• Ik weet vrij veel over occlumentie, en zal in de komende weken in dit topic veel over het onderwerp posten. Stuur je vragen hiernaartoe en ik beantwoord ze!
    je kunt hier overigens ook vragen over alle andere vakken, ALLES WAT JE WILT WETEN.

    Occlumentie is een kunst, niet iedereen is er goed in.


    Hackers suck - and so do you, assh*le

    gedachten leegmaken.. weet je ook hoe dat moet??


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    RESURGAM schreef:
    Hé, gedachten kunnen leegmaken wil ik ook kunnen, dat heeft niet alleen met tovenarij te maken, het zou op andere momenten ook heel handig zijn. :'D


    It's going to be difficult, but not impossible.

    SinCity schreef:
    gedachten leegmaken.. weet je ook hoe dat moet??


    Uiteraard.
    De eerste "les" volgt; informatie over vijanden en hun zwakheden wordt deel 1.


    Hackers suck - and so do you, assh*le

    Secretus schreef:
    (...)

    Uiteraard.
    De eerste "les" volgt; informatie over vijanden en hun zwakheden wordt deel 1.

    Yeey ik wil dat ook leren =)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Deze reactie moest voor abo, die was ik net vergeten.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    DEEL 1 ~~~ vijanden en hun zwakheden.

    Allereerst welkom bij de eerste occlumentieles! blij dat jullie interesse tonen!

    Je MOET weten, dat je om een vaardig occlumens te worden, wilskracht nodig hebt. Je vijand speelt hier een grote rol in.
    De vijand is altijd zwakker dan de prooi, is een van mijn standpunten bij dit onderwerp. Het is immers de vijand die zwak genoeg is om iemand in de rug aan te willen vallen door zijn/haar gedachtes te lezen.
    Er zijn twee punten waarop je de vijand kunt pakken;

    datgene wát hij ziet.
    en datgene wát hij wil zien.

    Vergis je niet als ik zeg dat dat twee verschillende dingen zijn. Als je nog niet zo ver bent met occlumentie, en je eerste les start, zul je merken dat het heel moeilijk is om je gedachten te beheersen. Bij de eerste aanval zullen ongetwijfeld emotionele dingen boven komen, maar door juist aan iets heel saais te denken schrik je je vijand af.
    Bij het tweede punt ben je alleen sterk als je een sterke fantasie hebt, zo kun je je vijand dingen laten zien die niet waar zijn. Probeer eens voor twee minuten (niet langer, dan word je gek) alleen aan een witte kamer te denken.
    Niets anders dan die lege, witte kamer waar jij in staat.
    Laat je niet afleiden door geluiden om je heen, en probeer je in te denken dat je vijand achter je staat en in je hoofd kijkt.
    Het is bekend dat yoga hierbij helpt, maar occlumentie is geen vorm van yoga. Het kan wel helpen bij concentratieproblemen en moet niet geforceerd worden.
    Er zijn dingen die je moet onthouden;
    je vijand ziet alles wat jij ziet.
    je vijand kan op het verkeerde been gebracht worden door wat jij ziet.

    (er volgt meer)


    Hackers suck - and so do you, assh*le

    Gaaf!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...