• Ja, dit was eind 2010 gebeurd, maar ik las het nu even over, en ik vond het wel wat om met Quizlet te delen.

    klik


    'Het Franse model Isabelle Caro woog 31 kilo en was 1,64 meter toen zich in 2007 door de befaamde Italiaanse fotograaf Oliviero Toscani naakt liet fotograferen voor een shockcampagne tegen de ziekte anorexia.
    De website 20min.ch berichtte woensdag dat het 30-jarige model al op 27 december is overleden in een ziekenhuis in Tokio, waar ze twee weken eerder met longontsteking was opgenomen.
    Over de campagne zei ze ooit: ''Ik heb besloten mee te doen met deze campagne om jonge meisjes te waarschuwen voor de gevaren van de dwang, de opgedrongen voorwaarden van de mode-industrie en de verwoestingen van anorexia. Het doel is om te choqueren via de emotie. 'Ziek in haar hoofd'
    Toscani zei in een reactie op haar overlijden dat ze een zeer ziek meisje was maar ''meer ziek in haar hoofd dan in haar lijf'', zoals alle mensen die aan deze ziekte lijden, aldus de fotograaf in Italiaanse media. Caro leed al sinds haar dertiende aan anorexia. Twee jaar geleden kwam haar biografie uit getiteld Het kleine meisje dat niet dik wilde worden. Volgens Caro lag de oorzaak van haar ziekte in een moeilijke jeugd.'

    [ bericht aangepast op 9 jan 2011 - 20:06 ]

    17 schreef:
    Wat heeft zij boven dur kont joh o.o


    Doorschijnplekken van haar botten.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Doorschijnplekken van haar botten.

    Wow iewl.
    Hoe help je jezelf naar de klote zeg o.o


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Qlimax schreef:
    Wat een vreselijke ziekte is het toch..


    effort never betrays you

    Dat wist ik.


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Echt wel erg, vooral omdat je eigenlijk niks aan anorexia kan doen.
    Maar wtf heeft ze bij d'r ass? ;o
    >oh, never mind

    [ bericht aangepast op 10 jan 2011 - 18:27 ]


    it's so empty living behind these castle walls

    Qlimax schreef:
    Wat een vreselijke ziekte is het toch..


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Papercut schreef:
    Ik had het al gehoord ja, zo vreselijk.


    You better put a condom on, if you're gonna act like a dick you need to dress like one.

    Undesirable schreef:
    Ik zou graag haar biografie lezen.

    Ik ben ook wel benieuwd naar haar biografie.
    Wat een vreselijke ziekte toch. Ik vind het heel knap en dapper van haar dat ze zich heeft laten fotograferen voor deze campagne.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Wow hé. Ik had nog een interview met haar gezien tijdens Jessica Simpson's The Price of Beauty.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    voor een anorexia patient van haar kaliber heeft ze het dan lang gerekt vind ik , van 13 tot 30 , vele meisjes bezwijken veel jonger

    [ bericht aangepast op 15 jan 2011 - 13:30 ]


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Die foto zal zeker mensen wel wat duidelijk maken denk ik.
    Het is echt verschrikkelijk als je het hebt en meestal kan je er zelf nog niet zoveel aan doen ook.
    x


    Tears are words the heart can't say.

    Mississippi schreef:
    Echt wel erg, vooral omdat je eigenlijk niks aan anorexia kan doen.
    Maar wtf heeft ze bij d'r ass? ;o
    >oh, never mind


    volgens mij is het donshaar

    Dat verschijnt bij anorexia patienten omdat het lichaam de energie niet meer vindt om je lichaamstemperatuur op pijl te houden, dus verschijnen er meestal donshaartjes op de onderrug


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Ik heb haar eens gezien op tv. Ze zag er verschrikkelijk uit, maar hetgeen wat ze deed was echt goed. Ze had toch de kracht om een campagne te houden tegen anorexia. Echt vreselijk. :/


    wth.

    Carcass schreef:
    Ik heb heel lang anorexia gehad, dus ik vind dit wel best erg om te horen.. DD:


    oooh, wat erg beterschap ....


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Ik vind het echt heel erg voor haar,
    Dat het zover is gekomen..


    Xoxo