• Hee allemaal,

    Ik denk er over om ratjes te gaan nemen als huisdier, maar ik heb eerst een paar vragen:
    1. Wat zijn jullie ervaringen met ratjes? (Worden ze tam, zijn ze wel leuk?)
    2. Wat is leuker/beter: een mannetje of vrouwtje?
    3. Zijn er ook (grote) nadelen aan ratjes?

    Hoop dat jullie me kunnen helpen(A)

    jaah ratjes zijn zeker leuk als huisdier =)
    je kan ze handtam maken door veel met ze te doen uit de kooi halen enz.
    je kan beter vrouwtjes nemen want mannetjes stinken meer (nerd)
    en er is tenminste 1 nadeel ze krijgen heel snel kanker =[
    oowjah en je moet altijd minstens 2 ratjes hebben, want anders kunnen ze sterven van eenzaamheid, heb ik gehoord.
    tjah het is een kudde dier

    [ bericht aangepast op 9 jan 2011 - 17:56 ]


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?


    1. Wat zijn jullie ervaringen met ratjes? (Worden ze tam, zijn ze wel leuk?) Ik heb gerbils gehad, ik DENK dat dat een soort ratjes zijn, maar ze leken op ratjes xd ze waren wel schattig en lief :3 ze aten zelf uit mijn hand
    2. Wat is leuker/beter: een mannetje of vrouwtje? Mannetje geloof ik
    3. Zijn er ook (grote) nadelen aan ratjes? Nee, niet echt, die van ons werden wel zwanger en kregen kindjes, maar da's geen ramp


    None but ourselves can free our minds.

    1. Ik heb er één keer eentje gezien, tijdens een spreekbeurt op de basisschool, en ik ben toen gillend met een paar anderen op de tafels gaan staan..
    2. Ik heb geen idee O;
    3. ZE KAKKEN VEEL! (die ene rat had nogal veel 'achtergelaten' in het lokaal...


    Me so good.

    1. In het begin zijn ze heel onrustig, maar je moet ze veel oppakken en een beetje hun eigen wil mee hebben, dan raken ze het snel gewend, zoals slangen. Vaak mee bezig zijn, vaak aaien.
    2. Een mannetje is ietsjes dominanter en minder aanhankelijk dan een vrouwtje. Het is dus wat je beter vindt.
    3. Ze sterven heel snel en worden heel snel ziek. Als je echt ratjes wilt, zul je vaak naar de dierenarts moeten gaan en niet bang zijn om je portomonnee open te trekken.


    Olive

    Proserpina schreef:
    1. In het begin zijn ze heel onrustig, maar je moet ze veel oppakken en een beetje hun eigen wil mee hebben, dan raken ze het snel gewend, zoals slangen. Vaak mee bezig zijn, vaak aaien.
    2. Een mannetje is ietsjes dominanter en minder aanhankelijk dan een vrouwtje. Het is dus wat je beter vindt.
    3. Ze sterven heel snel en worden heel snel ziek. Als je echt ratjes wilt, zul je vaak naar de dierenarts moeten gaan en niet bang zijn om je portomonnee open te trekken.

    1. Wat zijn jullie ervaringen met ratjes? (Worden ze tam, zijn ze wel leuk?)
    We hebben er twee gehad en ze deden niets anders dan bijten. Je had er in feite niets aan.
    3. Zijn er ook (grote) nadelen aan ratjes?
    Ze bijten, kooi schoonmaken, je krijgt er geen liefde van, ze zitten daar maar, spelen gaat niet echt, ...


    Let the Night embrace you

    1: Ik heb 2 ratten gehad.
    2: Vrouwtjes.
    3: Als je ze ergens laat lopen moet je uitkijken dat je niet op ze trapt. XD

    1. Wat zijn jullie ervaringen met ratjes? (Worden ze tam, zijn ze wel leuk?)
    Ik heb er 2, en het zijn hele lieve beestjes.
    2. Wat is leuker/beter: een mannetje of vrouwtje?
    Mannetjes zijn beter als je ze wilt voor op je schoot te houden,.. vrouwtjes zijn zelfstandeger.
    3. Zijn er ook (grote) nadelen aan ratjes?
    Ze worden 1/2 jaar, hebben snel last aan hun longen..


    Imperfection Is Beautiful

    ik heb ze lang gelden als huisdieren gehad
    ze zijn wel leuk en ik was weg van ze
    mr mn ouders deden ze wegomda ze stonken mr eht altijd xD


    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. Winston Churchill

    Ik ken iemand die ratjes heeft, en dat is echt heel leuk!
    Maar ik weet niet wat beter is, mannetje of vrouwtje, en ook niet wat de nadelen zijn.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    1. Wat zijn jullie ervaringen met ratjes? (Worden ze tam, zijn ze wel leuk?)
    Mij lijkt het leuk, maar ik heb er niet echt verstand van.
    2. Wat is leuker/beter: een mannetje of vrouwtje?
    Als het je niet uitmaakt, en je vind het even leuk, dan zou ik gewoon het geslacht nemen waar je de leukste naam voor weet ;d
    3. Zijn er ook (grote) nadelen aan ratjes?
    - geen ervaringen. Misschien dat de mensen die op bezoek komen bang zijn voor ratten?


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Ik heb 2 ratjes, knuffels. En die zijn heel stil, haha. Nee, ik wil een ratje maar die mag ik niet. Want me ouders vinden ze eng.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    ze zijn heeel leuk ;D


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget