• (Novum) - Glee krijgt mogelijk een Nederlandse versie. Stage Entertainment, het productiebedrijf van Joop van den Ende, is met zenders in onderhandeling over twee concepten. Glee is een van oorsprong Amerikaanse muzikale televisieserie.

    "De formule is ijzersterk en we hebben in Nederland de artiesten die dat aankunnen", vertelt Erwin van Lambaart, directeur van Stage Entertainment, in De Telegraaf. "Er moeten in zo'n aflevering minstens twee fantastisch geproduceerde nummers zitten. In Amerika staan de gastartiesten bovendien in de rij", weet Van Lambaart. "Daar is Lady Gaga al geweest. Het succes kent geen grenzen."

    Het enige probleem is geld. "Je moet zoiets meteen krachtig in de markt zetten. Het moet onmiddellijk spectaculair zijn en overtuigen", vertelt Van Lambaart. "De publieke omroep gaat bezuinigen. SBS gaat met John de Mol op de achtergrond even goed nadenken over wat daar wel en niet werkt. En RTL zou het kunnen. We praten verder."

    Glee draait om een groep jongeren die op school een koor beginnen. In de Verenigde Staten won de muzikale serie al vele prijzen, waaronder een aantal Emmy Awards, Golden Globes en Teen Choice Awards. De show wordt in meer dan honderd landen uitgezonden, waaronder Nederland.


    Ik ben benieuwd. (nerd)


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Professor schreef:
    Hmmm, niemand verslaat Glee zoals hij er nu is. Ik bedoel, komt er zeker zo'n vet slechte Rachel, gespeeld door Kim-Lian ofzo. En Brittany door Chantal Janzen, dacht het niet. (nerd)

    Haha, echt he ;D


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Nederlanders verpestten het toch. Glee is veel leuker als je het gewoon zo origineel houdt


    Kill them with kindness.

    Assassin schreef:
    Nederlanders kunnen gewoon niet acteren, dus die serie ga ik sowieso niet kijken. Ik hou ook niet van rip-offs.


    Plus, zonde dat ze Nederlandse artiesten willen gebruiken in plaats van juist onbekende mensen zoals bij Glee.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Waarom moet Nederland altijd alles na gaan doen.. beetje heel erg jammer dit. Ik kijk sws geen Glee dus ik ga de Nederlandse versie ook niet kijken dan (joehoe)


    -

    Ieuw! Sorry als ik het zeg, maar sommige mensen kunnen gewoon geen goede stemmen kiezen voor de personages, net als bij iCarly ofso. KOn ik ook niet aan wennen :S

    ze zouden al enorm goede mensen moeten vinden. Maar met het 'bv's eerst (of in nederland, bekende nederlanders eerst) bij televisieprogramma castings, gaat het zowiezo op geen zak trekken.

    glee kent ook zoveel succes omdat het praktisch onbekende acteurs waren. Nieamnd was al fan van leah michele of mark salling VOOR glee, dusjah.

    en als ze hier bekende actuers nemen, gaat het zowiezo om zeep zijn.



    oh, en een nederlands accent tussen die goeie nummers; moeten we nog zeggen dat het slecht gaat zijn?


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Hm, dat lijkt me heel raar, eigenlijk. Nederlandse series vind ik meestal nogal slecht. Maar ik zal geen vooroordelen vormen, wie weet wordt het wel geniaal. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Hm, dat lijkt me heel raar, eigenlijk. Nederlandse series vind ik meestal nogal slecht. Maar ik zal geen vooroordelen vormen, wie weet wordt het wel geniaal. (:
    Dat vind ik ook!
    En wie weet kunnen we nog wel ergens om lachen D:


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Ze doen ook Anubis in Amerika
    Ik zie het niet gebueren hoor een Nederlandse Glee
    Wie moeten er dan in spelen
    Monique smit?(N)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Alexis schreef:
    Ahh gatver. Nee, dat vind ik echt niks.


    Life is a beautiful struggle

    Waar kan ik auditie doen? :9~

    Sacrificed schreef:
    Ze doen ook Anubis in Amerika
    Ik zie het niet gebueren hoor een Nederlandse Glee
    Wie moeten er dan in spelen
    Monique smit?(N)

    Ik denk dat ze dan onbekende mensen gaan casten. net zoals ze bij Glee deden met vrij onbekende personen.

    Slecht idee... Om het maar even niet netjes te zeggen, Nederland verneukt allerlei programma's waar ze een Nederlandse versie van maken. Laat het gewoon Engels blijven, veel leuker!


    There is nothing more badass than being yourself

    Safety schreef:
    Ieuw! Sorry als ik het zeg, maar sommige mensen kunnen gewoon geen goede stemmen kiezen voor de personages, net als bij iCarly ofso. KOn ik ook niet aan wennen :S


    Idd! Niet dat ik ICarly super leuk vind ofzo, maar het is wel leuker in het Engels, net als BTR en Victorious!


    There is nothing more badass than being yourself

    ik dacht ook als de Nederlandse glee komt dat kim-lian er in gaat spelen. maar goed mij lijkt het mjaa hoe moet ik het zeggen. Ik verwacht er niet veel van maar ik zal afwachten(aa')

    aan wie denken jullie voor de personages?
    ik denk dat Jamai mss een goede kans maakt ;p ?
    als kurt ofzo


    Listen to your heart and your dreams come true ~