• Heei,
    Wie weet alle basis regels van duits ?:$ want ik heb morgen pw duits en ik haal altijd onvoldoendes! En misschien als ik de regels enzo was beter weet, en ook het rijtje van sie , Sie ihr, du en alles. so, wie helpt mij ff :$?

    x


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    Pickwick schreef:
    (...)

    Ik weet niet welk boek jij hebt? Maar bij ons is het -t xD
    Ohnee wacht.. dat is verleden tijd. Grapje.


    Life is hard and then we die

    Oohja het voltooiddeelwoord maak je door ge voor het woord te zetten te doen en of er moest en achter of een t of niets, maar dat weet ik niet meer zeker.
    Bijv. fahren gefahren
    En met haben of sein dacht ik.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik zou willen dat ik je verder kon helpen maar helaas


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jiles schreef:
    ich = ik
    du = jij
    er = hij
    es = het
    sie = zij
    wir = wij
    ihr = jullie
    sie = zij (meervouds vorm)
    Sie = uw

    Die laatste Sie moet met hoofdletter...
    Is dit wat je bedoeld? (A)
    \
    Ja dat bedoel ik (:
    Tanks


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    Grieving schreef:
    (...)

    Het vorige zijn de lidwoorden. Dus zeg maar de, het en een voor een zelfstandig naamwoord.

    Voor het onderwerp de eerste naamval, voor een meewerkend voorwerp de 3e en voor een lijdendvoorwerp de 4e naamval.

    Als het woord mannelijk is gebruik je het rijtje dat ik daaronder heb gezet. Voor vrouwelijk het rijtje daaronder etc.

    Alleen de zelfstandige naamwoorden moeten met een hoofdletter + plaatsnamen. En aan het begin van een zin natuurlijk x)

    En wat nog meer, wil je het rijtje van Ich en du enzo ook nog hebben voor 1e 3e en 4e naamval?
    Maar, is er ook nog een manier hoe je weet of het mannelijk of vrouwelijk is ?

    x


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    Toronto schreef:
    Ik leer altijd alle woorden van de lernliste,
    En heb meestal altijd ongeveer een 8 of 9.

    Ik heb ook van lernliste maar ik heb proefwerk geval, haal je dan ook zo hoog?
    En heb je neue kontakte? (:

    x


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    YoYoBANAAN schreef:
    (...)
    Ik heb ook van lernliste maar ik heb proefwerk geval, haal je dan ook zo hoog?
    En heb je neue kontakte? (:

    x


    Uh ja met proefwerk haal ik zo hoog,
    En ik heb hetzelfde ook neua kontakte,
    pff wat een saai boek zeg, hahaaa. :')
    In de hoeveelste zit je en welk proefwerk heb je?


    <3

    Toronto schreef:
    (...)

    Uh ja met proefwerk haal ik zo hoog,
    En ik heb hetzelfde ook neua kontakte,
    pff wat een saai boek zeg, hahaaa. :')
    In de hoeveelste zit je en welk proefwerk heb je?

    Haha ja super saai boek -_- ! Ik zit in de eerste -_-
    Hoe bedoel je welk proefwerk haha?


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    YoYoBANAAN schreef:
    (...)
    Haha ja super saai boek -_- ! Ik zit in de eerste -_-
    Hoe bedoel je welk proefwerk haha?


    De proefwerken in de 1ste zijn echt makkelijk hahaa,
    Leer de lernliste goed.
    Leg een blaadje op de duitse kant en overhoor jezelf door de heletijd te schrijven tot dat je alles goed hebt.
    voor de rest is het gewoon esttenten en die/der/das
    Als je gewoon oefent, dan ken je het zo.


    <3

    Toronto schreef:
    (...)

    De proefwerken in de 1ste zijn echt makkelijk hahaa,
    Leer de lernliste goed.
    Leg een blaadje op de duitse kant en overhoor jezelf door de heletijd te schrijven tot dat je alles goed hebt.
    voor de rest is het gewoon esttenten en die/der/das
    Als je gewoon oefent, dan ken je het zo.

    Oke, maar kan dat wel nog in 1 dag?:$

    x


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    YoYoBANAAN schreef:
    (...) Maar, is er ook nog een manier hoe je weet of het mannelijk of vrouwelijk is ?

    x
    Dat weet je niet altijd, maar als het eindigt op -e of -ung (er zijn er meer hoor, dit zijn voorbeelden) dan is het vrouwelijk, en bij -chen is het onzijdig.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat weet je niet altijd, maar als het eindigt op -e of -ung (er zijn er meer hoor, dit zijn voorbeelden) dan is het vrouwelijk, en bij -chen is het onzijdig.

    Oke tankyouu <33


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co