• Ik heb jullie hulp nodig, want ik krijg op school filosofie. Maar nou heb ik de opdracht gekregen om te beschrijven:
    wat wijsheid is en wie er wijs is en waarom.
    Alleen ik heb echt geen idee wie er wijs is..
    Weten jullie misschien iets?
    Het mag van alles zijn; van Justin Bieber tot een boom. Boeit me niet, als ik maar inspiratie krijg. (A)
    Ik moet het vrijdag 13 mei inleveren,
    Alvast bedankt (flower)

    Ps. Ik heb zelf niet voor dit vak gekozen, het is een verplicht vak bij mij op school. :((

    [ bericht aangepast op 8 mei 2011 - 15:13 ]

    Filosofie is leuk :3 Ik had een keer een 9.9, en dat is leuk x'D Dat ging over The Matrix, wat het verschil was tussen The Matrix en de ideeën van Descartes -als het goed is-

    Dus. Ik zou het over een filosoof doen, zoals Descartes :3


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Alleen jij kan toch beschrijven wat wijs is in jouw ogen? Iemand kan wijs zijn als hij de goede keuzes maakt en goed nadenkt over alles. Maar je kan ook wijs zijn van kennis. Dat je heel veel weet en daar dan weer mensen mee helpt. Uilen staan altijd voor wijsheid toch? Misschien kan je daar wat mee. Gebruik je fantasie, dan is alles goed. Daar is het vak filosofie voor, denken op jouw eigen manier.


    wth.

    Ik vind Albert Einstein en Gandhi wijs. :'D
    O, en de Brontë zussen. Ze waren nog ontzettend jong, en ze waren vrouwen in een tijd waarin die nog niet hoorden te schrijven, maar ze hebben wel gewoonweg geniale boeken geschreven. Alles klopt precies, en het was ontzettend vooruitstrevend voor hun tijd. Bovendien krijg je echt het idee dat een persoon met heel veel levenservaring de boeken zou hebben geschreven als je leest hoe goed ze alles beschrijven, en toch waren ze helemaal niet zo oud, en zijn ze juist vrij jong al gestorven. Dat vind ik dus wel wijs. (:
    Kies anders gewoon een idool ofzo, dan kun je vast wel beschrijven waarom je hem of haar goed of leuk vindt, en wat hij of zij zo goed heeft gedaan. En ik denk dat iemand die veel goeds heeft gedaan ook wel wijs is, tenminste tot in zekere mate, want je moet dan wel de juiste besluiten nemen en goede dingen zeggen. Ofzo. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Iemand uit mijn klas had een essay geschreven over wat wijsheid is. Hij had toen als voorbeeld 'wijsheid komt met de jaren' en ging er daarna over door dat of alle "oude mensen" dan ook wijs zouden zijn. Misschien kun je iets met dat spreekwoord? Als ik jou was zou ik de wijze persoon pas kiezen als je erachter bent wat wijsheid is. (weet je toevallig wie de lievelings filosoof van je leraar/lerares is? misschien kun je die dan nemen om te slijmen(A))
    Maar filosofie is trouwens wel awesome hoor =)


    Turn your face to the sun and the shadows fall behind you.

    Je hebt dus al wat wijsheid is?

    En het gaat niet om wie je kiest, voor wie wijs is, maar de reden waarom. Je moet gewoon een lul verhaaltje ophangen van;
    Ik vind die en die wijs omdat die gene altijd de jusite beslissingen weet te maken en veel nadenkt over het leven blabla.

    Desnoods verzin je een tante, je tante Jo vindt je erg wijs omdat dit en dat.

    Dáár gaat het om bij filosofie, je mening. Gewoon lul verhaal ophangen, deed ik ook en ik kreeg een 8.2 ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Je kan vertellen dat je wij kan zijn op zoveel verschillende manieren. (Op school, op sociaal vlak, wat levenservaring en mensenkennis betreft,...) Dan zou je kunnen melden welke je het belangrijkst vindt en waarom. Tot slot geef je een voorbeeld van iemand die die soort wijsheid bezit. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Synyster schreef:
    Filosofie is leuk :3 Ik had een keer een 9.9, en dat is leuk x'D Dat ging over The Matrix, wat het verschil was tussen The Matrix en de ideeën van Descartes -als het goed is-

    Dus. Ik zou het over een filosoof doen, zoals Descartes :3


    Zijlstra ;D
    heb ik ook


    Not all those who wander are lost.

    Niemand is wijs. Niemand weet alles. Wijsheid is als je ziel zuiver is. Wijs zijn alle Goden en Godinnen. Dan staat er bij mijn over in mijn lg boek


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik zou mezelf nemen en er een heel lulverhaal omheen hangen XD


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Super bedankt allemaal (flower)

    Daar kan ik serieus een verslag over schrijven van 2000 woorden, al is het maar om de leraar te stangen :'D
    Neem Adolf Hitler, altijd leuk :]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind je pas wijs, als je weet dat niemand wijs is.
    Socrates: 'Ik weet dat ik niets weet.'