• Diabetes. Ik heb al heel lang allemaal klachten enzo, en van mijn moeder moet ik nu naar de huisarts. Ik heb net op de site van het diabetesfonds gekeken en ik heb 5 van de 6 symptomen van diabetes type 2. Maar ik ben zo bang! Stel nou dat ik het heb? Dan moet ik mijn hele leven om gaan gooien. Opletten op wat ik eet, drink, meer sporten, maar het ergste is: insuline spuiten. Prikken. Want ik kan niet tegen bloed! Help! Heeft iemand ook diabetes, of tips om ermee om te gaan, stel dat ik het zou hebben?

    -xXx- Daphne

    Ik heb geen tips of zo. Maar ik hoop voor je dat je het niet hebt!!
    Veel sterkte!
    Liefs


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Thanks :)

    SofieShan heeft ook diabetes, misschien kan zij je wat vertellen?


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    ik weet niet, ik heb niet echt tips ofzo... maar ik hoop voor je dat het iets anders is! sterkte!(flower)


    How I dry my hair: 10% I blow dry it, 90% I WHIP MY HAIR BACK AND FORTH! I WHIP MY HAIR BACK AND FORTH!

    Mijn broertje heeft deze klachten
    en ik denk dat hij type 2 heeft

    # vaak dorst en veel plassen
    # veel moe zijn
    # last van ogen
    # slecht genezende wondjes
    # kortademig

    Ik ben bang dat hij diabetes heeft en de dokter zei dat je meer moet gaan sporten en zo
    ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je het niet hebt .

    xxx
    (flower)

    moment4life schreef:
    Mijn broertje heeft deze klachten
    en ik denk dat hij type 2 heeft

    # vaak dorst en veel plassen
    # veel moe zijn
    # last van ogen
    # slecht genezende wondjes
    # kortademig

    Ik ben bang dat hij diabetes heeft en de dokter zei dat je meer moet gaan sporten en zo
    ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je het niet hebt .

    xxx
    (flower)


    Ik heb precies diezelfde klachten :(

    Thanks voor jullie lieve reacties <3

    Ik heb die klachten ook gehad, maar het bleek dat ik ijzer te kort had, dus misschien dat het geen diabetes is!


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Diabetes type 2 is wel erg, maar niet zo erg dat je je hele leven om moet gooien hoor. Je moet gewoon wat meer letten op wat je eet, of zit ik fout? Anyway, ik hoop voor jou dat je het niet hebt, sterkte <3


    Save me from myself.

    Mijn zusje heeft ook diabetes, als sinds haar derde. En die symptomen kloppen wel en zo, dus ja, het kan zijn dat je diabetes hebt. Maar je hoeft niet per se zoveel te prikken, als je een pompje neemt.


    The best way to deal with bitches is being a bigger one.

    Ik krijg echt het gevoel dat ik er niets vanaf weet, maar nogmaals thanks voor de lieve reacties <3

    Ik weet ook geen tips maar een vriendin van me heeft dat ook , en we zaten in de klas , en haar bloed was heel laaag , en toen oppeens vroeg de leerkracht iets, maar ze antwoorde niet ze was een vogel aan't tekenen op haar papier heeeel erg eng , toenw as ze bewusten loos en moest ze naar ziekenhuis egt eng!! maar wees gerust , je moet gwn nog is aan de dokter vragen , weet hij dat niet of je dat hebt ?

    Ik heb zelf Diabetes type 1 dus daar weet ik alle symptome van. hier wat vragen of je type 2 hebt:

    1. Heb je overgewicht?
    2. Eet je ongezond?
    3. Drink je te veel alchohol? (geen idee maar het kan)

    Over je leven omgooien valt dat wel mee (vind ik persoonlijk). Ik kan nog steeds bijna alles eten wat ik daarvoor ook at. Het verscheel is bij drinken dat je geen cola mag maar wel cola-light hetzelfde geld bij fanta 7-up etc. Wat je doet bij het eten is vrij simpel. Van de dokter krijg je (als je diabetes hebt) een getal waar va zij denken dat dat goed is (nee niet als raad eens welk getal ik in mijn hoofd heb..) Bij mij is dat 7. Stel je wild een boterham emt hagelslag eten dan zitten daar 30 koolhydraten in. Die 30 kh deel je dan door 7 de uitkomst is 4. Dan spuit je 4 een heden. Dus druppels insuline om het gemakkelijker uit te leggen.

