• Het liefst nu al, maar vooral nadat ik naar mijn vriend ben geweest rond het einde van dit jaar/het begin van het nieuwe.
    Het probleem is alleen ... Hoe de fuck kom je tegenwoordig op school? Een vriendin van mij zit in een soortgelijke situatie als mij, met alleen certificaten door het volgen van speciaal onderwijs en die wordt nu op de een na de andere locatie afgewezen. Zelf ben ik nu ook al een paar keer afgewezen en de moed begint me behoorlijk in de schoenen te zakken, want de opleidingen die ik wil doen zijn onbetaalbaar wanneer ze particulier worden en niet door de overheid gerund.
    Weet iemand waar in hemelsnaam ik naartoe moet om erover te praten wat ik het beste kan doen? Dus niet een school, maar echt een plek, instantie, whatever, die mij kan helpen?
    Ik ben trouwens geen 15 of 16 ofzo, ik wordt over een paar maanden al 20, dus eer ik weer naar school kan gaan ben ik dat ook of alweer 21. Ik moet dus wel echt iets weten waar ik als 'volwassene' terecht kan. :/


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Bij sommige opleidingen kan je een 21+ toets doen?


    SLOAN.

    Stay in school and don't do drugs people (cop)


    -

    Avondschool, voor volwassenen, of Vavo.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Vengenz schreef:
    Dat wilde ik ook ... En nu na een jaar werken, nooit (zomaar) vrij, altijd maar hetzelfde en veel kansen missen door het niet hebben van de juiste diplomas ... Nee kindje, maak je school maar lekker af. :')
    Ik ben niet gestopt voor ik certificaten had, maar ik zou willen dat m'n schoolverleden wat minder kut was en ik makkelijker meer had kunnen bereiken.



    School is echt torture, voor sommige mensen. Dat zullen de anderen nooit begrijpen, hoe dat is. Helaas ben ik daar een van, en jij bent dat ook geweest, als je gestopt bent, denk ik?


    Some people feel the rain, others just get wet.

    Ik doe volwassenenonderwijs, misschien is dat een optie?


    Bad decisions make good stories.

    Ik las de tietel en ik dacht :| OMG, hoezo dat?!


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Je hebt een vmbo-tl diploma toch? Kan je dan niet naar het mbo een 21+ toets doen in de richting die je wilt?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    BEL0VED schreef:
    Je hebt een vmbo-tl diploma toch? Kan je dan niet naar het mbo een 21+ toets doen in de richting die je wilt?


    Geen diploma, certificaten. Ik mis 1 certificaat om het om te laten zetten in een geldig startersdiploma. Eigenlijk heb ik dus niks, volgens de wet. :'D


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Vengenz schreef:
    (...)

    Geen diploma, certificaten. Ik mis 1 certificaat om het om te laten zetten in een geldig startersdiploma. Eigenlijk heb ik dus niks, volgens de wet. :'D

    Is er dan geen mogelijkheid om die ene nog te halen?
    En misschien kan je anders de vavo gaan doen?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    InsaneGenius schreef:
    (...)


    School is echt torture, voor sommige mensen. Dat zullen de anderen nooit begrijpen, hoe dat is. Helaas ben ik daar een van, en jij bent dat ook geweest, als je gestopt bent, denk ik?


    Ja, dus daar hoef je mij niks over te vertellen. Ik begrijp het wel degelijk, maar ik ga je echt niet aanmoedigen om te stoppen. Ik doe namelijk wel zulke stomme dingen ... Stoppen met school, blowen, whatever en ik red me prima, maar het is echt niet alles hoor.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    BEL0VED schreef:
    (...)
    Is er dan geen mogelijkheid om die ene nog te halen?
    En misschien kan je anders de vavo gaan doen?


    Ik zou het niet weten? Dan moet ik denk ik een jaar lang naar school voor één vak. :'D
    Ik denk dat ik maar eens contact met de vavo op moet nemen, misschien kunnen me die vertellen wat ik wel/niet kan doen ... Het blijft een vrij lastige situatie. :/


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Vengenz schreef:
    (...)

    Ik zou het niet weten? Dan moet ik denk ik een jaar lang naar school voor één vak. :'D
    Ik denk dat ik maar eens contact met de vavo op moet nemen, misschien kunnen me die vertellen wat ik wel/niet kan doen ... Het blijft een vrij lastige situatie. :/

    Ja, het is wat jij wilt he.. Als je echt dat certificaat nodig hebt omdat de rest niet lukt, dan moet het maar, als je er waarde aan hecht.
    En ik zou zeker contact opnemen met een vavo. Niet geschoten is altijd mis.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    BEL0VED schreef:
    (...)
    Ja, het is wat jij wilt he.. Als je echt dat certificaat nodig hebt omdat de rest niet lukt, dan moet het maar, als je er waarde aan hecht.
    En ik zou zeker contact opnemen met een vavo. Niet geschoten is altijd mis.


    Ik weet het niet, dat probeer ik juist uit te vogelen. Maar als je er niet in zit, is het zoeken ook vrij lastig. :')
    Ik ga ze wel eens gewoon bellen, denk dat ik daar meer aan heb.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Op het RocAsa in Utrecht (MBO) heb je een opleiding die 3 jaar duurt, het is een media/journalistieke opleiding en als je die afhebt, kun je in het tweede jaar Journalistiek van de hogeschool (HBO) instromen en dan hoef je ook niet geloot te worden! Je moet er een vmbo opleiding voor hebben, en een economie vak hebben gehad op de middelbare. Ik weet alleen niet meer precies hoe die opleiding heet, ik geloof media&communicatie ofzo : p


    When life gives you lemons make orange juice and leave the world wondering how the heck you did it.