• MINSK - Bij een zware explosie tijdens het spitsuur in een metrostation in de Wit-Russische hoofdstad Minsk zijn maandag zeker elf doden gevallen. Rond de honderd mensen raakten gewond. Dat heeft de Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko maandag gezegd.

    Volgens getuigen vond de explosie plaats precies op het moment dat reizigers uit een metro stapten. Het was het einde van de werkdag en als gevolg daarvan was het erg druk in het Oktjabrskaja-station. Het metrostation ligt op nog geen honderd meter afstand van de ambtswoning van de autoritaire president Aleksandr Loekasjenko en het Paleis van de Republiek, een concertgebouw dat vaak gebruikt wordt voor ceremonies van de regering. Door de klap zou een deel van het plafond van het metrostation zijn ingestort.

    Het was nog niet direct duidelijk of het om een ongeluk of een aanslag ging, maar Loekasjenko sluit niet uit dat de explosie 'van buitenaf georganiseerd' was.

    Bron






    Ik trek me dit persoonlijk erg aan, want ik ben zelf van Wit-Rusland en een groot deel van mijn familie woont in Minsk en gebruikt de metro :x. Ondertussen is het dodenaantal opgelopen tot 12 doden.

    [ bericht aangepast op 12 april 2011 - 12:07 ]


    Olive

    omg.. wat erg!!!


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Lé fuck man. Lé fuck.


    SLOAN.

    Ik hoorde het op het nieuws ja, echt erg.
    Ik hoop voor je dat er geen bekenden van je gewond zijn geraakt.

    ^ Nee, gelukkig niet.


    Olive

    Hoe kan een explosie nu een ongeluk zijn? Wat is dat nu voor beredenering x.x Wat erg voor die mensen.. ):


    Wie du mir, so ich dir.

    omg! waar gaat dit toch heen..


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Brunhilde schreef:
    Hoe kan een explosie nu een ongeluk zijn? Wat is dat nu voor beredenering x.x Wat erg voor die mensen.. ):


    Men weet nog niet zeker of het echt een bom was - wat de meeste vermoeden - of een fout in het systeem.


    Olive

    Jacker schreef:
    (...)

    Men weet nog niet zeker of het echt een bom was - wat de meeste vermoeden - of een fout in het systeem.
    Ughh, dan hoop ik voor die mensen dat het een fout in het systeem was en niet weer een of andere gek die gewoon voor de lol mensen op wilde blazen.. x.x


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik wist meteen dat jij dit topic opende.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Fragile schreef:
    Ik hoorde het op het nieuws ja, echt erg.
    Ik hoop voor je dat er geen bekenden van je gewond zijn geraakt.

    Passerby schreef:
    Ik wist meteen dat jij dit topic opende.
    Is niet zo raar, haar naam staat erbij (cat)


    Life is hard and then we die

    Hola, dat is minder. Gelukkig dat er geen kennissen van je gewond geraakt zijn :')

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Is niet zo raar, haar naam staat erbij (cat)


    Volgens mij bedoelt ze toen ze het woordje Wit-Russisch zag :')


    Olive

    Als het zo doorgaat zijn we snel van de overbevolking af O.o
    Was het dodenaantal al niet meer dan 12 of ben ik nu gek...?

    Het is gewoon erg wat er allemaal gebeurd in de wereld.


    #WWED - What Would Emma Do?

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Is niet zo raar, haar naam staat erbij (cat)
    Ik zal mijn hond op je kat sturen!
    Ik bedoelde bij het woordje wit-russisch. Ik weet niet wat jij doet, maar ik kijk eerst naar de titel en dan pas naar de user.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?