• Ja, daarstraks was ik samen met een vriendin naar een spotgoedkoop winkeltje gegaan om wat spulletjes te kopen voor ons schoolproject.
    Ik had een piratensetje nodig Stel geen vragen :'D en zij had een pruik nodig.
    Ik liep dus naar de kassa, betaalde mijn deel en wachtte tot mijn vriendin haar deel betaalde.
    Nadat ze dat had gedaan, vroeg de vrouw die achter de kassa stond ofdat ik mijn rugzak wilde openen en uitladen.
    Ik had niets te verbergen, dus deed ik dat maar.
    Toen vroeg ze het aan mijn vriendin en wat bleek...ze had wat gestolen:8
    En nog iets super dom en erg goedkoop.
    Tandpasta, handcrème en valse nagels.
    De vrouw belde dus de politie op en wij werden beide meegenomen naar het politiebureau in een combi :'D
    Het combigedeelte vond ik best wel grappig :')
    Alsof we een bank hadden beroofd ofzo.
    Gelukkig was mijn vriendin zo eerlijk om te zeggen tegen de politie dat ik er niets van wist...dus ik mocht vrijuit gaan.
    Maar zij moet voor de jeugdrechter verschijnen, een boete betalen en mag nooit meer in dat winkeltje komen.
    Ik weet dat stelen verkeerd is, maar een jeugdrechter inschakelen voor zoiets doms??
    Ik vind het er een beetje overgaan
    :X


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Whoa. Gaat er over.


    effort never betrays you

    Dat vind ik er ook best wel over. Er zijn echt veeeel jongeren die kleine dingen stelen.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Jouw vriendin is fout en moet daar de straffen van inzien. Ik vind het terecht. :Y)

    Ik kan echt niemand bedenken die nog nooit wat heeft gestolen, gelijk een jeugdrechter vind ik echt tever gaan.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Het is wel haar eigen schuld en sommige winkels gaan daar ver in


    Some angels have no wings.

    pielipino schreef:
    Jouw vriendin is fout en moet daar de straffen van inzien. Ik vind het terecht. :Y)


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    pielipino schreef:
    Jouw vriendin is fout en moet daar de straffen van inzien. Ik vind het terecht. :Y)

    Ik weet dat ze fout zat en dat beseft ze nu ook wel...maar een jeugdrechter omdat ze tandpasta, handcrème en valse nagels heeft gestolen??:S
    Ik vind dat het wat te ver gaat en bovendien zal de jeugdrechter nog een straf uitspreken...haar ouders laten haar misschien in een instelling plaatsen...dusjha:S


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    ik ben ook een keer betrapt omdat ik op mijn 12e of 11e een paar snoepjes had gestole,.die vrouw helemaal boos en die wou de politie belle,.. mr die baas vond da onzin,.. fjeew ;'D,.. mr gelijk de jeugdrechter vind k echt te ver gaan,...nja zo leer je wel vn je foute


    Only those who listen can hear

    CandyFace schreef:
    (...)
    Ik weet dat ze fout zat en dat beseft ze nu ook wel...maar een jeugdrechter omdat ze tandpasta, handcrème en valse nagels heeft gestolen??:S
    Ik vind dat het wat te ver gaat en bovendien zal de jeugdrechter nog een straf uitspreken...haar ouders laten haar misschien in een instelling plaatsen...dusjha:S


    OMG,.. tjeezs,.. das wel heeel erg ver gezocht


    Only those who listen can hear


    Ik weet dat ze fout zat en dat beseft ze nu ook wel...maar een jeugdrechter omdat ze tandpasta, handcrème en valse nagels heeft gestolen??
    Ik vind dat het wat te ver gaat en bovendien zal de jeugdrechter nog een straf uitspreken...haar ouders laten haar misschien in een instelling plaatsen...dusjha .



    Het zijn stappen die een bedrijf kan maken, en zo simpel is dat. zij moet gewoon de straf ondergaan ze kan niks doen. Het staat vast op camera en alles wat het bedrijf doet is wettelijk legaal. Dusja


    Some angels have no wings.

    Laatst zijn mijn twee vriendinnen ook opgepakt, en die mogen een jaar niet in de Bristol komen, en krijgen 3 uur (als goed is) taakstraf, maar hoe oud is jou vriendin?


    live the life you love

    Ik vind het inderdaad wel een beetje ver gaan. Maar aan de andere kant leert ze het nu hopelijk wel meteen af, en dat was tenslotte de bedoeling.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    OHMYNICK schreef:
    Laatst zijn mijn twee vriendinnen ook opgepakt, en die mogen een jaar niet in de Bristol komen, en krijgen 3 uur (als goed is) taakstraf, maar hoe oud is jou vriendin?

    Ze is 15


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dreamwalker schreef:
    Whoa. Gaat er over.


    You can run, You can hide, But you can't change the tide!

    Hiphopqueen schreef:
    (...)

    Het zijn stappen die een bedrijf kan maken, en zo simpel is dat. zij moet gewoon de straf ondergaan ze kan niks doen. Het staat vast op camera en alles wat het bedrijf doet is wettelijk legaal. Dusja

    Er hingen geen camera's...de vrouw had het blijkbaar gewoon gezien


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.