• Hoi,
    wat is een B-kanten van een album?
    Ik was op aan het zoeken welke liedjes op een cd staan en dan staat er B-kant en dan een lijst met liedjes.
    Ik neem aan dat het niet zo als met een LP is,dus dat je hem kan omdraaien.
    Maar wat is et dan wel?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Geen idee.


    everything, in time

    B kanten zijn liedjes die niet op albums staan, niet radiovriendelijk zijn, en instrumentaal zijn, als ik me niet vergis.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2011 - 23:53 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Oh trouwens, dan bedoel ik wel, dat het dus de andere kant van een cd is :Y) je hebt ook cd's met twee kanten x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Serieus? vet.
    Maar worden de B-kant liedjes dan niet uitgegeven? Of hoe moet ik dat zien.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2011 - 23:57 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    B-kant liedjes staan vaak op singles tegenwoordig. Als je bv een single koopt, dan staat er vaak nog een tweede lied op, soms zelfs drie. Dan heb je bv een instrumentale versie + een remic er bij, dat zijn B-kant liedjes :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    B-kanten = B-sides right? Dan zijn het gewoon liedjes die niet echt uitgebracht zijn, vaak staan ze samen met een wel uitgebracht liedje op een single.


    As travars

    Vroegah had je nog LP's, die hadden een A kant en een B kant, je kan het dus zien als gewoon een extra cd met iets minder populaire nummers

    Progeny schreef:
    Geen idee.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    B-sides zijn inderdaad nummers die niet zelf op het album staan. Meestal worden die bij concerten van de desbetreffelijke persoon/band ook niet gespeeld. Soms staan ze wel op de cd aan de andere kant.


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    B-kanten zijn liedjes die niet iedereen kent. Dus liedjes die bv wel mooi zijn maar niet echt een hit zijn.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Misfits schreef:
    B-sides zijn inderdaad nummers die niet zelf op het album staan. Meestal worden die bij concerten van de desbetreffelijke persoon/band ook niet gespeeld. Soms staan ze wel op de cd aan de andere kant.

    Dus ze maken ze wel maar brengen hem niet uit en spelen ze ook niet? Logisch.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall