• Even zien hoe ik dit correct kan vragen...
    Als je een naam hebt, bevoorbeeld Roxy, hoe kan je dan makkelijker zeggen Roxy haar voet....
    Is het dan Roxys voet of Roxy's voet?
    Dus mijn vraag is, wanneer gebruik je dat afkappingsteken en wanneer niet? Of moet het altijd?
    Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel want ik weet niet echt hoe ik dit moet beschrijven.
    Alvast bedankt ^.^


    Ok, ik snap het nu :'D
    Dankjeee_O_

    [ bericht aangepast op 26 maart 2011 - 15:37 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    'Ik houd van y's' was ons ezelsbruggetje. Dus alle klinkers krijgen een apostrof. Of het was net andersom XD


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Als de naam eindigt met een klinker (a,e,i,o,u,y), dan moet je een afkappingsteken gebruiken.
    Ook wanneer de de naam eindigt met een sisklank (s,x,z,ch,sch) (Ben niet zeker of ze er allemaal bijhoren), maar dan moet er wel geen s meer achter. Het is gewoon Ben X' voet (kon geen beter voorbeeld vinden, haha)

    [ bericht aangepast op 26 maart 2011 - 15:34 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Bij mijn weten is het dan Roxy's voet.
    Omdat de naam eindigd op een klinker gebruik je een '
    Als de naam op een medeklinker eindigd kun je er gewoon een S achter plakken.
    Tenminste, dat is wat ik geleerd heb, geloof ik...
    man nou ben ik ook niet meer zeker! xD


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Roxy's voet
    Sarita's baseball jack
    Nikki's schrijfwedstrijd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Je moet altijd een afkappingsteken gebruiken bij i,o,a,u,y. Bij e moet je het aaneen schrijven.

    Volgens mij hoeft het niet meer bij de y, omdat je hem toch niet anders kan uitspreken. De ' is ervoor zodat je woorden niet verkeerd gaat uitspreken zoals bijvoorbeeld paraplu, als je daar gewoon een ' achter zet, spreek je het weer heel anders uit, paraplus. Daarvoor is de apostrof.


    Your make-up is terrible

    roxy spreekt je uit als een sisklank dus volgens mij is het Roxy'