• Heeeey,,

    Ik zat Joepie(Tijdschrift) Te lezen er stond wat in over Nick Jonas en zijn Suikerziekte. Er stond in dat hij type 1 heeft en dat type een het erger is dan type 2. Ik geloof dat niet..Ik weet niet waarom x'D
    Maar mischien is hier iemand die daar verstand van heeft, Dus wat is er eigenlijk erger??

    [ bericht aangepast op 25 jan 2011 - 19:06 ]

    No idea, sorry.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ja, een vriendin van mij heeft twee ouders met suikerziekte.
    Ik weet dat je een aangeboren vorm hebt, en een vorm die je later in je leven kunt krijgen door bijvoorbeeld overgewicht.
    Ik weet nie welke type welke is maar mij lijkt diegene die je op latere leeftijd krijgt erger?


    Don't dream your life, but live your dream!

    Juist eventjes opgezocht, de joepie heeft gelijk :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Bij type 1 maakt je lichaam helemaal geen insuline meer aan, maar bij type 2 nog wel, maar alsnog te weinig. Type is meer bekend als 'ouderdomsdiabetes', maar dat kunnen kinderen ook krijgen :'D En eh, zonder insuline wordt er geen/of niet genoeg suiker uit het bloed gehaald en daardoor raakt de bloedsuikerspiegel te hoog. Maar type 1 lijkt mij dus wel de meer agressievere vorm :'D Als ik 't zo kan zeggen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Het is allebei even erg. Bij Type 1 is het een auto-immuumziekte, dat betekent dat je lichaamseigen stoffen gaat aanvallen. Je lichaam kan dan geen insuline meer aanmaken in de eilandjes van langerhans, waardoor je suiker niet meer omgezet kan worden en je bloedsuiker te hoog oploopt.
    Bij type 2 word je lichaam immuum voor de insuline, waardoor je lichaam niet goed de suikers uit je lichaam kan halen en omzetten. Daardoor word je bloedsuikerspiegel te hoog. Maar, het ontregelt bij type 2 ook je vetstofwisseling en je bloeddruk.


    Your make-up is terrible

    SEMISLEKKER schreef:
    No idea, sorry.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Mijn beste vriendin heeft suikerziekte, en ligt nu in het ziekenhuis :(

    Ik weet alleen niet of ze type 1 of 2 heeft.

    Moet je eens opzoeken


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Marshmellow schreef:
    Juist eventjes opgezocht, de joepie heeft gelijk :'D.


    Jammer :'( Poor Nickkiee :(

    Bij type 1 maak je zelf helemaal geen insuline meer aan, en bij type 2 maak je te weinig aan/ouderdom/overgewicht,

    Nick heeft dus 1, wat betekend dat hij helemaal geen insuline maar aanmaakt, maar wat ook betekend dat hij in principe niet hoef op te letten wat hij eet, zolang hij maar insuline inspuit en zn suikergehalte in de gaten houd (:


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Ik dacht dat type 1 erger was. Iemand in mijn klas het het ergste type en zo moet heel de dag door met een apparaatje die in dr buik zit rondlopen. en ze moet dan ook af en toe bloedprikken om te kijken of het nog okey is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    SEMISLEKKER schreef:
    No idea, sorry.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb dat geleerd vorig jaar ergens maar ik weet het niet meer. Ik dacht type 1.

    Nu word ik bang en durf ik geen snoep meer aan te raken..
    Want het zit bij mij in de familie o;

    Lijkt me echt stom als je dat hebt , 1 of 2


    Me so good.

    Type 2 is ouderdomssuiker en daar heb je lang niet zoveel last van als type 1. Dat is net een tikkeltje erger en vervelender. En néé, joepie wil geen aandachttrekken voor Nick. Het is gewoon zo.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Och, vorige week hadden mensen daar nog een presentatie over gehouden, maar het is niet blijven hangen (krul)


    I'm not schizophrenic. Me neither.