• Oke ik voel me echt dom en ben bang voor morgen,

    ik dacht vandaag op stage, laat ik eens een goede daad verichten en de slakken uit het aquarium halen en slakkenbestrijdingsmiddel in het water gooien.

    Het werkte geweldig want alle slakken kwamen uit alle hoeken en glibberde voor hun leven. Helaas raakte ook de vissen in paniek.. Dus ik denken, ojee, misschien heb ik er teveel in gegooid (jaa het water zag er groen van). Dus ik met een kan water eruit halen en erin gooien en dacht uiteindelijk dat het wel goed was. Maar die vissen bleven verstopt en even later gingen ze helemaal boven in de hoek zwemmen. Dus ik anderhalve emmer (halve aquarium) water eruit gehaald en vers erin gegooid, dat moest goed genoeg zijn dacht ik, maar al die vissen gingen steeds in de hoek boven in de kom zwemmen, aaarrg zo is morgen dat hele aquarium uitgestorven

    Ik ben bang dat ik die beesten of vergiftigd of een klimaatshok gegeven heb! aarrg! ik ben bang voor dooie vissen!


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Best grote kans dat de vissen morgen niet meer leven idd... maar aan de andere kant denk ik dat als ze zouden sterven dat niet lang geduurd had na wat je gedaan hebt. Dus ik weet niet... Maar ik denk dat je het morgen wel ziet dan, als je dan stage hebt tenminste. Sterkte. ^^


    Numbers.

    Ieeeewwl ik vind het echt eng! OMG zo is het mijn schuld:O


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Misschien had je het hele aquarium moeten verversen?
    Dus al het water er uit en dan nieuwe er in?


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Nou daar dacht ik wel aan, maar toen bedacht ik mezelf dat het water 2 weken moest staan voor er vissen in mochten.. Dus nouja alles verversen zou ook fataal zijn (al denk ik ik nu ook al teveel ververst heb maar dat zie ik morgen wel...)


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Misfits schreef:
    Misschien had je het hele aquarium moeten verversen?
    Dus al het water er uit en dan nieuwe er in?

    Dat mag je nooit doen. Daar vermoord je al je vissen waarschijnlijk mee. Als het tropische vissen zijn dan sowieso al door het koude water. Anders komt het doordat kleinere organismen zoals bacteriën erdoor dood gaan die stoffen als nitriet en nitraat afbreken. Dit komt uit de ontlasting van de vissen en is giftig voor vissen.
    Maar goed slakkengif is indd niet echt gezond voor je vissen, maar ze horen er niet dood aan te gaan. Zolang je de gebruiksaanwijzingen op de fles/bijsluiter volgt. Persoonlijk ga ik liever voor een valletje waar ze niet meer uit kunnen kruipen. Dan kan je ze gewoon doorspoelen en leven ze ergens anders gelukkig verder.


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Oeeh wist niet dat die vallen bestonden? Zal het eens voorstellen want dat gif werk dus ook voor geen ene reet, we hadden het al een paar maanden geleden gedaan maar die slakken bleven maar leven..


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Lycaon schreef:
    (...)
    Dat mag je nooit doen. Daar vermoord je al je vissen waarschijnlijk mee. Als het tropische vissen zijn dan sowieso al door het koude water. Anders komt het doordat kleinere organismen zoals bacteriën erdoor dood gaan die stoffen als nitriet en nitraat afbreken. Dit komt uit de ontlasting van de vissen en is giftig voor vissen.
    Maar goed slakkengif is indd niet echt gezond voor je vissen, maar ze horen er niet dood aan te gaan. Zolang je de gebruiksaanwijzingen op de fles/bijsluiter volgt. Persoonlijk ga ik liever voor een valletje waar ze niet meer uit kunnen kruipen. Dan kan je ze gewoon doorspoelen en leven ze ergens anders gelukkig verder.


    Echt waar? Ik had geen tropische vissen, maar ik ververste wel om de 2-3 maanden het gehele water.


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    Best grote kans dat de vissen morgen niet meer leven.

    Hahaha, wij hebben waterslakken in onze vijver. Die beestjes doen geen vlieg kwaad x'D volgens mij maakten die slakken helemaal niets uit.
    Maar sterkte ermee.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Wij hebben ook waterslakkenspul in ons aquarium gedaan en het water was ook helemaal groen, maar de vissen gingen er niet dood van hoor.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Qlimax schreef:
    Wij hebben ook waterslakkenspul in ons aquarium gedaan en het water was ook helemaal groen, maar de vissen gingen er niet dood van hoor.


    hehe eindelijk iets wat me wat vertrouwen geeft:) Deden jou vissen ook raar toen het er in zat?


    Nee de slakken doen geen vlieg kwaad maar ze vervuilen wel het aquarium en als je ze niet af en toe opruimt zit in no time het hele glas vol.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Whahaha ik lig helemaal dubbel, wat een situatie. x3
    En EW ik ben bang voor slakken, damn.

    Enneh, je visjes gaan dood, arme jij. :c


    Crush crush you're my sugar rush. ~ <333

    Misfits schreef:
    (...)

    Echt waar? Ik had geen tropische vissen, maar ik ververste wel om de 2-3 maanden het gehele water.

    Ja dat is zo, al geldt het vooral voor tropische vissen. Koudwatervissen als goudvissen zijn tegenwoordig erg sterk en kan je zelfs in de sloot vrij laten maar in principe is het niet goed.


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Elements schreef:
    Oeeh wist niet dat die vallen bestonden? Zal het eens voorstellen want dat gif werk dus ook voor geen ene reet, we hadden het al een paar maanden geleden gedaan maar die slakken bleven maar leven..

    Je ziet ze ook niet zo heel veel. Gif is makkelijker en duurder, want het gaat redelijk snel op volgens mij. Zo'n val koop je 1x en daarna hoef je maar 1x in de weet-ik-veel hoeveel tijd een busje met lokpilletjes te kopen. Het nadeel ervan is wel dat sommige vissen de neiging hebben om er ook in te kruipen, waardoor ze sterven maar dat zijn er maar weinig.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2011 - 9:21 ]


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    haha nou de vissen leven nog:) Haha ik heb me kapotgelachen vanmorgen, al die slakken waren naar boven gekropen dus die heb ik allemaal naar buiten gegooid:D Helaas zitten er nog steeds veel in (wss omdat ik dat water weer heb lopen te verversen:P)

    We hebben wel kleine vissen (heeeel veel, we kregen allemaal babyvissen op het begin) dus misschien is het dan niet zo handig..


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow