• En willen ze altijd meer dan ze nodig hebben?
    Waarom wilt een mens, bewust of onbewust alles wat zij liefhebben (of niet) slopen tot het punt dat er niets meer van over is?
    Wat wil jij dat je eigenlijk niet nodig hebt?
    Hoe ga jij om met je verlangens en minpunten?

    (Vraag jezelf ook eens af) ... Waarom?


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ik vraag me ook wel eens af waarom sommige mensen zo ontzettend gierig zijn en altijd alles willen hebben.

    Toen ik 10 was gingen mijn ouders scheiden. Mijn moeder heeft reuma waardoor ze niet kan werken. Daardoor hebben wij dus erg weinig geld. We konden geen huis kopen, dus moesten ik, mijn moeder en mijn broer maar voor een jaar bij mijn tante en oom wonen. De kamer was zo klein, dat er nauwelijks 3 matrassen in paste. En geloof me, een jaar lang slapen in dezelfde kamer als je moeder en broer met alleen 3 matrassen en 2 kasten is niet fijn. Daarna had mijn moeder mijn stiefvader ontmoet, en hadden we genoeg geld om een paar maanden in een caravan te wonen. Uiteindelijk wonen we nu met zijn vijven (ze hadden ondertussen een dochtertje gekregen, mijn halfzusje die nu bijna 3 jaar is) in een kleine flat.

    Om een lang verhaal kort te maken. Ik denk niet dat ik zo verwend ben. Ik draag vaak gewoon kleding die ik 2 jaar geleden ook al aan had. Ik vraag nooit voor zakgeld of een dure telefoon.

    Natuurlijk wil ik altijd wel iets wat niet nodig is. Ik heb een erg dure smaak. Ik wil alleen zilveren of gouden sieraden, ik hou van kristallen beeldjes, mooie jurken en noem maar op.
    Maar dan kijk ik om de zoveel tijd weer eens een oorlogsfilm en dan besef ik dat wij het te goed hebben, en ik al die spullen helemaal niet nodig heb(krul)

    -God, wat was dit een lang verhaal zeg- :')


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Omdat mensen van zichzelf egoistisch zijn.
    Als ik in die tsunami van Japan was gekomen en er kwamen reddingsdiensten en de keuze moest gemaakt worden: ik of mijn buurman, zou ik er op af springen.
    Godverdomme, ik schaam me daar echt kapot om.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Chiyo schreef:
    Omdat mensen van zichzelf egoistisch zijn.
    Als ik in die tsunami van Japan was gekomen en er kwamen reddingsdiensten en de keuze moest gemaakt worden: ik of mijn buurman, zou ik er op af springen.
    Godverdomme, ik schaam me daar echt kapot om.


    Dat weet ik, maar ik vraag een stukje verder; Waarom zijn mensen zo van nature? Wat is de drijfveer om alles te willen, ook al is het eigenlijk (totaal) niet nodig?
    Ja, vechten voor je eigen leven is ook zoiets, maar dat vind ik nog een ander deel van instinct dan meer te nemen dan je nodig hebt. Overleven wilt alles/iedereen, maar er zijn maar weinig rassen/diersoorten die zo ontzettend walgelijk hebberig zijn als mensen.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    DerMeister schreef:
    (...)

    Dat weet ik, maar ik vraag een stukje verder; Waarom zijn mensen zo van nature? Wat is de drijfveer om alles te willen, ook al is het eigenlijk (totaal) niet nodig?
    Ja, vechten voor je eigen leven is ook zoiets, maar dat vind ik nog een ander deel van instinct dan meer te nemen dan je nodig hebt. Overleven wilt alles/iedereen, maar er zijn maar weinig rassen/diersoorten die zo ontzettend walgelijk hebberig zijn als mensen.


    Ik denk een stukje angst.
    De angst dat als er iets fout gaan dat ze alles kwijt zijn, maar daarom zou ik juist niet zoveel willen bezitten. Hoe meer je bezit, hoe meer je zult missen.
    Maar als je veel hebt, kun je meestal meer overhouden.
    Mensen zijn een raar soort.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Chiyo schreef:
    (...)

    Ik denk een stukje angst.
    De angst dat als er iets fout gaan dat ze alles kwijt zijn, maar daarom zou ik juist niet zoveel willen bezitten. Hoe meer je bezit, hoe meer je zult missen.
    Maar als je veel hebt, kun je meestal meer overhouden.
    Mensen zijn een raar soort.


    Mmm, dat ook. Maar waarom zou je in de eerste instantie dan steeds meer willen? Waarom nemen veel jongeren (bijvoorbeeld maar, voel je niet aangesproken) een BigMac in hun schoolpauze in plaats van een simpele boterham met kaas of vlees? Of wordt eten zomaar weggegooid?
    Of waarom moet iemand perse dertig paar schoenen hebben, als je met een paar of desnoods een stuk of twee of drie ook al genoeg hebt?
    Dat soort dingen vraag ik me altijd eindeloos af, want omdat wij zoveel hebben, pakken we alleen maar meer af van anderen. Vooral degene in derde wereldlanden, die rondwroeten in het afval wat wij schenken, omdat wij er genoeg van hebben ... Waarom?

    Doet me altijd denken aan een stukje tekst ...
    'Somebody tell me why does all mankind
    Only tamper and touch
    Have a habit where they bite off more than they can chew
    And now it's too much'


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Dat hoort nou eenmaal bij de fouten van de mensheid, niemand is perfect. En geef toe, als er geen verlangens waren naar dingen die niet nodig zijn, hadden veel mooie dingen op deze wereld niet bestaan. Maar ook veel minder mooie dingen, het is maar net hoe je het bekijkt.
    Het is waar dat er veel mensen zijn die niets hebben aan het verlangen naar dingen die ze niet nodig hebben omdat ze andere zorgen aan hun hoofd hebben, maar zouden de meesten daarvan gelukkig zijn? Nee, ik denk het niet. Het is waar dat we ons meer om hen zouden moeten bekommeren en niet verder zouden moeten gaan met het produceren van veel onnodige dingen die slecht zijn voor onze gezondheid en het milieu, maar ik denk dat er niet veel aan valt te doen.
    Want zelf heb ik ook het verlangen en de gierigheid, hoor. Dat heeft iedereen, niemand is perfect.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Omdat de mensheid steeds meer individueel wordt (krul) Komt door het kapitalisme trouwens XD

    [ bericht aangepast op 14 maart 2011 - 12:10 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik denk gewoon dat het bij de meeste mensen hoort, dat ze zo opgevoed zijn. Altijd maar verlangen naar 'het beste' wat in hun ogen uit materialisme bestaat, waardoor ze blind worden voor de rest waar het echt om draait. Het leven is een groot spel en ze moeten bijvoorbeeld altijd de nieuwste en de beste snufjes hebben anders horen ze er niet meer bij. Ik had dat vroeger ook, maar ik denk dat dat over het algemeen wel normaal is dat je als kind er toch wel een beetje bij wil horen. Hetgeen wat voor mij nu van meeste waarde is is mijn haar. Ja dat klinkt heel belachelijk, maar tis wel zo :3. En hetgeen wat heel veel emotionele waarde voor mij heeft zijn mijn schilderijen van meneer Stoupakis. Voor de rest heb ik eigenlijk helemaal niets kwa spullen, wat écht belangrijk voor me is. Ik vind mijn spullen natuurlijk wel leuk, maar stel ze zouden kapot gaan of zoek raken, dan zou ik dat niet erg vinden.

    @Arrow. Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik begon er op een gegeven moment van te walgen hoe gierig mensen zijn en ging bij me zelf na hoe erg ik dan was. Ik zag dat ik dat ook net als ieder ander had en dat wilde ik niet meer, dus dat heb ik veranderd. Als je het wil, kan het wel hoor (nerd).


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik denk dat het in ons genetisch materiaal ligt. We hebben van nature de wil om te ontdekken en kennis te vergaren and yes, ook een verslaving naar macht vanaf het moment dat er klassenstelsels in de maatschappij kwamen. Waarom heeft de koning meer dan ik? Dat wil ik ook. Mensen gaan zich met elkaar vergelijken en zien het meer hebben van dingen als een manier om boven anderen en ook boven zichzelf uit te stijgen. Dus om meer status te krijgen. Denk ik :'D Is alleen mijn kleine theorie.
    Ik weet nog een andere verklaring, maar die durf ik niet op internet te zetten want dat gaat heel vreemd overkomen :']
    En nu moet ik echt naar school D:

    [ bericht aangepast op 14 maart 2011 - 12:21 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Het zit van nature in de mens.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Omdat wij nou eenmaal mens zijn.


    Ik kan m'n naam schrijven in je foundation, bitch

    Ja. Dat is een onderdeel van de mens of zo, jaloers zijn, alles willen hebben. Het is best vreemd als je nadenkt over het waarom, omdat je er altijd al zo lang mee omgaat...


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ik denk dat dat in ons overleven zit.
    Om te overleven, wil je macht. Ga maar na: de leeuw die wordt weinig door andere dieren gedood, terwijl de mier vaak doodgetrapt wordt, misschien zelf ongemerkt. Aan de mieren ergeren we ons, maar als er een leeuw voor ons staat, dan zijn we doodsbang.
    Dus als je veel macht hebt, dan heb je een grotere overlevingskans. Als je veel macht hebt, dan kan je veel dingen krijgen. Hoe kan je dan het beste laten zien dat je macht hebt? Door veel dingen te hebben, vooral veel dure dingen.
    Dat is tenminste, tot nu toe, mijn theorie.

    En als het niet macht en geld was, wat zouden we dan willen? Stel dat familie en vrienden in die positie stonden. Dan zou iedereen een zo groot mogelijke familie willen hebben en zoveel mogelijk vrienden. Dan zou er zo'n race zijn en hoe weten we dan of iemand vrienden is om het vrienden zijn, of om wie je bent? Zulke hebberigheid zal altijd blijven bestaan.
    Bij dieren is die er ook: de machtigste dieren binnen een groep mogen het eerst eten, die hebben dus de grootste keuze bij het eten en hebben waarschijnlijk ook het meest.
    Bij ons is het alleen opvallend. Wij maken spullen, wij hebbe andere spullen dan dieren in het wild, onze spullen op zich zijn gewoon opvallend. Ik denk niet dat het alleen iets van de mens is of alleen iets van deze tijd, ik denk dat het er altijd in zal zitte, puur voor de overlevingskansen.


    To live would be an awfully big adventure

    Tja zo zit de mens in elkaar, en dat zal de mens blijven doen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik vind dat toch altijd zo overrated. Kom op, het valt allemaal reuze mee.


    everything, in time