• ik wil heel graag een nieuw verhaal schrijven, maar ik weet niet of ik nou in de hij/zij vorm moet schrijven of ik-persoon.
    Ik vind het namelijk allebei makkelijk om te schrijven.


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Hier op Q wordt meer geschreven (en gelezen) in de ik-vorm, maar als je meerdere hoofdpersonen hebt zou ik toch gaan voor hij/zij. Het ligt eraan wat beter bij je verhaal en lezers past, denk ik. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Als je maar speelt met de woorden toch? Je niet 10000x het woord 'ik' of 'zij' tegenkomt. Het is beide prettig :3

    Ik is mooier. Naar mijn mening dan


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Square schreef:
    Hier op Q wordt meer geschreven (en gelezen) in de ik-vorm, maar als je meerdere hoofdpersonen hebt zou ik toch gaan voor hij/zij. Het ligt eraan wat beter bij je verhaal en lezers past, denk ik. (:

    Oke ja. Hier sluit ik me ook wel bij aan (;


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik vind 'ik' ook fijner om te schrijven, maar het rottige is dan dat ze er wel soms een hoofdstuk tussen moet stoppen vanuit een ander perspectief. Anders wordt het verhaal nogal eenzijdig.


    It's time to be happy again.

    Fitch schreef:
    Ik vind 'ik' ook fijner om te schrijven, maar het rottige is dan dat ze er wel soms een hoofdstuk tussen moet stoppen vanuit een ander perspectief. Anders wordt het verhaal nogal eenzijdig.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    ik vind ik-persoon zelf wel mooi en makkelijker lezen maar het is wat jij wil. als je wil dat van merdere mensen gedachten te lezen zijn moet je hij/zij vorm doen, of je kan in de ik-persoon gwoon mensen hun pov doen


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Persoonlijk vind ik het fijner om de hij/zij persoon te lezen. Maar als schrijver doe ik zelf ook vaak de ik-persoon.
    Maar doe gewoon waarvan je denkt dat je 't minste problemen zult krijgen met zinnen formuleren ofseu;).


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Tranquillity schreef:
    Ik is mooier. Naar mijn mening dan

    Ik vind hij/zij mooier. Zowel om te schrijven als om te lezen.

    Maar als het verhaal goed is en het vlot leest, dan maakt mij dat niet uit.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Marvelouss schreef:
    Als je maar speelt met de woorden toch? Je niet 10000x het woord 'ik' of 'zij' tegenkomt. Het is beide prettig :3


    Hope goes lost but never dies.

    Marvelouss schreef:
    Als je maar speelt met de woorden toch? Je niet 10000x het woord 'ik' of 'zij' tegenkomt. Het is beide prettig :3


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.