• Heeeiii

    Kan iemand van jullie de onderstaande tekst aan mij uitleggen, zodat ik het in mijn eigen woorden kan zetten, en het zelf ook begrijp. Want ik begrijp bijna nooit iets wat in Wikipedia staat. Ik hoop dat iemand van jullie mij deze tekst kan uitleggen? Mag ook in het kort uitgelegd, als ik het maar begrijp. Heb zo geen verstand van politiek *zucht*
    Dit is de tekst:

    Bij een conflict tussen Eerste Kamer of Tweede Kamer en regering kan de regering aan het bewind blijven, de Kamer ontbinden (naar huis sturen) en nieuwe verkiezingen uitschrijven. Indien na de verkiezingen de Kamer opnieuw haar afkeuring uitspreekt, kan de regering de kamer niet nogmaals ontbinden, zij is verplicht af te treden. Het staatshoofd hoeft niet af te treden gezien het staatshoofd onschendbaar is en alleen de ministers verantwoordelijk zijn.

    In de loop der tijd is de ongeschreven regel ontstaan dat de regering (of een enkel bewindspersoon) ontslag aanbiedt aan de Koning als de Kamer geen vertrouwen meer heeft in de minister(s).


    Alvast bedankt he

    xoxo

    Gebruik je woordenboek of google de moeilijke woorden, want zo moeilijk is die tekst echt niet.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2011 - 17:13 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Gebruik je woordenboek of google de moeilijke woorden, want zo moeilijk is die tekst echt niet.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Mijn zus is pas thuisgekomen en heeft me de eerste alinea alvast uitgelegd, dus heb ik het nu in mijn eigen woorden geschreven.. Kunnen jullie misschien voor mij kijken of er nog spelfouten in zitten enz.


    Bij een conflict tussen Eerste Kamer/ Tweede Kamer en de regering kan de regering nog steeds macht uitoefenen, en nieuwe verkiezingen opstellen. Als de Kamer de verkiezingen afkeurt, kan de regering aan de kamer een einde maken(ontbinden). Als de kamer de verkiezingen opnieuw afkeurt, na de verkiezingen, dan is ze verplicht af te treden. Maar de koning hoeft niet af te treden, want de ministers zijn verantwoordelijk voor de koningin.