• Ik heb dus een vriendin op school en ik doe samen met haar zowat alle groepsopdrachten. Dat zijn er momenteel twee voor Nederlands en een voor Engels.
    Donderdag werd er aan ons gevraagd of we twee groepswerken samen met nog twee andere meisjes wouden doen. Dat vond ik echt super, want het was nogal veel.
    Krijg ik gisteren een sms van mijn vriendin dat ze ziek is tot zeker het einde van de week. Vraag ik aan die twee meisjes hoe we het nu verder gingen doen, zeggen ze dat ze het toch alleen gaan doen omdat het teveel moeite is om af te spreken, en zo...
    Oké, goed, dan doe ik het wel met mijn vriendin alleen.
    Maar ze is dus ziek! >.<

    Ze is ziek tot het einde van de week zegt ze, en vrijdag moeten we al één groepswerk inleveren. Ik heb aan de leerkracht gevraagd wat ik nu moet doen en hij zegt dat ik het alsnog moet inleveren. Mooi, dat mag ik helemaal alleen maken. Dinsdag moeten we een gedicht vanbuiten leren van twee pagina's lang. Met z'n vieren had dat perfect gegaan, maar nu die twee meisjes weg zijn en mijn vriendin ziek is tot zeker maandag, heb ik nog maar één dag om het vanbuiten te leren. Mooi is dat.
    Groepswerk numero drie is gelukkig al wat beter, omdat ze daar al een deel voor gedaan had.

    Maar ik weet niet hoor.. Ik kan hier niet mee lachen. Zeker niet omdat ik die vriendin na school nooit spreek en praten via sms nogal onduidelijk is.
    Echt, ik haat groepswerken.


    Let the Night embrace you

    Ik heb dus om uitstel gevraagd en ik moet het dus alsnog inleveren. Ik heb ook tegen de leerkracht gezegd dat ik haar na school niet spreek. Ja, ik kan bellen, maar er is iets met haar keel, dus ik geloof niet dat ze verstaanbaar kan praten.

    En ja, lol, best wel gek dat ze het weet. Dat dacht ik eerst ook, maar het blijkt dus dat ze naar de dokter is geweest enal. En ze had het eerder ook al eens gehad, dus wist wel wat het inhield.

    Maarja, straks al één groepswerk in mijn eentje afmaken. 't Is gelukkig niet zoveel. En dan aan Engels ook wat werken.
    Vraag me alleen serieus af hoe we dat gedicht gaan moeten leren. D:

    [ bericht aangepast op 9 feb 2011 - 12:44 ]


    Let the Night embrace you

    Bel haar op en laat haar haar deel alsnog doen. Het heet groepswerk voor een reden. Jij doet jou deel en zij doet het hare. Punt. ALs zij haar stuk niet kent is dat jouw probleem niet.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Daar wordt je zeker niet vrolijk van, die vriendin kan er niks aan doen dat ze ziek is (was ik ook en ik had geen energie om te werken) maar ik vind het wel naaiend van dat ene meisje :| Eerst zeggen dat ze erbij wil en daarna zeggen: "Ja, ik doe het toch liever alleen, want dat gaat niet met afspreken enzo" Super vervelend :S en ik ken ook van dat soort mensen.
    Ik zou gewoon bij je docent blijven zeuren of je ouders naar die docent laten bellen ofzo.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Progeny schreef:
    Ik vind het knap dat ze nu al weet dat ze tot het eind van de week ziek is?:'D


    Work hard and become a leader; be lazy and never succeed

    wij moeten altijd met iemand samenwerken die anders alleen overblijft, en zij doet nooit wat -.- i know what it feels like


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Je kan je vriendin vragen of ze haar eigen deel wil doen? Als ik ziek ben, dan maak ik ook altijd mijn huiswerk. Natuurlijk is ziek zijn vermoeiend, maar als ze echt een vriendin is, dan laat ze je niet met al het werk zitten, omdat ze ziek is.
    En vraag anders inderdaad aan uitstel :') Als je docent die niet wil geven, ga dan naar je afdelingsleider. Leg de opdrachten uit, leg uit dat het groepswerk is en leg uit hoe het met je vriendin en die andere meiden is gegaan. Dat het echt niet lukt. Je afdelingsleider bekijkt het uit een objectiever standpunt dan je docent :')

    Wel heel lullig allemaal.


    To live would be an awfully big adventure

    Progeny schreef:
    Ik vind het knap dat ze nu al weet dat ze tot het eind van de week ziek is?:'D


    Dan maar alleen maken, en volgende keer beter plannen?


    Food.

    Ivan schreef:
    Vraag dan gewoon om uitstel.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ivan schreef:
    Vraag dan gewoon om uitstel.


    en als de docent niet wil luisteren, ga dan naar de coördinator want anders doe jij al het werk & dat is best wel oneerlijk en nogal vermoeiend..

    Tussen het kotsen door kan ze echt wel nadenken. Denk ik. En dan zou ze gewoon kunnen helpen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Progeny schreef:
    Ik vind het knap dat ze nu al weet dat ze tot het eind van de week ziek is?:'D


    None but ourselves can free our minds.

    Progeny schreef:
    Ik vind het knap dat ze nu al weet dat ze tot het eind van de week ziek is?:'D


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik vind het wel erg gemeen van die meisjes hoor =O
    Maar kan je die vriendin misschien niet bellen/sms'en/mailen en zeggen dat zij ook een deel moet maken? Als ze thuis is kan ze heus wel wat doen en anders zorgt ze maar dat ze het doet, want ze mag jou er niet alleen voor laten opdraven.
    En toen ik mexigriep had en een project samen moest doen schoof mijn groepje ook gewoon een heel deel van het werkstuk op mij af, 'of ik dat nog ging maken voor straks over 2 uur' en dat moest ik ook doen. Nou, als ik dat kan met zware griep, dan moet die vriendin zeker wel wat kunnen maken.
    En anders als zij uiteindelijk niks maakt zou ik dat als ik jou was gewoon tegen de leraar zeggen. Dan geeft hij misschien alleen jou een cijfer, of aparte cijfers? Ik zou 't ten minste (als 't niet lukt haar wat te laten doen) gewoon zeggen.

    Oei lange reactie xd


    “Love is a contradiction.”

    Ik haat groepswerken meestal ook, alhoewel ik dit jaar nog nooit het gevoel heb gehad van "Klote groepswerk!" Maar dat komt doordat ik altijd met mijn 2 beste vriendinnen in het groepje zit, en wij vaak afspreken buiten school uit.
    Veel succes nog met de groepswerken!


    Sarah; Boefke is nen heten beer!