• Als je moeder kanker heeft, en het is erfelijk.. Kan het dan bij het kind komen? Aub reactie?

We accept the love we think we deserve.

MOCMOC schreef:
    (...)Kanker is niet erfelijk. Mijn mama heeft huidkanker en een paar weken terug moesten wij beide op controle. Zij voor haar kanker, ik voor mijn spierscheur. En toen heb ik gevraagd of kanker erfelijk kon zijn omdat ik bang was dat ik ook huidkanker had. Maar de dokters daar zeiden dat het niet erfelijk is. Je kan het dus wel zo krijgen, maar het is niet erfelijk als je moeder of vader ofzo kanker heeft..

Huidkanker is niet erfelijk, maar andere soorten wel. Dat betekent dat je het gen draagt en je daardoor een verhoogde kans op kanker hebt. Het ligt dus aan het soort kanker.

If you don't stand for something, you'll fall for anything.

@ Hierboven. Een tumor kan niet van de ene op de andere persoon springen zoals een verkoudheid..

This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

ik denk niet dat kanker erfelijk is , maar dat je er wel aanleg voor kan hebben , dwz meer kans om het te krijgen.

Read this upside down: 370HSSV 0773H

MOCMOC schreef:
    @ Hierboven. Een tumor kan niet van de ene op de andere persoon springen zoals een verkoudheid..

Ik zeg toch ook niet dat dat gebeurd? Het GEN is erfelijk. Hierdoor heb je een verhoogde kans het te krijgen. Hetzelfde met dementie of huntington. Dat je ouders het hebben betekent niet meteen dat jij het ook krijgt, je genen zijn alleen zo bepaald dat je een verhoogde kans hebt.

Courtesan schreef:
    (...)

Ik zeg toch ook niet dat dat gebeurd? Het GEN is erfelijk. Hierdoor heb je een verhoogde kans het te krijgen. Hetzelfde met dementie of huntington. Dat je ouders het hebben betekent niet meteen dat jij het ook krijgt, je genen zijn alleen zo bepaald dat je een verhoogde kans hebt.
    Maar dat betekend niet dat kanker erfelijk is. Het verhoogd alleen de kans dat je zelf ook ooit kanker krijgt. Maar de kanker is geen erfenis zelf. Het is de zwakte ervoor die erfelijk is..

This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

Het zit in de genen, dacht ik.
    Dus niet dat je het dat zeker en vast ook krijgt, maar je aanleg om die ziekte te krijgen is gewoon iets groter.

effort never betrays you

Veel meningsverschillen, x']
    Ik d8 van wel. ?
    Geen idee, miss ligt het eraan wat vooor kanker?
    Veel beterschap voor je moeder, als je moeder kanker heeft.

MOCMOC schreef:
    (...)Kanker is niet erfelijk. Mijn mama heeft huidkanker en een paar weken terug moesten wij beide op controle. Zij voor haar kanker, ik voor mijn spierscheur. En toen heb ik gevraagd of kanker erfelijk kon zijn omdat ik bang was dat ik ook huidkanker had. Maar de dokters daar zeiden dat het niet erfelijk is. Je kan het dus wel zo krijgen, maar het is niet erfelijk als je moeder of vader ofzo kanker heeft..

Maar je hebt toch dat het in bepaalde families meer voor komt dan in anderen? Of is dat gewoon toeval?

-Oh,sorry, ik zie een paar reacties hierboven dat je wel een evrhoogde kans kan hebben. -

[ bericht aangepast op 28 feb 2011 - 20:46 ]

Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

ze zeggen trouwens dat borstkanker een welvaartsziekte zou zijn , het kan dus iedereen overkomen (:

Read this upside down: 370HSSV 0773H

MOCMOC schreef:
    (...)Maar dat betekend niet dat kanker erfelijk is. Het verhoogd alleen de kans dat je zelf ook ooit kanker krijgt. Maar de kanker is geen erfenis zelf. Het is de zwakte ervoor die erfelijk is..

Kanker is een mutatie in de genen. Als je daar dus kwetsbaar voor bent, is het erfelijk. De term erfelijk betekent altijd 'een verhoogde kans op'. Dat is het begrip erfelijk.

Arrow schreef:
    Als het erfelijk is, dan kan het inderdaad bij je kind komen...

ik kan borst kanker krijgen.. vanwege het gen.. mijn moeder had het ook.. en is eraan overleden..
    ik kon er laatst helemaal niet van slapen.. gewoon het idee dat je er dood aan kan gaan..(huil)(huil)(huil)

maar hoezo je vraag als ik vragen mag:X:X:X

[ bericht aangepast op 28 feb 2011 - 20:52 ]

"Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

Er is kans, je bent nooit zeker
    mijn vriendin heeft net hetzelfde voor. haar moeder heeft ook kanker gehad! ze heeft het twee keer overwonnen!! en er is natuurlijk altijd wel een klein kansje dat mijn vriendin het ook zal krijgen! nu wil ik je niet bang maken ofzo..

I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Als 't al aantal generaties in de familie zit dan i s't erfelijk en kunnen de kinderen het ook krijgen.

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

het kan wel
    maar het hoeft niet altijd

Zoals ze zeggen het gen is erfelijk,maar daarom krijg je het nog niet. De kans is wel groter.