Oneens.
Vroeger werd er slechte en goede muziek gemaakt en tegenwoordig ook. Dat is echt niet ineens veranderd.
En er gaat nu inderdaad muziek over seks en feesten en al dat soort onzin. Maar je kan mij niet vertellen dat dat vroeger ook niet zo was. Alleen nu is het een veelbesproken onderwerp en vroeger was dat veel minder, gewoon omdat je daar eerst niet over praatte. Maar er zullen heus wel mensen zijn geweest die daar muziek over maakten. En nu zijn er ook mensen die nog wat te vertellen hebben over de liefde en mensen die prachtige muziek maken. Als ik naar de muziek kijk die ik luister, dan zit er genoeg tussen dat niet over drugs, alcohol en feesten gaat.
Daarbij kan je mij niet wijsmaken dat het vroeger niet om geld ging. Toen kostten de cd's ook geld, naar concerten gaan kostte toen al geld en alles kostte al geld. Het is nu alleen duurder. Dat is heel normaal, want alles wordt per jaar duurder. Het brood dat je moeder koopt wordt jaarlijks duurder, die lekkere soep van unox wordt jaarlijks duurder en ook cd's en concerten van je favoriete band worden duurder. Dat is heel normaal.
De legendes komen inderdaad uit de jaren '60, '70 en '80, maar dat is heel normaal. De verder muziek is muziek van nu. Die mensen maken nog muziek en leven nog. Dan kan je zo beroemd zijn als je wilt, dan ben je geen legende. Legendes zijn mensen waarvan men de muziek nog kent, jaren nadat het uitgebracht werd. Hoe wil je dat met een artiest doen die nu nog muziek maakt?
Oneens. Het is allemaal helemaal niet veranderd. Alleen de muziek is veranderd, maar dat is logisch. Elke artiest heeft een eigen smaakt. Komt er iets nieuws en slaat dat aan, dan is het logisch dat andere artiesten dat ook gaan doen. Maar verder is er helemaal niets veranderd. Het gaat nog altijd over actuele onderwerpen en wat mensen willen horen. Als er veel mensen zijn die het vreselijk vinden dat het allemaal over drugs en feesten gaat, dan zouden er ook veel mensen zijn die het niet zouden luisteren, met als gevolg dat het niet populair wordt. Dus er zijn genoeg mensen die de lyrics niet belangrijk vinden of die de lyrics wel leuk vinden.
To live would be an awfully big adventure