• De stelling van vandaag luidt:
    Er moet een toelatingsexamen voor de universiteiten worden ingevoerd.

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

en wat doen we de 12 jaar (of langer) daarvoor dan. Is je eindexamen niet ook een soort toelatingsexamen. Als je daar slecht op hebt ga je niet naar de unif.

wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

Nou, nee, dankje, liever niet. (:

wth.

Eens, als je het wilt zou je het toch wel kunnen en zo kan je zien of je het kan en of je het echt wel wilt,voordeel minder uitvallers. En het is beter dan een loting(aangezien die soms oneerlijk zijn).

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

nerveus schreef:
    Oneens, waarom zou dat moeten? Straks doe je dat heel slecht omdat het je dag niet is en dan mag je er niet in :O

If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

Ben ik het wel mee eens. Zo ben ik op een veel te laag niveau gezet. Dan moet ik eeuwen gaan lopen doorstuderen voor ik eindelijk in de buurt van die universiteit kom. Dmv zo´n test kan ik laten zien dat ik alsnog universitaire kwaliteiten zou kunnen hebben. En als je wil dat het niveau op universiteiten niet omlaag gaat ga je de toelatingsdrempel verhogen, bijvoorbeeld minimaal een acht. Dan wordt er niet meer gekeken naar welk niveau, maar puur naar je leercapaciteit.

[ bericht aangepast op 27 dec 2010 - 16:37 ]

No growth of the heart is ever a waste

dat is er toch al?

All I need is your love

Witherwings schreef:
    NEU
    dan heb ik straks helemaal geen toekomst 8D

When I was born the devil said damn competition >.<

Witherwings schreef:
    NEU
    dan heb ik straks helemaal geen toekomst 8D

You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

Ik denk dat het voor lotingsstudies wel eerlijker zou zijn, maar verder is het niet echt nodig. De meesten hebben voor ze aan hun studie beginnen hun eindexamen toch ook gehaald...

A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

Nee, daarvoor heb je je diploma gehaald dus dan heb je het al ver geschopt zeker ons ook nog een extra examen erbij doen ö

love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

Alleen als er te weinig plekken zijn. Daarnaast vind ik dat je HBO of VWO opleiding ook al wat zegt.

Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

Tanzdiktator schreef:
    Ben ik het wel mee eens. Zo ben ik op een veel te laag niveau gezet. Dan moet ik eeuwen gaan lopen doorstuderen voor ik eindelijk in de buurt van die universiteit kom. Dmv zo´n test kan ik laten zien dat ik alsnog universitaire kwaliteiten zou kunnen hebben. En als je wil dat het niveau op universiteiten niet omlaag gaat ga je de toelatingsdrempel verhogen, bijvoorbeeld minimaal een acht. Dan wordt er niet meer gekeken naar welk niveau, maar puur naar je leercapaciteit.

Ik vind eigenlijk van wel. Anders weet je toch niet of je wel geschikt bent voor de opleiding?
    Maar dan niet dat je echt heel hard ervoor moet blokken, maar dat het redelijk algemene vragen zijn die je zou moeten weten als je er echt voor wilt gaan, of zoiets.

If I die young, send me away with the words of a lovesong.

Oneens, met een HBO en VWO heb je genoeg bewijs vind ik dat je het aan zou kunnen. Nog een toets zou alleen maar voor onzekerheid zorgen.

Behind every great man there’s a great woman

Jigsaw schreef:
    Uh, nee? Waarom? 8D

Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.