• Omdat heel veel mensen positief waren over het idee om recensie's te gaan schrijven, maar Rutger het nogal druk heeft met andere dingen om het script hiervoor te schrijven, dacht ik dat we dat dan alvast zelf konden opzetten, totdat er een officieel 'iets' voor is. Dat er een 'team' van ongeveer 4 recensisten per genre (fantasie, romantiek, Drama, etc.) komt. Klinkt allemaal nogal vaag, maar het idee is volgens mij wel duidelijk. Om het voor lezers makkelijker te maken welk verhaal ze moeten lezen enz.
    Maar is dit een goed idee, en zou iemand het überhaupt lezen/ willen doen?
    Tell meh
    (krul)

    Poll

    [ bericht aangepast op 2 april 2011 - 20:00 ]


    One, two, three. One, two, three.

    Sounds pretty awesome (krul)

    Het klinkt wel leuk, maar ik vind het leuker als iedereen een recensie kan schrijven dan.


    They fell in love, didn't they?

    Ik zou het wel willen doen (;


    Me so good.

    Huge schreef:
    Het klinkt wel leuk, maar ik vind het leuker als iedereen een recensie kan schrijven dan.

    Indd. Dat je een recensie over een storie kan insturen en dat die dan bij de gewenste categorie komt. En ik zou ook meerdere categorieën doen (bieber, tokio Hotel, Harry Potter, Twilight, Jonas Brothers, enz.) In plaats van oppervlakkige genre's. Misschien dan wel met een hoofdteam per genre/categorie die de recensie leest en kijkt of ze leuk zijn ofzo?
    But I like the idea do.


    Wear a necklace of rope, side by side with me

    Het team zou een overzicht moeten hebben over de verhalen die er zijn, zodat ook alle verhalen een recensie kunnen krijgen. Ook hangt het van de schrijver af of deze het wil. Voor het JB, TH, HP genre zouden 4 mensen sowieso al te weinig zijn. Ook moeten de recensenten het verhaal helemaal gaan lezen en zullen ze zelf ook enigszins goed moeten zijn in schrijven om een goede recensie op te zetten.

    Ik persoonlijk kies dan liever voor een goed uitgekozen team van mensen die het kunnen dan dat iedereen het kan, want de meesten zullen waarschijnlijk iets hebben van 'oooh, zo'n leuk verhaal! heel erg origineel!' terwijl je dan eigenlijk nog niets weet xD

    Hmm. Toen ik het idee voorstelde, was dat eigenlijk met het doel om ze te laten kiezen door de mods ofzo. Net als de columnisten in feite. Zodat we zeker zijn van kwaliteit. Want als iedereen zomaar recensies mag gaan schrijven, dan krijgen we denk ik vriendjespolitiek, onoverzichtelijkheid en bovendien misschien niet eens iemand die goed weet hoe een recensie in elkaar zit. Ik stem dus om te wachten tot Rutger tijd heeft om het op poten te zetten.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik stem inderdaad in voor Major. Dit soort dingen hebben moderators ook graag zelf min of meer in handen, of, in ieder geval, het kiezen van de kandidaten :)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ik stem inderdaad in voor Major. Dit soort dingen hebben moderators ook graag zelf min of meer in handen, of, in ieder geval, het kiezen van de kandidaten :)


    everything, in time

    PUKKELxDING schreef:
    Ik stem inderdaad in voor Major. Dit soort dingen hebben moderators ook graag zelf min of meer in handen, of, in ieder geval, het kiezen van de kandidaten :)

    Het is toch ook wel eens leuk om de Q'ers iets zelf te laten doen, totdat jullie een betere versie ervan hebben. En natuurlijk moet het wel serieus gedaan worden, en misschien is daarom een team beter dan allemaal losse mensen.


    One, two, three. One, two, three.

    Taylortubbie schreef:
    (...)
    Het is toch ook wel eens leuk om de Q'ers iets zelf te laten doen, totdat jullie een betere versie ervan hebben. En natuurlijk moet het wel serieus gedaan worden, en misschien is daarom een team beter dan allemaal losse mensen.


    Me so good.

    Taylortubbie schreef:
    (...)
    Het is toch ook wel eens leuk om de Q'ers iets zelf te laten doen, totdat jullie een betere versie ervan hebben. En natuurlijk moet het wel serieus gedaan worden, en misschien is daarom een team beter dan allemaal losse mensen.
    ]

    Wat had je zelf in gedachten dan? waar moeten de mensen aan voldoen volgens jou? ^^

    Taylortubbie schreef:
    (...)
    Het is toch ook wel eens leuk om de Q'ers iets zelf te laten doen, totdat jullie een betere versie ervan hebben. En natuurlijk moet het wel serieus gedaan worden, en misschien is daarom een team beter dan allemaal losse mensen.
    Er is een reden waarom wij de dingen graag in handen hebben. Wij willen graag dat alles soepel verloopt op quizlet. Dat is ook waarom wij mensen bijvoorbeeld niet zomaar wedstrijden laten openen. Als iedereen zomaar een wedstrijd kan openen, dan raken wij de controle kwijt en zo kunnen wij de users die hier problemen mee hebben ook niet goed helpen. Dit geldt ook voor de recensies. Als jullie daar nu mee aan de slag zijn, en één iemand wendt zich buiten de regels van quizlet om, hoe gaan wij dit dan aanpakken als het jullie initiatief was? Het is de bedoeling dat het leuk blijft voor iedereen.


    Life is hard and then we die

    Major schreef:
    Hmm. Toen ik het idee voorstelde, was dat eigenlijk met het doel om ze te laten kiezen door de mods ofzo. Net als de columnisten in feite. Zodat we zeker zijn van kwaliteit. Want als iedereen zomaar recensies mag gaan schrijven, dan krijgen we denk ik vriendjespolitiek, onoverzichtelijkheid en bovendien misschien niet eens iemand die goed weet hoe een recensie in elkaar zit. Ik stem dus om te wachten tot Rutger tijd heeft om het op poten te zetten.


    ~ You're original, cannot be replaced ~

    Remington schreef:
    (...)]

    Wat had je zelf in gedachten dan? waar moeten de mensen aan voldoen volgens jou? ^^

    Natuurlijk mensen die goed kunnen schrijven/ een eigen mening hebben.
    En @ PUKKELxDING ik ben het daar wel mee eens, maar toch vind ik dat dit niet hetzelfde is als een wedstrijd en als een van ons buiten de regels van Quizlet gaan, kunnen jullie het altijd afsluiten, zelfs al was het ons eigen initatief (@ dit onderwerp.)
    Maar als er een topic was geopend met 'ik zoek een paar mensen om met mij te recenseren', was er waarschijnlijk minder probleem van gemaakt. Anyways, het is sowieso maar tot dat jullie een betere oplossing hebben gevonden, gewoon omdat het handig is :')


    Wear a necklace of rope, side by side with me

    Goed idee, maar uiteindelijk wordt het gewoon de mening van die persoon, dus vind ik niet dat je er zomaar aan moet beginnen. (;


    Has no one told you she's not breathing?