• De Nederlandse lerares is er heilig van overtuigd dat Belgen zich zwaar beledigd voelen als mensen het Vlaams geen Nederlands noemen.
    Nou ben ik even benieuwd, voelen jullie je meer verbonden met Frankrijk of met Nederland? (krul)

- Deze vraag is dus voor de Belgen onder ons!

[ bericht aangepast op 24 mei 2011 - 21:11 ]

"Well, well. Look who we've got here!"

Nederland, want ik ben Nederlands. (':

your eyes are like stars in the night.

Met geen van beide eerlijk gezegd. Wij hebben ooit bij allebei gehoord en nu zijn we apart. Het Vlaams is Nederlands,maar ik voel mij niet beledigd als je zegt dat dat niet zo is.

Ik voel me met geeneen van de 2 verbonden (;

Fly high across the sky, from here to kingdom come.

Verbonden met niks xD

Stop wishing, Start doing..

Niet echt met welk land dan ook, maar als ik echt moet kiezen Nederland, vooral door Quizlet denk ik :)

[ bericht aangepast op 24 mei 2011 - 21:25 ]

Love? No. I prefer cats.

Flawless schreef:
    Met geen van beide eerlijk gezegd. Wij hebben ooit bij allebei gehoord en nu zijn we apart. Het Vlaams is Nederlands,maar ik voel mij niet beledigd als je zegt dat dat niet zo is.

"Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

Mss Frankrijk, maar ik ben tweetalig opgevoed (:

all I want is the taste that your lips allow

ik hou het op Amerika :'D

Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

Ik praat Vlaams en geen Nederlands, naar mijn idee toch. ^-^

Maar als ze bedoeld dat we kwaad worden als ze zeggen dat Vlaams Frans is? Ja, dan ben ik wel beledigd. :'D

Let the Night embrace you

Vlaams is toch Nederlands? Vlaams is niet echt een taal zegt mijn Nederands leraar. Want ja, als ze zeggen dat Vlaams Frans is klopt het toch niet?

Nederland, definately.
    @North; Vlaams is een accent, maar het behoort tot de Nederlandse taal. No way in héll dat Vlaams ook maar iets met Frans te maken heeft. Het zijn achterneefjes op de talenstamboom, Engels ligt nog dichter bij Nederlands dan Frans.
    Dus iedereen die zegt dat Vlaams een 'Romaanse taal' is, die is achterlijk.
    OT: Maar ik ga er vanuit dat je bedoelt of we ons qua mentaliteit met de Walen(Franstaligen geen Fransen) of met de Nederlanders verbonden voelen?
    Truth be told, met geen van beiden, maar toch meer met de Nederlanders dan met die Franstaligere rakkers onder ons.

[ bericht aangepast op 24 mei 2011 - 21:35 ]

Frankly my dear, I don't give a damn.

Flawless schreef:

Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

België is België. Vlaanderen is Vlaanderen en het kut Wallonië is het kuttige Wallonië!
    Wij spreken VLAAMS en dus geen Nederlands want alleen Nederlands praten Nederlands. Wij praten Vlaams want wij wonen in Vlaanderen.
    Volgens mij spreekt de pure Vlaming nog steeds Vlaams en geen Nederlands...

You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

Poseidon schreef:
    Nederland, want ik ben Nederlands. (':

Life is hard and then we die

Bedooel je of we ons meer verbonden voelen met Nederlanders of met Walen? x) Ik voel me met geen van beiden echt verbonden, misschien nog meet met NL omdat onze taal hetzelfde is. Met een ander accent en vaak andere woorden, maar we verstaan elkaar. En ik versta Frans meestal niet. (:
    Wil niet zeggen dat ik wil dat België gesplist wordt of dat Wallonië 'kuttig' is. (N)

Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.