    Ik heb zelf heel veel geluk met het ziekenhuis waar ik zit want daar zijn ze al over gestapt op de pomp. Nu denk jij: Wat is de pomp? Dat is een heel klein apparaatje die vast zit aan je buik met een infuus. Als je geen pomp hebt dan breng je eenheden binnen met een pen. Een prikpen. Daar zet je een naaldje aan en die steek je dan in je buik om vervolgens de goede hoeveelheid insuline in te spuiten. Dat kan/doet af en toe pijn maar goed het kan niet anders. Dat met die prikpen die je voor ALLES wat je eet. Elk koekje dropje etc.

    In de nacht als je slaapt heb je ook insuline nodig. Dan spuit je met de lantus prik. Die doe je in je been en vond ik het vervelends qua pijn. De pomp is veel en ook veel makkelijker. Je brengt een keer in de 3 dagen een infuus aan en dat voelt hetzelfde als 1 prikje met de prikpen (veel minder pijn in die dagen dus.) Het nadeel vinden veel patienten dat je de heledag met die pomp loopt. Ook als je slaapt! 24 uur per dag zit ie aan je vast. Als je wilt douchen of je gaat sporten kan je hem afdoen maar niet langer dan 2 uur.

    Wat vragen voor als je type 1 (zoals ik) hebt:

    1. val je snel af zonder te sporten?
    2. Heb je soms ineens snoepbuienen? ( niet zoals iedereen wel eens heeft maar dat je je niet meer kan inhouden? Dat gebeurd namelijk vaak in de periode voor dat ze er achter komen dat je diabetes hebt.)
    3. Heb je vaak hoofdpijn?
    4. Ben je vaak helemaal uitgeput ook als je net wakker word?
    5. Heb je vaak dorst?

    Verder valt er nog zoveel meer uit te leggen. Als je vragen hebt stuur je me die maar en ik zal zo goed mogelijk antwoorden.

    xoxo en sterkte.

    SofieShan schreef:
    Ik heb zelf Diabetes type 1 dus daar weet ik alle symptome van. hier wat vragen of je type 2 hebt:

    1. Heb je overgewicht?
    2. Eet je ongezond?
    3. Drink je te veel alchohol? (geen idee maar het kan)

    Over je leven omgooien valt dat wel mee (vind ik persoonlijk). Ik kan nog steeds bijna alles eten wat ik daarvoor ook at. Het verscheel is bij drinken dat je geen cola mag maar wel cola-light hetzelfde geld bij fanta 7-up etc. Wat je doet bij het eten is vrij simpel. Van de dokter krijg je (als je diabetes hebt) een getal waar va zij denken dat dat goed is (nee niet als raad eens welk getal ik in mijn hoofd heb..) Bij mij is dat 7. Stel je wild een boterham emt hagelslag eten dan zitten daar 30 koolhydraten in. Die 30 kh deel je dan door 7 de uitkomst is 4. Dan spuit je 4 een heden. Dus druppels insuline om het gemakkelijker uit te leggen.

    Ik heb zelf heel veel geluk met het ziekenhuis waar ik zit want daar zijn ze al over gestapt op de pomp. Nu denk jij: Wat is de pomp? Dat is een heel klein apparaatje die vast zit aan je buik met een infuus. Als je geen pomp hebt dan breng je eenheden binnen met een pen. Een prikpen. Daar zet je een naaldje aan en die steek je dan in je buik om vervolgens de goede hoeveelheid insuline in te spuiten. Dat kan/doet af en toe pijn maar goed het kan niet anders. Dat met die prikpen die je voor ALLES wat je eet. Elk koekje dropje etc.

