• Het begon allemaal met the vampire diaries 1999 (denk ik?!)
    Het verhaal ging over twee broers (vampieren) allebei verliefd op het zelfde meisje, er komt ook een weerwolf in voor (Tyler)
    Het meisje moet kiezen tussen de twee; slecht of goed.

    En dan: twilight.
    meisje verliefd op vampier; moet uiteindelijk kiezen tussen jake of edward.

    en dan fallen:
    meisje word verliefd op een gevallen engel; maar vind ook een andere jongen leuk. uiteindelijk moet ze kiezen tussen de twee; slechte of goede jongen.


    het viel me laatst pas op hoeveel die drie series eigenlijk op elkaar lijken.. heeft iemand ze ook allemaal gelezen?
    man wat zeur ik.


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Dat is omdat verboden liefde en het kiezen tussen twee uitersten een vaak gezien onderwerp is bij liefdes verhalen. Het is uiteindelijk steeds hetzelfde verhaal in een andere context. Denk maar aan Romeo en Julliet, Tristan en Isolde, Aenas en Dido,... De thema's blijven hetzelfde.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2011 - 22:26 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Major schreef:
    Dat is omdat verboden liefde en het kiezen tussen twee uitersten een vaak gezien onderwerp is bij liefdes verhalen. Het is uiteindelijk steeds hetzelfde verhaal in een andere context. Denk maar aan Romeo en Julliet, Tristan en Isolde, Aenas en Dido,... De thema's blijven hetzelfde.

    Ja oké, maar denk jij ook niet dat lauren kate en stephenie meyer een beetje ideeën hebben gepikt van L. J. smith? (krul)

    [ bericht aangepast op 28 feb 2011 - 22:27 ]


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    nee alles lijkt tegenwoordig op elkaar , vampieren zijn hot :'D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Ik heb alle boeken gelezen. Ik vind het allemaal top serie's. Ieder een eigen verhaal lijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wanderer schreef:
    (...)
    Ja oké, maar denk jij ook niet dat lauren kate en stephenie meyer een beetje ideeën hebben gepikt van L. J. smith? (krul)

    Da's goed mogelijk, maar om eerlijk te zijn lijkt het me vrij moeilijk om een origineel liefdesverhaal te schrijven met vampiers en weerwolven er in, zonder het risico te lopen dat het idee al eens gebruikt is (; Het enige wat je dan kan doen is de focus ergens anders leggen (zoals bij Vampire Diaries dat zich dus ook focust op een eerder spannend plot) terwijl Twilight gewoon een vampier en een meisje in love is. Met wat andere vampiers er bij... Well you get the picture. Het is gewoon erg moeilijk om origineel te zijn in een wereld die al millenia lang al biljaren mensen heeft gedragen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Major schreef:
    (...)
    Da's goed mogelijk, maar om eerlijk te zijn lijkt het me vrij moeilijk om een origineel liefdesverhaal te schrijven met vampiers en weerwolven er in, zonder het risico te lopen dat het idee al eens gebruikt is (; Het enige wat je dan kan doen is de focus ergens anders leggen (zoals bij Vampire Diaries dat zich dus ook focust op een eerder spannend plot) terwijl Twilight gewoon een vampier en een meisje in love is. Met wat andere vampiers er bij... Well you get the picture. Het is gewoon erg moeilijk om origineel te zijn in een wereld die al millenia lang al biljaren mensen heeft gedragen.

    amen.


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Stiekem is alles begonnen bij Dracula.:Y)


    all I want is the taste that your lips allow

    Oh, ja, dat is met de meeste onderwerpen zo. En that bugs me out, want ik ben zo druk bezig met een verhaal te verzinnen, maar daar is al een hele serie over enzo.
    Niet dat veel mensen die gezien zullen hebben, maartoch. You get the point. (cat)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Nou er zijn minder dan 10 originele ideeën, de rest zijn aftreksels/varianten.
    Dat is gewoon een gekend feit.
    Dus, ja, natuurlijk lijken er veel dingen op elkaar. (:

    Och, ik vind het goed, als ik maar TVD kan kijken :Y)


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Haha en dan heb je nog de onsterfelijken (evermore, blauwe maan)
    Waarbij net als fallen de jongen het meisje al vele levens liefheeft

    Ik heb Fallen en Evermore achter elkaar gelezen er er zitten serieus dingen in die ik nooit eerder had gelezen (uitspraken) die me bij Fallen opvielen en die ook in Evermore zaten.

    Oja en in Evermore werd het meisje op het laatst ook onsterfelijk net als de jongen:D (just like twilight)

    Anyway, ik vind de boeken toch wel leuk, het is toch allemaal anders als is het idee hetzelfde.

    Zoek je iets nieuws, lees dan zielen van stephanie meyer, dat verhaal heb ik nog nergens mee kunnen vergelijken! Ik vond het prachtig.

    Het is allemaal Romeo and Juliet, haha onmogelijke liefde!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2011 - 23:45 ]


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Major schreef:
    Dat is omdat verboden liefde en het kiezen tussen twee uitersten een vaak gezien onderwerp is bij liefdes verhalen. Het is uiteindelijk steeds hetzelfde verhaal in een andere context. Denk maar aan Romeo en Julliet, Tristan en Isolde, Aenas en Dido,... De thema's blijven hetzelfde.

    Je vergeet Gnomeo and Juliet (krul)


    You move me ......... Kurt