• Ja, dit was eind 2010 gebeurd, maar ik las het nu even over, en ik vond het wel wat om met Quizlet te delen.

    klik


    'Het Franse model Isabelle Caro woog 31 kilo en was 1,64 meter toen zich in 2007 door de befaamde Italiaanse fotograaf Oliviero Toscani naakt liet fotograferen voor een shockcampagne tegen de ziekte anorexia.
    De website 20min.ch berichtte woensdag dat het 30-jarige model al op 27 december is overleden in een ziekenhuis in Tokio, waar ze twee weken eerder met longontsteking was opgenomen.
    Over de campagne zei ze ooit: ''Ik heb besloten mee te doen met deze campagne om jonge meisjes te waarschuwen voor de gevaren van de dwang, de opgedrongen voorwaarden van de mode-industrie en de verwoestingen van anorexia. Het doel is om te choqueren via de emotie. 'Ziek in haar hoofd'
    Toscani zei in een reactie op haar overlijden dat ze een zeer ziek meisje was maar ''meer ziek in haar hoofd dan in haar lijf'', zoals alle mensen die aan deze ziekte lijden, aldus de fotograaf in Italiaanse media. Caro leed al sinds haar dertiende aan anorexia. Twee jaar geleden kwam haar biografie uit getiteld Het kleine meisje dat niet dik wilde worden. Volgens Caro lag de oorzaak van haar ziekte in een moeilijke jeugd.'

    [ bericht aangepast op 9 jan 2011 - 20:06 ]

    31 kilo? jezus ;~;
    Maar echt erg :(


    There are several things that I have been doing wrong.

    Het is erg als je dat allemaal meemaakt
    Het ziet er echt eng uit o.O

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 18:11 ]


    Me so good.

    Jezus, heftig.
    Jammer dat alles in het Frans is op d'r site.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Had het gelezen jah. Ik had er vorig jaar nog een stukje over geschreven in een soort van eindwerk.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Zij was bij 'The price of Beauty', met Jessica Simpson.
    Ik vind het gewoon echt sneu.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Omg. Haar moeder wilde niet meer dat ze groeide, de enigste oplossing dat ze zag was haar niet meer te laten eten ;s


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Wow, vetheftig. ö


    *insert philosophical cringe expression here*

    FACEPLANT schreef:
    Zij was bij 'The price of Beauty', met Jessica Simpson.
    Ik vind het gewoon echt sneu.

    Die had ik toen ook gezien ja.
    Ik wist het al een tijdje, het stond in de krant, samen met die foto erbij. Verschrikkelijk dat ze is overleden, zeker nu ze probeerde andere mensen met die ziekte te helpen.


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Glambert schreef:
    Had zij ook geen tweelingzus die een paar jaar geleden al gestorven is?

    Het is echt verschrikkelijk erg:(
    Nee, dat is een ander model en haar zus is ook allang gestorven.

    En ik vind haar heel dapper, omdat ze écht wat tegen het anorexia-beeld heeft gedaan.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Qlimax schreef:
    Wat een vreselijke ziekte is het toch..


    Hope goes lost but never dies.

    Het is best wel lullig. Want ze streed er wel voor dat de ziekte zou worden erkent en dat er meer tegen gedaan zou worden. Ook zielig :(


    Love sheds light one the darkest of times

    Ik schrok me dood toen ik haar tijdens het zappen op tv ineens zag o.o
    zo eng ;''O


    =

    Wat heeft zij boven dur kont joh o.o


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Die foto stond in onze werkbladen van godsdienst. (nerd)

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 18:13 ]


    Only losers can act the way you do

    Ah, ik zag die campagne en documentaire ervan al eerder, goed van haar dat ze zoiets durfde.
    Zielig en jammer dat ze dood is.
    Rest in peace Isabelle.


    Your make-up is terrible