• Nou, oké, hier komtie. (:

    Bij de Harry Potter films zie je dus altijd geesten door het kasteel vliegen, zoals Moaning Myrtle, Bloody Baron enzovoort.
    Waarom zijn hun geesten geworden en de ouders van Harry Potter nou niet?

    Dit kan ik namelijk best handig gebruiken voor mijn verhaal, sinds ik dus wil weten wanneer iemand in een geest zou veranderen. Bedankt alvast!


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Daar kun je zelf voor kiezen, maar er zijn maar weinig die dat doen. Omdat de meeste gewoon willen rusten.
    Volgens mij.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Bijna letterlijk uit het obek overgenomen:
    Alleen tovenaars, bij Haast Onthoofde Henk bijvoorbeeld, die bang zijn voor de dood kunnen terugkeren. Ze laten dan een bleke schim van zichzelf achter op aarde, die ijl rondwaart op plaatsen waar zij bij leven en welzijn verbleven. Maar slechts heel weinig tovenaars kiezen hiervoor.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Archimedes schreef:
    Daar kun je zelf voor kiezen, maar er zijn maar weinig die dat doen. Omdat de meeste gewoon willen rusten.
    Volgens mij.

    Zoiets was het inderdaad. Er staat ergens een klein stukje over in de boeken, maar het wordt niet echt duidelijk uitgelegd.
    Maar ik stel het me ongeveer zo voor als Harry's dood in het laatste boek, dat je zeg maar voor de keuze komt te staan of je terug wilt of niet. Als je dat wel doet, ben je dan alleen niet weer levend, maar een geest.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    RosaCullen schreef:
    Bijna letterlijk uit het obek overgenomen:
    Alleen tovenaars, bij Haast Onthoofde Henk bijvoorbeeld, die bang zijn voor de dood kunnen terugkeren. Ze laten dan een bleke schim van zichzelf achter op aarde, die ijl rondwaart op plaatsen waar zij bij leven en welzijn verbleven. Maar slechts heel weinig tovenaars kiezen hiervoor.


    Wear a necklace of rope, side by side with me

    RosaCullen schreef:
    Bijna letterlijk uit het obek overgenomen:
    Alleen tovenaars, bij Haast Onthoofde Henk bijvoorbeeld, die bang zijn voor de dood kunnen terugkeren. Ze laten dan een bleke schim van zichzelf achter op aarde, die ijl rondwaart op plaatsen waar zij bij leven en welzijn verbleven. Maar slechts heel weinig tovenaars kiezen hiervoor.


    ja zoiets was het de ouders van Harry hebben er niet voor gekozen

    Archimedes schreef:
    Daar kun je zelf voor kiezen, maar er zijn maar weinig die dat doen. Omdat de meeste gewoon willen rusten.
    Volgens mij.


    It's going to be difficult, but not impossible.

    RosaCullen schreef:
    Bijna letterlijk uit het obek overgenomen:
    Alleen tovenaars, bij Haast Onthoofde Henk bijvoorbeeld, die bang zijn voor de dood kunnen terugkeren. Ze laten dan een bleke schim van zichzelf achter op aarde, die ijl rondwaart op plaatsen waar zij bij leven en welzijn verbleven. Maar slechts heel weinig tovenaars kiezen hiervoor.


    Inderdaad, hierdoor kunnen mensen zoals Dumbledore, Sirius, Lily en James niet terugkeren. Ze vrezen de dood niet.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    daar kun je voor kiezen


    Hackers suck - and so do you, assh*le

    Daar moet je voor kiezen en dat doet bijna niemand omdat dat erger is dan de dood omdat je dan eeuwig blijft bestaan


    =

    RosaCullen schreef:
    Bijna letterlijk uit het boek overgenomen:
    Alleen tovenaars, bij Haast Onthoofde Henk bijvoorbeeld, die bang zijn voor de dood kunnen terugkeren. Ze laten dan een bleke schim van zichzelf achter op aarde, die ijl rondwaart op plaatsen waar zij bij leven en welzijn verbleven. Maar slechts heel weinig tovenaars kiezen hiervoor.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    RosaCullen schreef:
    Bijna letterlijk uit het obek overgenomen:
    Alleen tovenaars, bij Haast Onthoofde Henk bijvoorbeeld, die bang zijn voor de dood kunnen terugkeren. Ze laten dan een bleke schim van zichzelf achter op aarde, die ijl rondwaart op plaatsen waar zij bij leven en welzijn verbleven. Maar slechts heel weinig tovenaars kiezen hiervoor.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    In het 5de boek (Harry Potter en de orde van de Feniks) staat het. Je kan er zelf voor kiezen wanneer je overlijd. Allen ik snap het dus niet helemaal, want het lijkt mij dat James en Lilly Harry willen zien opgroeien?


    Dobby is a Free elf!

    I don't know, ik weet er echt niks van


    Kill them with kindness.

    Misschin omdat ze op een andere manier zijn vermoord dan de andere?


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Jaa, dat legt Haast-Onthoofde Henk (weet ff zijn naam niet meer in het Engels) op een gegeven moment uit aan Harry. Velen kiezen daar niet voor, omdat ze dan voor altijd op een aarde ronddwalen waar ze in feite toch niks meer kunnen. Henk legt dan uit dat vaak alleen mensen die heel bang zijn voor de dood, daarvoor kiezen.


    ars moriendi