    In de nacht als je slaapt heb je ook insuline nodig. Dan spuit je met de lantus prik. Die doe je in je been en vond ik het vervelends qua pijn. De pomp is veel en ook veel makkelijker. Je brengt een keer in de 3 dagen een infuus aan en dat voelt hetzelfde als 1 prikje met de prikpen (veel minder pijn in die dagen dus.) Het nadeel vinden veel patienten dat je de heledag met die pomp loopt. Ook als je slaapt! 24 uur per dag zit ie aan je vast. Als je wilt douchen of je gaat sporten kan je hem afdoen maar niet langer dan 2 uur.

    Wat vragen voor als je type 1 (zoals ik) hebt:

    1. val je snel af zonder te sporten?
    2. Heb je soms ineens snoepbuienen? ( niet zoals iedereen wel eens heeft maar dat je je niet meer kan inhouden? Dat gebeurd namelijk vaak in de periode voor dat ze er achter komen dat je diabetes hebt.)
    3. Heb je vaak hoofdpijn?
    4. Ben je vaak helemaal uitgeput ook als je net wakker word?
    5. Heb je vaak dorst?

    Verder valt er nog zoveel meer uit te leggen. Als je vragen hebt stuur je me die maar en ik zal zo goed mogelijk antwoorden.

    xoxo en sterkte.


    Ik had op de site van het diabetesfonds gekeken, en daar kwamen de symptomen van 2 meer overeen, maar zoals jij het nu stelt lijkt het meer op 1. De huisarts heeft deze week ook vakantie, want ik ahd vanochtend gebeld. Dus ik ga volgende week maandag dan nog maar eens bellen en ernaartoe. Op de basisschool bleek in groep 8 dat mijn toenmalige beste vriendin ook diabetes had. Het enige wat ik me daarvan kan herinneren is dat ze altijd zo'n spuit bij had, en druivensuiker. Ik heb via via wel gehoord dat zij nu ook een pompje heeft. Het makkelijke is wel dat ik geen prik lust, dus voor cola enzo hoef ik niet op te passen.Ik snap dankzij jouw uitleg nu hoeveel je moet spuiten. Ik ga maar hopen dat ik het niet heb. Alhoewel het er toch behoorlijk op lijkt...

    Bedankt!

    hier wat vragen of je type 2 hebt:

    1. Heb je overgewicht?
    2. Eet je ongezond?
    3. Drink je te veel alchohol? (geen idee maar het kan)


    1. nee
    2. soms
    3. nee, nog nooit alcohol op en ook niet van plan.

    Wat vragen voor als je type 1 (zoals ik) hebt:

    1. val je snel af zonder te sporten?
    2. Heb je soms ineens snoepbuienen? ( niet zoals iedereen wel eens heeft maar dat je je niet meer kan inhouden? Dat gebeurd namelijk vaak in de periode voor dat ze er achter komen dat je diabetes hebt.)
    3. Heb je vaak hoofdpijn?
    4. Ben je vaak helemaal uitgeput ook als je net wakker word?
    5. Heb je vaak dorst?


    1. Ja
    2. Ja
    3. Ja
    4. Ja
    5. Ja

    :X

    [ bericht aangepast op 9 maart 2011 - 12:55 ]

    MusicxLife schreef:
    (...)
    1. Ja
    2. Ja
    3. Ja
    4. Ja
    5. Ja

    :X


    Als ik zo kijk naar wat jij geschreven hebt kan het best zijn dat je type 1 hebt. Ik ben natuurlijk geen arts dus als ik jou was zou ik inderdaad zo snel mogelijk contact opnemen met je dokter.

    xx en graag gedaan. Als je nog vragen hebt kan/mag dat altijd ;D