• Ik heb nu dus een idee voor een Sirius Black fanfic, maar ik weet even niet hoe ik dat verhaal uit kan werken zodat ik het allemaal even op een rijtje krijg :'D

    Hoe doen jullie dat altijd?


    Caution first, always.

    In een aantal steekwoorden opschrijven wat er in een hoofdstuk moet gebeuren. Of gewoon een heel kort zinnetje, later weet je zelf meestal nog wel wat je er mee bedoelt.
    En dan een voor een de hoofdstukken in de juiste volgorde zetten.
    Gewoon in een word bestandje.

    Succes!


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Ik begin altijd gewoon in word te typen.
    Maar anders zet je eerst de hoofdlijnen van je verhaal neer en dan de inleiding.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Rocket schreef:
    Ik begin altijd gewoon in word te typen.
    Maar anders zet je eerst de hoofdlijnen van je verhaal neer en dan de inleiding.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Hmm, ik bedenk een plot, gebeurtenissen en dan schrijf ik gewoon wat er in mij opkomt. ^-^

    Zo is mijn word-document:
    - In het begin staat ik het hele plot kort beschreven. Daaronder nog eens heel uitgebreid met alle details.
    - Dan álle personages kort: Naam, haarkleur, oogkleur, huidskleur, leeftijd, ...
    - (hoofd)personages uitgebreid als in een samenvatting
    - Zelfs het lessenrooster :'D
    - Enkele opeenvolgingen van gebeurtenissen kort samengevat die het niet waard zijn om in de echte samenvatting te staan

    En als je dat zowat hebt, kan je beginnen. Sommige dingen als het lessenrooster heb ik wel nadien gedaan, dus niet echt alles is nodig, maar het kan helpen. ^-^

    [ bericht aangepast op 25 april 2011 - 18:00 ]


    Let the Night embrace you

    Ik heb een schrift waarin ik alle ideeën voor mijn verhaal opschrijf. (A)
    Meestal schets ik van te voren een beeld van wat er in een hoofdstuk gebeurt, met in mijn achterhoofd wat er daarna gaat gebeuren. Vaak verzin ik tijdens het schrijven van een hoofdstuk er nog veel bij, maar de hoofdlijn zit er meestal wel in.(A)


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Ik begin gewoon (:


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Ik begin meestal met een einde lol.
    Nee, ik verzin eerst de personages, het begin, dan de climax en dan verzin ik de rest van het verhaal eromheen.

    Ik begin met een proloog, die iets met het einde van het verhaal te maken heeft, en eindig met een openeind, Dan begin ik gewoon te schrijven na dat proloog toe.


    Alleen maar tranen van geluk

    Rocket schreef:
    Ik begin altijd gewoon in word te typen.
    Maar anders zet je eerst de hoofdlijnen van je verhaal neer en dan de inleiding.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Gewoon, typen ;D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Dankjewel allemaal. Ik denk wel dat ik hier wat mee kan ^^


    Caution first, always.

    Toendra schreef:
    In een aantal steekwoorden opschrijven wat er in een hoofdstuk moet gebeuren. Of gewoon een heel kort zinnetje, later weet je zelf meestal nog wel wat je er mee bedoelt.
    En dan een voor een de hoofdstukken in de juiste volgorde zetten.
    Gewoon in een word bestandje.

    Succes!


    I´m nothing special.

    Ik schrijf op een stuk papier wat ik ongeveer wil dat er gebeurt en hoe ik dat aan elkaar ga weven c; Op papier kan je goed krabbelen, dus at vind ik makkelijker dan een wordbestand. Mijn personages typ ik wél uit in een wordbestand c:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik mail het verhaal in grote lijnen (ook het einde) naar mezelf :'D
    + Wat verdere ideetjes erin en titels enzo.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.