• Ik moet voor school morgen discussiëren over euthanasie. Ik had daar graag jullie meningen over gehoord. Ga je gang

    [ bericht aangepast op 27 maart 2011 - 21:28 ]

    Ik vind dat echt naaste familie dit ook moet kunnen besluiten. Dit kan in sommige gevallen wel misgaan, ja, maar je mag ook wel wat vertrouwen hebben in de goedheid van de mens.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Heb daar nog geen mening over.


    No growth of the heart is ever a waste

    sandertje313 schreef:
    (...)
    Telt het emotioneel lijden dan meer dan het lichamelijk lijden?


    allebei even hard, denk ik.


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Poseidon schreef:
    Ik vind dat euthanasie gewoon mag als je niks meer kan of ondragelijke pijn lijdt. Maar je moet er altijd wel zelf voor kunnen kiezen.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Als een persoon al jarenlang met pijn leeft, en de ziekte kan niet worden verholpen, dan heb ik het in dit geval over Kanker, vind ik dat het moet kunnen. Ik persoonlijk zie het niet als zelfmoord, sommige misschien wel, maar ik vind het een goede oplossing om het zomaar te zeggen. Als er echt geen andere keuze meer is voor die persoon, en diegene kan gewoon niet meer.


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    JongEnBlond schreef:
    Ik vind dat echt naaste familie dit ook moet kunnen besluiten. Dit kan in sommige gevallen wel misgaan, ja, maar je mag ook wel wat vertrouwen hebben in de goedheid van de mens.

    Maar je naaste familie zijn ook gewone mensen en denken ook eerst aan zich zelf, en als zij dan willen dat je blijft leven, zit je nog met de pijn.

    sandertje313 schreef:
    (...)
    Telt het emotioneel lijden dan meer dan het lichamelijk lijden?


    Nee, dat zei ik niet.
    Ik bedoelde dat het even zwaar telt, maar omdat jij een emotioneel voorbeeld gaf, dacht ik dat je aan het begin meer een fysiek lijden bedoelde, en ik wilde duidelijk maken dat ik emotioneel en fysiek lijden allebei even erg vind.

    Dat was een beetje onduidelijk, geloof ik. Maar ik bedoel te zeggen dat emotioneel en fysiek lijden even erg kan zijn.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    wat is dat?


    Me so good.

    xSnoepjex schreef:
    wat is dat?

    Als je niet weet wat het is dan heeft het geen nut om er over te discussiëren

    Ik vind dat, dat mogelijk moet zijn.


    Life is hard and then we die

    xSnoepjex schreef:
    wat is dat?

    Zelfdoding bij ziekte. Als iemand ziek is kan die er voor keuzen om een eind aan zijn leven te laten maken(inslapen) maar dat kan alleen bij een dokter.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    sandertje313 schreef:
    (...)
    Als je niet weet wat het is dan heeft het geen nut om er over te discussiëren

    ik weet zo 123 even niet wat het betekend, dude het is avond (';

    StJimmy, dankje (;

    Ik vind dat als je erg veel pijn lijd en altijd in het ziekenhuis zou moeten blijven liggen, dat je dan zelf mag bepalen of je zelfdoding wil of niet.


    Me so good.

    Als je emotioneel lijdt, kan je van een dak af springen. Het zou zelfs best oneerlijk te zijn om mensen die fysiek (en emotioneel) lijden te dwingen om te leven. Die persoon moet het wel zelf willen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Als mensen inderdaad fysiek lijden, dan vind ik van wel. Maar ook alleen als iemand ernstig ziek is en daarbij ondraaglijk pijn lijdt. Dus inderdaad kanker of een iets minder erge ziekte die uit de hand is gelopen en waar je ook ondraaglijk veel pijn aan hebt.
    Emotioneel gezien vind ik wel dat het beperkt moet worden. Ik vind dat iemand die zich emotioneel niet goed voelt, eerst naar de psichiater etc moet, mits het te verhelpen is natuurlijk. Iemand die inderdaad niet kan praten en niet kan lopen, die mag van mij wel zo'n verklaring afleggen, hoewel ik dat ook wel weer een beetje vreemd vind. Op die manier kan je alsnog een menswaardig leven opbouwen. Maar iemand die depressief is, die moet naar mijn mening eerst bij een aantal psychiaters geweest zijn die serieus met hem aan de slag gaan. Als dat niet meer werkt, dan mag iemand die emotioneel niet oké is van mij ook zo'n verklaring afleggen.


    To live would be an awfully big adventure