• Zou het kunnen dat ik het syndroom van Asperger heb?
    Ik voel me wel een beetje anders dan de meeste mensen.
    Maar even kort op een rijtje.
    -Op de basisschool had ik vrij weinig vrienden. En die wat ik had, was omdat het de dochter van mijn oppasser was.
    -In de eerste mocht niemand mij. Behalve mijn vriendin die ik heb ontmoet, en dat was puur omdat ze ook in dezelfde plaats woont als mij en we dus samen konden fietsen.
    -In de tweede zat ik niet meer bij haar, en probeerde ik het met een ander meisje. Maar aan het einde van het jaar kwam het erop neer dat deze klas me ook niet mocht, en ik genegeerd werd.
    -In de derde heb ik nieuwe vriendinnen gekregen die me accepteerde zoals ik was, maar ik heb hen ook een beetje uitgezocht, en mezelf "een stamp onder de kont" gegeven.
    -En nu in de vierde gaat het prima. Maar vorig jaar op de verjaardag van mijn tante, waren er allemaal onbekende mensen. En kreeg ik echt last van "vluchtgedrag" ik wilde het liefst niet daar zijn.
    -En dit jaar waren en ook vreemde op haar verjaardag, maar nu was ik wél bij de jeugd gaan zitten, maar ik heb helemaal niets gezegd.
    -Ik ben geobsedeerd door misdaad en moord. En ik spaar theezakjes. Theezakjes? Ja, theezakjes, weet je wel, die dingen wat om een theebuideltje zitten. (En ik kaft daar ook mijn boeken mee. Super awesome.)
    -Bovendien ga ik zeker weten iets richting beta doen.

    Dus ik weet het niet...

    Maar van de andere kant geloof ik wel weer. En er staat bij dat mensen met dat syndroom niet geloven.

    Link naar wikipedia.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 19:14 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Anfield schreef:
    Het is gevaarlijk om dit op een forum te vragen aangezien niemand hier geleerd psycholoog is. Uit de meningen en visies van de mensen op deze site mag je dus helemaal geen conclusies trekken. Ga naar een psycholoog.

    ^
    This post.


    No growth of the heart is ever a waste

    Anfield schreef:
    Het is gevaarlijk om dit op een forum te vragen aangezien niemand hier geleerd psycholoog is. Uit de meningen en visies van de mensen op deze site mag je dus helemaal geen conclusies trekken. Ga naar een psycholoog.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    INDICA schreef:
    Zo'n dingen moet je niet opzoeken, want vaak vinden mensen zich heel vaak terug in een ziektebeeld en is het op iedereen wel op een bepaalde manier toe te passen. Als je je er zorgen over maakt, dan kun je op gesprek gaan bij je huisarts. Hij kan je er meer over vertellen of je door verwijzen naar een therapeut die er met je aan gaat werken of er naar gaat kijken :Y).

    En die theezakjes sparen.. dat vind ik vet awesome! *O*


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Nee hoor, in je tekst staat dat je sowieso probeerd contacten te hebben, maar dat die mensen niet aardig of leuk zijn. Dat heeft iedereen wel eens. Ik had zelf ook maar 1 of 2 echte vrienden op de middelbare en basisschool. Het is gewoon een verlegen karakter, echt niks ergs.


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    BigTimeLove schreef:
    (...)

    ik heb het en ik ben er blij mee:)

    Wat valt er blij mee te zijn dan?

    By the way, dit is echt gewoon verlegen zijn. Als dit al het Syndroom van Asperger is, dan heb ik de extreme vorm :'D
    Het heeft bijna een half jaar geduurt, voordat mensen in mijn klas mijn naam wisten, en sinds een paar weken, praat ik ook gewoon. Al moet ik nog héél vaak aan leraren melden dat ik geen groepje heb, als we moeten samenwerken, omdat ik niet durf te vragen van: 'Zullen we samen werken'

    Maar mensen met dat Syndroom, hebben gewoon bijna géén menselijk contact, meestal zelfs amper met hun ouders en/of broers/zussen.

    Haha dan zou ik het ook moeten hebben, :'D
    Ik heb namelijk moette met contact makken en sommige mensen in mijn klas heb ik nog nooit een woord tegen ze gezegt:Y)(een paar jongens)Maar waarschijnlijk heb ik het niet omdat ik bepaalde dingen mist met die geheugen enzo ik vergeet altijd alles(krul)(geloof me dat wil je soms niet weten wat ik alemaal vergeet *kuch* namen en *kuch* verjaardagen). Je gaat juist denken dat je het hebt omdat het er "op lijkt" volgens mij 9/10 keer hebben mensen het niet.(nerd)De enige maner is een psycholoog.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Oké, ik heb een broertje met dit syndroom,
    Het herkenbaarste punt was ik in dit rijtje zag was het sparen van theezakjes, mensen met aspereger sparen vaak aparte dingen. Verder zijn ze vaak wel slim. Ook hebben ze vaak een moment dat ze heel erg verslaafd aan iets zijn maar in 1x kan dit omslaan. (mijn broertje heeft vaak habbo, en even later knikkeren ofzo)

