...)

    O ja, en ik kan niet tegen kritiek.
    Nog meer commentaar? (:

    Ik kan er gewoon niet tegen dat jij denkt dat jij een stoornis hebt terwijl je blij moet zijn dat je het niet hebt.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Dan heb ik ook asperger?
    Naah, ik denk dat je gewoon anders bent (:


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Dat zijn toch gewoon karaktereigenschappen :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Master schreef:
    Volgens mij heb je het niet. Ik ken zoveel mensen die bijna net zo zijn als jij. Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit ben jij, en zo is jouw karakter. Stiekem vind ik 't heel cool, vooral met dat theezakjes-ding. (:


    They fell in love, didn't they?

    BEL0VED schreef:
    En stel: je hebt het wel. Wat dan? Ben je dan blij ofzo dat je een spectrumstoornis hebt?


    ik heb het en ik ben er blij mee:)


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    ik zet even zelf de kenmerken van asperge hier neer, is wat makkelijker voor mijn reactie.

    Gebrek aan sociale vaardigheden: kinderen met Asperger hebben moeite met het aangaan en onderhouden van sociale contacten, en hebben
    problemen met het begrijpen van sociale regels en non-verbale communicatie (gebaren en gezichtsuitdrukkingen).

    Eenzijdige interesses: vaak houden mensen met Asperger zich op een gedetailleerde en obsessieve wijze bezig met eenzijdige interesses, en wijden daar ook urenlang over uit. Veelvoorkomende onderwerpen zijn de tweede wereldoorlog, dinosaurussen, dieren in het algemeen, sterrenkunde of het lezen van boeken.

    Stressgevoelig: kleine veranderingen kunnen al grote paniek veroorzaken.

    Slechte motoriek: zowel kinderen als volwassenen met Asperger bewegen vaak traag en houterig, hebben minder expressieve gelaatsuitdrukkingen en een wat vlakkere stem (monotoom).


    Nou, ik geloof niet dat jij deze dingen hebt. Ik ken je dan wel alleen van het internet maar toch. Een jongen uit mijn klas heeft asperger, en die gedraagt zich precíés zo zoals deze kenmerken hierboven.
    Ik denk niet dat jij dat hebt. Ik denk dat jij gewoon moeilijk contact krijgt met anderen, en dat de klas een pispaaltje nodig heeft en dat jij dat dan bent.
    Maar asperger heb je denk ik niet.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 21:24 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wow. Nu ik dit lees lijkt het dat ik het ook heb XD
    Ik ben de stilste van de school en het stille stuudje hah xD
    Gewoon echt alles heb ik :x


    Maar ik ga er van uit dat ik het niet heb...


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Het is gevaarlijk om dit op een forum te vragen aangezien niemand hier geleerd psycholoog is. Uit de meningen en visies van de mensen op deze site mag je dus helemaal geen conclusies trekken. Ga naar een psycholoog.


    ars moriendi

    Niet alles heeft een naam en niet alles hoeft een naam te hebben.

    Ik denk gewoon dat je verlegen bent.


    Today will be Girl's Day party with you~