• Ik heb dus een vriendin en in haar leven gaat zowat alles fout. Haar ouders zijn net gescheiden, ze heeft de hele tijd ruzie met haar vader, haar moeder heeft het er erg moeilijk mee en nu gaat ze ook nog eens verhuizen. Ze ziet het helemaal niet meer zitten, want wij (ik + friends) zijn haar enige steun en als ze gaat verhuizen heeft ze ons ook niet meer (nou ja op afstand alleen). Ze wil nu eigenlijk zelfmoord plegen. Ik heb het voor nu uit haar hoofd gepraat, maar ik denk dat ze het niet lang vol gaat houden. Ze kan er met bijna niemand over praten.
    Ik weet nu niet wat ik moet doen. Weet iemand misschien iets?

    Het gaat al weer goed met haar. We hebben haar naar een van de leraren op school gestuurd. Dat was een van de vertrouwenspersonen. Die heeft haar geholpen en met haar ouders gepraat.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2011 - 18:47 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Geef haar eens een verwendagje?


    My friends are my estate.

    Blijven volhouden.
    Praat met haar,doe leuke dingen met haar,bel haar élke dag,laat zien dat je er voor haar bent,...
    Laat haar niet alleen.
    Je kan het haar ouders ook vertellen of haar naar een psycholoog sturen ofzo...
    veel sterkte (flower)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Je kan zelfmoord heel moeilijk uit iemands hoofd krijgen, maar het kan wel. Wees met haar en praat met haar. Laat haar de leuke dingen van het leven zien en doe lekker gek. Misschien moeten jullie eens dingen doen, die jullie normaal nooit doen? Ga nou niet extreem de regels overtreden, maar verzin iets leuks. Ben er voor haar en steun haar. (:


    wth.

    een van mijn vriendinnen wil ook uit het leven stappen omdat ze geen toekomst voor haarzelf ziet, en ik heb haar een toekomst aangeboden. hopelijk accepteert ze die nu ook...


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Quixotic schreef:
    Je kan zelfmoord heel moeilijk uit iemands hoofd krijgen, maar het kan wel. Wees met haar en praat met haar. Laat haar de leuke dingen van het leven zien en doe lekker gek. Misschien moeten jullie eens dingen doen, die jullie normaal nooit doen? Ga nou niet extreem de regels overtreden, maar verzin iets leuks. Ben er voor haar en steun haar. (:


    Remember my name, you'll be screaming it later <3

    Probeer zovaak als mogelijk is contact met haar te zoeken en er nog regelmatig te zien, in de weekenden bijvoorbeeld. Probeer over zoveel mogelijk leuke dingen te praten en leid haar af van haar zelfmoord en depressieve gedachtes.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Probeer haar duidelijk te maken dat het echt niet het einde van de wereld is, en dat het wél vol te houden is: Er zijn duizenden kinderen die het ook kunnen, en net zo veel die ergere dingen meemaken. Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, vind ik het een beetje.. Nja.
    Ontzettend veel mensen hebben gescheiden ouders.
    Ontzettend veel mensen hebben ruzie met één of meerdere ouders door de scheiding
    En over verhuizen zal ik niet eens beginnen.
    Ik denk dat dat zelfmoord plegen gewoon aandacht vragen is. Ik zeg niet dat dat nergens op slaat want ik snap best dat ze dat nodig heeft, maar het kan ook op een andere manier. Maak haar duidelijk dat de wereld niet stopt met draaien, en dat er altijd meer mooie dingen op de wereld zijn dan slechte dingen?


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    FACEPLANT schreef:
    Probeer haar duidelijk te maken dat het echt niet het einde van de wereld is, en dat het wél vol te houden is: Er zijn duizenden kinderen die het ook kunnen, en net zo veel die ergere dingen meemaken. Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, vind ik het een beetje.. Nja.
    Ontzettend veel mensen hebben gescheiden ouders.
    Ontzettend veel mensen hebben ruzie met één of meerdere ouders door de scheiding
    En over verhuizen zal ik niet eens beginnen.
    Ik denk dat dat zelfmoord plegen gewoon aandacht vragen is. Ik zeg niet dat dat nergens op slaat want ik snap best dat ze dat nodig heeft, maar het kan ook op een andere manier. Maak haar duidelijk dat de wereld niet stopt met draaien, en dat er altijd meer mooie dingen op de wereld zijn dan slechte dingen?


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Laat haar zien hoe fijn het kan zijn! Laat haar zien hoeveel mensen er wel om haar geven! Open haar ogen! Er bestaat geen geldige reden om een einde te maken aan een leven van een gezond meisje!


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    laat haar de leuke dingen in het leven zien ik ben er voor je meid


    iemand kleineren online is ook pesten!!!

    MONSTERBEAR schreef:
    Laat haar zien hoe fijn het kan zijn! Laat haar zien hoeveel mensen er wel om haar geven! Open haar ogen! Er bestaat geen geldige reden om een einde te maken aan een leven van een gezond meisje!


    It's going to be difficult, but not impossible.

    zwarteengel schreef:
    laat haar de leuke dingen in het leven zien ik ben er voor je meid


    Dit is zo'n oud topic! Hoezo schop je het omhoog, lol. :')


    wth.

    Probeer met een van haar ouders te praten? Zij moeten weten wat er in hun kind omgaat. Zeg dat je er altijd voor haar bent, dat ze altijd mag mailen/bellen/smsen/langs komen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2011 - 16:19 ]

    Mensen met zelfmoord gedachten kun je niet meer 'bekeren', tenzij ze een aanstellerige attention-whore is die jullie wil testen. 'Wat zou er gebeuren als ik echt een keer aan het plafond hang?', dat soort dingen. Ik zeg: Opname, ouwe. Gewoon laten opnemen, want als zij echt suïcidaal is, dan moet je haar of laten opnemen, of gewoon haar gang laten gaan. Als ze het echt wil, kan niemand haar tegenhouden, zelfs jij niet.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)