• Voor Nederlands moet ik een verhandeling schrijven tegen morgen en hij is af, maar er zitten nog een paar zinnen in waar ik over twijfel en die dus waarschijnlijk fout zijn...
    Zouden jullie hem eens willen lezen en fouten/opmerkingen/tips en zo melden? Alvast heel erg bedankt! (:

    Appels rijpen langzaam: de kunst van het wachten

    ‘Alles komt op tijd voor hem die wachten kan,’ zei François Rabelais, een Franse schrijver, ooit. Maar had hij gelijk? Komt alles op tijd, of zijn er dingen waar je eeuwig op moet wachten? In principe wacht je je hele leven op de dood, maar is het leven echt een aaneenschakeling van wachten?

    Sommigen antwoorden volmondig ja op de vorige vraag. Zij claimen namelijk dat je wacht tot je wekker afgaat, je daarna wacht tot de koffie is doorgelopen en dat terwijl je wacht op je koffie, je ondertussen nog op iets anders wacht. Als je het zo bekijkt is wachten een dagelijkse bezigheid.
    Anderen beweren daarentegen dat je nooit wacht. Zij zeggen dat, terwijl je wacht, je kan genieten van dat moment. Zo ervaar je het wachten niet meer als het overbruggen naar het straks.
    Wachten heeft zijn voor- en nadelen. Twee negatieve punten zijn dat je nooit zeker weet hoe lang je moet wachten en dat hetgeen waarop je wacht, ooit effectief zal gebeuren.
    Een voordeel daarentegen is de voorpret. Op een regenachtige werkdag, kan het verheugen naar een zonnige vakantie heel wat goedmaken.
    Het hangt eigenlijk allemaal af van het ding waarop je wacht. Verlang je naar iets leuk, denk maar aan een concert van je lievelingsgroep, dan gaan de dagen sneller vooruitgaan dan als je wacht op iets negatiefs, het einde van een file bijvoorbeeld. De kunst van het wachten is dus leren om de tijd te doden.

    Ook al is wachten één van de grootste onzekerheden in een mensenleven, men zou toch niet zonder kunnen. Het verheugen dat wachten met zich meebrengt, overwint de negatieve punten.
    Denk zelf maar eens na, zou je echt zonder de voorpret van wachten kunnen?


    Never run out of reasons to smile...

    Ik vind het eigenlijk wel goed (:


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    HeroHUNTER schreef:
    Ik vind het eigenlijk wel goed (:

    'dan gaan de dagen sneller vooruitgaan dan als je wacht op iets negatiefs, het einde van een file bijvoorbeeld.'
    'dan dat je wacht'?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right