First of all: Ik vind dit stiekem best schijnheilig, ik bedoel, je hoord het overal. Misschien dat het in Antwerpen minder is, maar in Gent, Allst etc zeggen ze het ook gewoon.
Het is vreselijk dat mensen het hebben maar, to be honest... Het hoort bij het leven, we hebben dood nodig om te leven, en leven nodig om dood te gaan.
We hebben ziektes nodig om gezond te zijn, en gezondheid nodig om ziek te worden.
Je hebt scheldwoorden nodig om aardig te zijn, en je hebt aardigheid nodig om te kunnen schelden.
Zonder het één zou het ander niet bestaan. Maak je niet zo druk om die woorden. Dit lijkt gewoon precies op dat kutgedichtje van:
'Kanker, voor een een scheldwoord, voor de ander de dood'
Ik vind dit gewoon schijnheilige shit, ik doe héél hard mijn best om niet met ziektes te schelden, en toch ontglipt het me. En ja, denken van 'Krijg toch de tering' is precies hetzelfde als het zeggen. Je hebt er dezelfde bedoelingen bij!
Maar 'Kanker' en 'Tyfus', what about andere ziektes waar mee gescholden wordt? Kijkt iemand daar naar om? Nee!
Mensen ga mij nu niet aanvallen met: 'Jij weet niet hoe het is om iemand aan kanker te verliezen', want dat weet ik wel! Ik heb het vaak zat meegemaakt.