Het afgelopen jaar ik kortom echt een klote jaar geweest. Aan het begin van het jaar kreeg ik ruzie met m'n vriendinnen (8 vriendinnen) nou het is wel ongeveer goed, maar vriendinnen zijn we niet meer. Bijna de hele klas had één zo'n meisje tegen me opgezet en ik kon eigenlijk niets meer doen zonder er commentaar op te krijgen. Dus ik begon steeds meer aan mezelf te twijfelen of ik alles misschien echt wel fout deed! Gelukkig had ik twee vriendinnen die het vorige week dinsdag voor me op genomen hebben en de klas hebben aangesproken toen ik het niet meer hield en in tranen was uitgebarsten.
Nu is het gepest wel opgehouden maar mijn zelfvertrouwen is echt 0,0%
Ik ben dus in die tijd wel 5 kilo aangekomen en ik wil het er graag weer op een gezonde manier er zo snel mogelijk afkrijgen, om me beter te voelen als ik in een bikini loop. Ik doe het dus gewoon voor mezelf om mijn zelfvertrouwen weer wat beter te krijgen.
Maar nu heb ik even wat tips nodig om zo gezond mogelijk kilo's kwijt te raken.
Ik eet al geen tussendoortjes, drink veel water en sport. Maar hebben jullie nog meer tips?
En kom nu alsjeblieft niet aan met: doe het niet je bent mooi zoals je bent! Want dat vind ik zelf niet en ik doe het puur voor mezelf!
En tips hoe ik m'n zelfbeeld wat beter zou kunnen krijgen is ook wel fijn.
Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.