Assassin schreef:
(...)
Het is wel zo, of je het nu wilt of niet Enige kinderen leren niet te delen enzovoorts. Er hoeft nooit rekening gehouden te worden met broertjes of zusjes, dus hoe je dat enige kind ook opvoed, het is toch verwend.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben enigst kind en ik kan met zekerheid zeggen dat ik niet verwend ben. Ik kreeg niet alles wat ik wilde en ben opgevoed met delen en rekening houden met anderen. Ik heb altijd hard moeten werken voor dingen die ik graag wilde, ik hou altijd rekening met anderen, ik stel anderen altijd voor mezelf. Je doet net alsof alle ouders al het geld hebben een kind te geven wat ze willen, je doet alsof enige kinderen allemaal ondankbare kinderen zijn die alleen 'hebben, hebben, hebben' en 'van mij denken!'
Zeggen dat enige kinderen niet leren delen vind ik ronduit belachelijk. Er zijn meerdere manieren om dat te leren dan broertjes en zusjes te hebben. Het slaat nergens op dat je zegt dat enige kinderen toch verwend zijn, hoe ze ook opgevoed zijn. Er zijn dingen genaamd normen en waarden. Als je je kind verwend opvoed, dan wordt het verwend. Als je dat niet doet, wordt het niet verwend. Simpel als dat.
Dus, of je het nu wilt of niet, het is niet zo
[ bericht aangepast op 19 jan 2011 - 23:08 ]
If you don't stand for something, you'll fall for anything.