• We doen hier wel vaak alsof wij het van alle scholen het slechtst getroffen hebben, maar dat is helemaal niet zo. Mensen op het Roncalli (weet je wel, die school met dat nieuwe logo, waardoor het nu op een callcenter lijkt? RonCall!) (die school die daar ergens in de schaduw van het Rijks staat). Maar goed, die mensen hebben het op vlak van internet-vrijheid namelijk een stuk slechter dan hier.

    Wat is er aan de hand? Het Roncalli vind het nodig om alle tweets met #Roncalli te gaan controleren. Zo ver zijn we op het Juvenaat nog niet eens. Getweet tijdens de les? Misschien komen ze er wel achter, maarja, je bent niet gepakt, dus pech, moeten de docenten maar beter opletten.

    Maar uit betrouwbare bron is dus vernomen dat alle tweets worden gecontroleerd. Vandaag werd er iemand uit de klas gehaald en bestraft. Even voor iedereen duidelijkheid:

    Wiskunde is saai! #Roncalli <– Mag niet!
    Waarom moet die vent van Geschiedenis nou weer een SO geven? #Roncalli <— Mag al helemaal niet!

    Tot zover de berichtgeving. Roncalli faalt erg. Zie die tweets.

    Update: Leerlingen zijn blijkbaar erg boos. #Roncalli is trending topic in Nederland



    Wat vinden jullie hiervan? Vandaag werd er dus een meisje uit mijn klas gehaald omdat ze op Twitter zat, ze kreeg vervolgens een paar uur nablijven.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Tja, dan moet je de naam er ook niet bijzetten. Ik twitter ook altijd onder de les, maar ik word niet betrapt hoor :'D


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Armistice schreef:
    (...)

    Ja maar dan nog, wees dan zo'n goede leraar en controleer gewoon beter of mensen met hun telefoon zitten?

    True, maar srsly ik zit met de stokende vraag wie zo stom is de school erbij te zetten srsly. ;d


    I lost myself in FM airwaves

    Halley schreef:
    (...)
    True, maar srsly ik zit met de stokende vraag wie zo stom is de school erbij te zetten srsly. ;d


    Tja, ik niet. Ik zit sowieso nooit op Twitter onder schooltijd, al hoewel ik het alsnog nergens op vind slaan. :Y)


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    reyon schreef:
    Ik vind niet dat de school dat zou mogen doen...


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Mijn oude GSleraar stalkte ons op Hyves... ik ben bang dat hij dit nu ook leest.


    Today will be Girl's Day party with you~

    bij ons op school zijn ze ook zo irritant bezig met dat twitter gedoe. dan willen de docenten ook de ipods enzo afpakken als ze je ermee bezig zien. echt kansloos zijn die docenten.


    Keep calm, fake a smile and move on

    litleangel schreef:
    bij ons op school zijn ze ook zo irritant bezig met dat twitter gedoe. dan willen de docenten ook de ipods enzo afpakken als ze je ermee bezig zien. echt kansloos zijn die docenten.


    Dat is gewoon normaal, want eigenlijk mag je helemaal niet op Twitter onder de les, maar bij ons controleren ze het en ik vind dus eigenlijk dat ze dingen lezen die niet voor hun ogen bedoeld zijn. (krul)


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Damn, dat is écht irritant :3
    Ik heb medelijden met jullie ;x
    Bij ons word je gsm wel ingenomen als je er iets mee doet wat niet is toegelaten, like; Muziek luisteren onder de uitleg. _O_
    Maar verder controleren ze vrij weinig, zolang je je geluid stil hebt.
    Je moet t'alleen niet te opvallend doen n_n


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Dat is best wel onzinnig ja. Moeten ze gewoon geen #Roncalli erachter zetten :P


    Life is hard and then we die

    Oh dat ken ik dat is ook op een school hier in A'dam, echt bullshit!

    Hahaha, ik zit op die school. (krul)
    Sorry hoor, maar die leraren bij ons moeten toch echt een leven gaan zoeken. Tweets controleren. Kom op.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik zit sowieso niet op twitter en dan als nog is het enorme onzin om daar mensen voor te gaan straffen, wie weet hebben ze het wel in de pauze neergekalkt xD


    Love sheds light one the darkest of times

    dat is echt erg
    bij ons op school hebben ze zo'n programmaatje waardoor de leraar alle computers die in het lokaal door ons worden gebruikt kan volgen.
    maar dat gebruiken ze in de bovenbouw gelukkig niet meer, en in de onderbouw wisten we precies wanneer we dan iets weg moesten klikken :P omdat er een stom icoontje verscheen als ze ons volgden, dus het was sowieso niet echt handig, maar toch.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Haha,Roncalli is hier een verzorgingstehuis.

    OT: Tja lullig,zet gewoon geen Roncalli er achter probleem opgelost.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    mijn eco docent kijkt tijdens de les wie z'n bluetooth aan heeft, en zo spaart hij mobiele telefoons.-_-