    Verder zijn er verschillende vomren van aspreger, je zou dit moeten laten testen wil je het echt weten\

    By the way:
    Ik lees net dat er staat dat mensen met asperger niet geloven, maar dat hoeft niet zo bij jou te zijn. Bij asperger zijn heel veel symptomen en als je op een bepaald aantal overeenkomsten hebt dan is het zeer waarschijnlijk dat je het hebt, maar je hoeft niet aan elk punt te voldoen.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2011 - 15:26 ]


    Don't dream your life, but live your dream!

    GrasSprietje schreef:
    (...)
    Wat valt er blij mee te zijn dan?


    dat ik iets heb waarmee ik mezelf kan zijn..


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    INDICA schreef:
    Zo'n dingen moet je niet opzoeken, want vaak vinden mensen zich heel vaak terug in een ziektebeeld en is het op iedereen wel op een bepaalde manier toe te passen. Als je je er zorgen over maakt, dan kun je op gesprek gaan bij je huisarts. Hij kan je er meer over vertellen of je door verwijzen naar een therapeut die er met je aan gaat werken of er naar gaat kijken :Y).

    En die theezakjes sparen.. dat vind ik vet awesome! *O*


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Memphis schreef:
    Ik weet niet, ik denk dat het ook gewoon kan zijn dat je heel verlegen bent en gewoon moeite hebt met contacten leggen, dat hoeft dan niet meteen zoiets te zijn. Veel mensen hebben daar moeite mee (: Bovendien zijn er zoals ik het zie nog veel meer symptomen voor, zoals o.a. die achterstand in taalontwikkeling die blijkbaar erg belangrijk is, en daar hoor ik je niet over? Maargoed, als je het van jezelf vermoed, kun je altijd eens naar de dokter gaan, ik heb er natuurlijk geen ervaring mee (:


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Mijn broertje heeft dat. En ik spaarde vroeger ook theezakjes haha, maar ik heb dat syndroom ook niet.
    't kan ook zijn dat je gewoon verlegen bent. Tegenwoordig heeft iedereen ADHD of Autisme of iets in die richtingen. Zelf heb ik ADHD maar het interesseert me echt geen flikker, ik word er niet beter van nu ik t weet :'D
    Gewoon niet te druk om maken en als je t perse wilt weten moet je een x naar de dokter gaan om een afspraak bij zo'n onderzoek ding te maken.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Om te bepalen of je echt a.s.s. (autistisch spectrum stoornis, of te wel asperger)hebt moet je echt met een pysychiater praten. Die neemt dan een test af.. Aan internet heb je niet veel. Ik heb zelf asperger, ik herken sommige dingen van internet wel maar andere absoluut niet! Iedereen is anders zelf mensen met asperger kunnen in hun kenmerken verschillen. Sommige mensen hebben het ook veel erger dan andere. Iedereen met asperger is in ieder geval sociaal 'zwak'.
    Dat geobsedeerd zijn door iets is wel iets typisch 'aspergers'. Ik ben zelf helemaal gek van paarden en er gaat geen uur voorbij dat ik niet aan paarden denk (ik heb geluk dat ik ook mijn eigen paard heb en hiet iedere dag naar toe ga.
    Ik zou der over praten, met iemand die je heel erg vertrouwt. Owja dat brengt me op nog een punt. Ik vind het moeilijk om over 'dingen' te praten en schaam me nogal HEEL snel. Dit is ook iets typisch 'aspergers'.
    Ik hoop dat je er snel uit bent. ;)


    Awkward....

    Gast, je moet niet overal labels op plakken. Tegenwoordig mag je niet normaal meer zijn. Al die tekenen die jij vertoont, heb ik ook vertoond. Ik ben nog steeds in de ban van moord en misdaad, en ik heb hetzelfde met stukjes gekrulde koper die ik op mijn werk maak. Je bent heus niet anders, geloof me. Je moet jezelf ook niet gelijk gaan labelen; iedereen die anders is dan de gestelde norm van een emotieloze aap, is autistisch of heeft borderline of iets dergelijks. :W


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Jonsu schreef:
    Zo'n dingen moet je niet opzoeken, want vaak vinden mensen zich heel vaak terug in een ziektebeeld en is het op iedereen wel op een bepaalde manier toe te passen. Als je je er zorgen over maakt, dan kun je op gesprek gaan bij je huisarts. Hij kan je er meer over vertellen of je door verwijzen naar een therapeut die er met je aan gaat werken of er naar gaat kijken :Y).

    En die theezakjes sparen.. dat vind ik vet awesome! *O*


    Firm believer of all that is magic