• Elizabeth Taylor, een van de allerlaatste diva's van het oude Hollywood, is niet meer. Op 79-jarige leeftijd werd ze het slachtoffer van een hartkwaal. Taylor was een uitstekende actrice die tweemaal een Oscar won en met haar turbulente privéleven menig tabloid heeft gevuld.

    Taylor begon haar carrière op vroege leeftijd. Ze debuteerde toen ze 9 jaar was in ‘There's one born every minute' en brak al door op 12-jarige leeftijd in ‘National velvet', een familiedrama over paardenraces. Maar ook toen ze volwassen werd, bleek ze een begaafde actrice. Ze speelde onder meer in James Deans laatste film ‘Giant', de Tennessee Williams-verfilming ‘Cat on a hot tin roof' en won twee Oscars met ‘Butterfield 8' en het huwelijksdrama ‘Who's afraid of Virginia Woolf?'.

    In die laatste film speelde ze naast haar geliefde Richard Burton. Samen vormden ze het ultieme knipperlichtkoppel. Ze trouwde acht keer, waaronder tweemaal met de Brit Burton. Samen waren ze ook te zien in ‘Cleopatra', wat destijds een van de grootste flops aller tijden was. Ook crooner Eddie Fisher en Conrad Hilton jr, een van de fameuze Hilton-erfgenamen, mochten zich een tijdlang Taylors echtgenoot noemen.

    In de jaren '70 begon Taylor steeds minder te acteren en sinds de jaren '80 heeft ze niks meer gedaan buiten wat tv-films en gastrolletjes in series. Zo sprak Taylor de stem in van Maggie Simpson in een aflevering van ‘The Simpsons' en had ze een bijrol in de inferieure ‘Flintstones'-film. In 1993 won ze een ere-Oscar.

    De afgelopen jaren kwam ze vooral in het nieuws door haar medische conditie en haar intieme vriendschappen met Marlon Brando en Michael Jackson. Ook zette ze zich jarenlang in voor de strijd tegen aids.

    Taylor wordt beschouwd als een van de grootste schoonheden die Hollywood ooit heeft gekend en haar dood betekent het einde van een tijdperk.





    Ik vind het zo erg!


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik ook, zij was echt geweldig!

    Ik niet, ik bedoel jammer dat ze dood is, maar ze was wel al 79..
    Die vrouw heeft vast een goed leven gehad, en aan ieder leven komt een eind.
    Wel erg voor familieleden.


    Me so good.

    zij blijkt dus cleopatra te hebbem gespeeld
    dus ik dacht van "O die zit dus in me geschiendenis boek"x'D ze was echt mooi vroeger nu nie echt
    R.I.P

    [ bericht aangepast op 23 maart 2011 - 20:00 ]


    Shoganai i ne~

    xSnoepjex schreef:
    Ik niet, ik bedoel jammer dat ze dood is, maar ze was wel al 79..
    Die vrouw heeft vast een goed leven gehad, en aan ieder leven komt een eind.
    Wel erg voor familieleden.


    Ik vind d'r een legende.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik kende haar niet eigenlijk, naja, blijft sneu :'[

    Ze was een hele mooie vrouw. R.I.P

    ik zag het op hetnieuws ! ;o
    en ze heeft een hersentumor overleeft, ze heeft haar rug 5 keer gebroken gehad, en ze had veel hardproblemen en dit was de druppel.. nouja ik hoop dat ze wel rust heeft nu.


    Life is a beautiful struggle

    Ik vind 't echt jammer. Oud Hollywood was zoveel stijlvoller en mooier dan het hoerige Hollywood van nu, waar je praktisch naakt moet rondlopen om aandacht te krijgen...
    Eerst Jane Russell en nu Elisabeth Taylor...

    [ bericht aangepast op 23 maart 2011 - 20:02 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Uh.. is het erg als ik zeg dat ik haar niet ken?


    -

    Major schreef:
    Ik vind 't echt jammer. Oud Hollywood was zoveel stijlvoller en mooier dan het hoerige Hollywood van nu, waar je praktisch naakt moet rondlopen om aandacht te krijgen...
    Eerst Jane Russell en nu Elisabeth Taylor...


    Ik vind van ook.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Ik zag het op het nieuws, best wel sneu ;(


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Genius schreef:
    Uh.. is het erg als ik zeg dat ik haar niet ken?


    Nee.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Believers schreef:
    (...)

    Ik vind d'r een legende.

    Is het erg als ik haar niet ken?


    Me so good.

    Wat vervelend nou. *Tear*


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Ik heb het ookal gelezen

    Ze was 79 jaar he als ik me niet vergis


    Doe je niet anders voor om er bij te horen want dan ben je niet jezelf