• Ja :X Zonder dat je op een extra hobby mag? Ik heb echt weinig vrienden dus ik wil wat meer in contact komen met mensen gezien ik elke dag thuis zit op de coputer of voor de tv. Ik zit net op paardrijden maar ik weet niet hoe ik daar met mensen moet omgaan en zo XD Ik ben namelijk heef verlegen tegen mensen die ik niet ken. Of als ik nieuwe contacten heb waarmee ik via een vriendin een keer heb mee afgesproken en dan die msn heb dan spreek ik daar ook nooit meer mee af haha. Of hoe je met schoolvrienden meer thuis moet omgaan?

    Dit is misschien een vreemd topic maar ik kan echt wel wat tips gebruiken haha.

    Er is geen stappenplan voor vriendschap. Vraag op school eens of je bij een groepje aan tafel mag gaan zitten en probeer je, ook al vind je het moeilijk, te mengen in het gesprek. Dan voel je je achteraf veel fijner, en kun je vaker praatjes aanknopen. Als het dan klikt, komt het vanzelf.


    ars moriendi

    Jimmyvana schreef:
    Maar met online vrienden zit je alsnog heel veel op de computer XD! .


    Klopt je zit idd veel op de pc dan. Maar als je op Q mensen leert kennen, en ze wonen bij je in de buurt, of je gaat vaak in Nederland op vakantie net op een plek waar de ander woont, kun je gewoon eens meeten. En ja, het kan gevaarlijk zijn want je hebt altijd van die enge mensen die zich voordoen als iemand anders en blablabla, maar dan spreek je op een openbare plek af. En als t dan niet klikt, dan ga je gewoon naar huis :Y)

    En op t paardrijden... Idd, zoals anderen al zeiden, gewoon een gesprek beginnen met 'Hoi'. Dan kun je vragen hoelang ze al op paardrijden zitten, of ze ook op een andere manege hebben gezeten, of ze een lievelingspaard hebben en welke dat dan is, of ze zelf paarden hebben, of ze misschien andere huisdieren hebben, of ze wel überhaupt huisdieren hebbe.

    En zo is er genoeg te verzinnen voor een gesprek bij t paardrijden. I mean, je hebt dezelfde hobby als hun, dan begin je daar een gesprek over. Daarna kan je gemakkelijker over andere onderwerpen beginnen.

    K ben t wel een beetje erg lang aant make, oeps x'D
    Nja, dan hoop ik dat je er wat mee kunt, dan heb je t tenminste niet voor niks geleze haha x']


    Inspiration can hit you any time

    Da vraag ik mij al heel lang af ..


    Stop wishing, Start doing..

    Tsja, als je je open opstelt komt vriendschap vanzelf.


    *insert philosophical cringe expression here*

    ik begrijp je probleem :x


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Inderdaad gewoon jezelf zijn, een keer rustig met iemand praten bij het paardrijden. Over bijvoordbeeld paarden (': of praat over school. Op een gegeven moment merk je wel met wie je vrienden kan worden en met wie niet. En je moet ook geduld hebben wat vriendschap ontstaat niet zomaar.