• MINSK - Bij een zware explosie tijdens het spitsuur in een metrostation in de Wit-Russische hoofdstad Minsk zijn maandag zeker elf doden gevallen. Rond de honderd mensen raakten gewond. Dat heeft de Wit-Russische president Aleksandr Loekasjenko maandag gezegd.

    Volgens getuigen vond de explosie plaats precies op het moment dat reizigers uit een metro stapten. Het was het einde van de werkdag en als gevolg daarvan was het erg druk in het Oktjabrskaja-station. Het metrostation ligt op nog geen honderd meter afstand van de ambtswoning van de autoritaire president Aleksandr Loekasjenko en het Paleis van de Republiek, een concertgebouw dat vaak gebruikt wordt voor ceremonies van de regering. Door de klap zou een deel van het plafond van het metrostation zijn ingestort.

    Het was nog niet direct duidelijk of het om een ongeluk of een aanslag ging, maar Loekasjenko sluit niet uit dat de explosie 'van buitenaf georganiseerd' was.

    Bron






    Ik trek me dit persoonlijk erg aan, want ik ben zelf van Wit-Rusland en een groot deel van mijn familie woont in Minsk en gebruikt de metro :x. Ondertussen is het dodenaantal opgelopen tot 12 doden.

    [ bericht aangepast op 12 april 2011 - 12:07 ]


    Olive

    Jacker schreef:
    (...)

    Volgens mij bedoelt ze toen ze het woordje Wit-Russisch zag :')

    lol

    Junns schreef:
    Als het zo doorgaat zijn we snel van de overbevolking af O.o
    Was het dodenaantal al niet meer dan 12 of ben ik nu gek...?

    Het is gewoon erg wat er allemaal gebeurd in de wereld.


    Net op het Wit-Rusissche nieuwskanaal was het nog maar 12, er zijn een stuk of 20 in kritieke toestand, dus ze zijn bang dat het gaat oplopen.
    En idd, straks zijn we van iedereen af, als het zo doorgaat.


    Olive

    Jezus, wat een ellende allemaal zeg! Echt verschrikkelijk.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    :O:O:| ben sprakeloos


    Don't serch to love, love will find you.