Het liefst nu al, maar vooral nadat ik naar mijn vriend ben geweest rond het einde van dit jaar/het begin van het nieuwe.
Het probleem is alleen ... Hoe de fuck kom je tegenwoordig op school? Een vriendin van mij zit in een soortgelijke situatie als mij, met alleen certificaten door het volgen van speciaal onderwijs en die wordt nu op de een na de andere locatie afgewezen. Zelf ben ik nu ook al een paar keer afgewezen en de moed begint me behoorlijk in de schoenen te zakken, want de opleidingen die ik wil doen zijn onbetaalbaar wanneer ze particulier worden en niet door de overheid gerund.
Weet iemand waar in hemelsnaam ik naartoe moet om erover te praten wat ik het beste kan doen? Dus niet een school, maar echt een plek, instantie, whatever, die mij kan helpen?
Ik ben trouwens geen 15 of 16 ofzo, ik wordt over een paar maanden al 20, dus eer ik weer naar school kan gaan ben ik dat ook of alweer 21. Ik moet dus wel echt iets weten waar ik als 'volwassene' terecht kan.
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.