• Ik heb dus besloten dat ik in Duitsland ga studeren. Ik heb altijd al graag in Duitsland willen wonen, en nu ga ik er dus voor om daar te gaan studeren. Volgens andere is het qua studie in het de eerste (paar) maand(en) moeilijk, maar het is wel haalbaar. Ik ga er dus voor.
    En misschien -ligt aan de studie en stad- ga ik er eerst een jaar gewoon wonen en werken als au pair, dat lijkt me fantastisch.

    Hebben jullie ervaring met studeren/wonen/werken in het buitenland?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Helaas geen ervaring, maar het klinkt heel leuk wat je wilt als ik jou zo hoor! Vrienden van ons en hun oudste dochter is au pair geweest in la France, vond het heel erg leuk, geloof ik. Ik zou er voor gaan, dit is wat je wilt dus who the fuck kan het schelen en doe het (:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik wil graag in Engeland studeren/wonen.
    Mijn neven hebben studies in het buitenland gedaan. Een van de twee heeft een half jaar op Tenerife gezeten, dacht ik, en die had het enorm leuk. De andere is een maand naar Malawi(?) geweest, maar hij ging daar weg omdat het gewoon niet te doen was.


    Destroy what destroys you.

    Ik heb voor de afgelopen 9 maanden in Amerika gewoont en ga over 3 maanden weer naar huis. In het buitenland zijn is awesome (:


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Ik weet al bijna zeker dat ik zoizo in Engeland wil gaan wonen, moet kijken of studeren daar haalbaar is..

    Mijn zus is vorig jaar au pair geweest in engeland en vond dat ook erg leuk, bij een familie thuis waarvan de kinderen best jong waren, maar ze heeft het zeker naar haar zin gehad ^^


    Don't be like the rest of them, darling

    OHMYJOSH schreef:
    Ik wil graag in Engeland studeren/wonen.
    Mijn neven hebben studies in het buitenland gedaan. Een van de twee heeft een half jaar op Tenerife gezeten, dacht ik, en die had het enorm leuk. De andere is een maand naar Malawi(?) geweest, maar hij ging daar weg omdat het gewoon niet te doen was.


    Engeland lijkt me ook leuk om te studeren, but the price tag. Buh, dus ik wil journalistiek combineren met Engels [in Nederland studeren] en daar gaan wonen of zo. (:

    [ bericht aangepast op 15 mei 2012 - 18:27 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    ik hoop wel voor je dat je de Duitse tal een beetje beheerst, anders wordt het heel zwaar denk ik. maar het is wel heel tof, wat voor studie ga je doen ??
    ikzelf wil graag in het buitenland wonen en werken later, waar precies weet ik nog niet, ik zat te denken aan Frankrijk, maar dan moet ik eerst de taal leren haha of Nieuw-Zeeland
    maar ik maak eerst hier mn studie af

    [ bericht aangepast op 15 mei 2012 - 18:36 ]

    Symphonia schreef:
    (...)

    Engeland lijkt me ook leuk om te studeren, but the price tag. Buh, dus ik wil journalistiek combineren met Engels [in Nederland studeren] en daar gaan wonen of zo. (:


    Ik weet het, het is zo duur :c
    Ik wil Engelse taal en letterkunde, en waar kun je dat het beste doen? ;D


    Destroy what destroys you.

    OHMYJOSH schreef:
    (...)

    Ik weet het, het is zo duur :c
    Ik wil Engelse taal en letterkunde, en waar kun je dat het beste doen? ;D


    Ik geloof de universiteit, in Utrecht sowieso geloof ik. Mits je geen vwo doet, moet je dus eerst nog een omweg doen voor je daar kan komen. Je kan ook via een studie leraar Engels doen [volgens mij moeder, ik vind het sucken] of tolk Engels, aber er zijn veel meer opties, guess so.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Omg, dat lijkt me zo geweldig gaaf!


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik blijf in mijn eigen landje. :Y)
    Misschien, mocht ik daar de kans voor krijgen, zou ik wel nog meedoen aan een uitwisselingsproject voor een trimester... Oh, hoe groot is de kans?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    OHMYJOSH schreef:
    (...)

    Ik weet het, het is zo duur :c
    Ik wil Engelse taal en letterkunde, en waar kun je dat het beste doen? ;D


    Ik vond Edinburgh (Scotland) erg leuk! En als je in Nederland bedoeld, dan is Nijmegen (of Leiden) de beste keuze (:
    En ik zou het liefst in Scotland/Engeland willen studeren. Mijn mama heeft een jaar als nanny in Amerika gezeten en ze vond het geweldig!

    [ bericht aangepast op 15 mei 2012 - 18:57 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Jakhals schreef:
    ik hoop wel voor je dat je de Duitse tal een beetje beheerst, anders wordt het heel zwaar denk ik. maar het is wel heel tof, wat voor studie ga je doen ??
    ikzelf wil graag in het buitenland wonen en werken later, waar precies weet ik nog niet, ik zat te denken aan Frankrijk, maar dan moet ik eerst de taal leren haha of Nieuw-Zeeland
    maar ik maak eerst hier mn studie af


    Ja, ik spreek best wel goed Duits, of ja, ik kan me verstaanbaar maken en het verstaan is ook geen probleem.
    En de studie, dat weet ik nog niet heel precies. Iets met biologie of medizin (geneeskunde).


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Leuk! Ik wil zelf ook graag in het buitenland studeren, maar dat gaat niet, omdat mijn ouders dat echt niet willen.
    Dus nu wil ik óf naar de Hotelschool óf een stewardessenopleiding doen, omdat je met beide opleiding ook in andere landen komt. :]


    Tell me about it, stud.

    Dat is echt nice Manon! Maar ik heb daar geen ervaring mee + de kans is groot dat ik gewoon in nl blijf. Anders zou ik waarschijnlijk in Engeland, Wales of Schotland of zo willen studeren/wonen


    Happy Birthday my Potter!

    TheRumIsGone schreef:
    Ik weet al bijna zeker dat ik zoizo in Engeland wil gaan wonen, moet kijken of studeren daar haalbaar is..

    Mijn zus is vorig jaar au pair geweest in engeland en vond dat ook erg leuk, bij een familie thuis waarvan de kinderen best jong waren, maar ze heeft het zeker naar haar zin gehad ^^


    *Sowieso.

    OT: Duitsland lijkt me inderdaad heel leuk om te gaan studeren, maar ik denk dat ik gewoon in Nederland blijf, haha. (:


    Not all those who wander are lost.