• De wereld waar wij allenmaal in leven? Een tijd geleden werd er een buschauffeur gestoken, heel veel mensen waren er bij. Niemand deed iets, is 112 bellen zó moeilijk? Het kost je nog geen eens beltegoed en je valt heus niet op in de menigte.
    Het enige wat er werd gedaan was kijken, alsof het een soort film is. Dat hoort toch niet?
    Ik las net het topic van Carcass, dat is nou écht een voorbeeld van dit gaat de verkeerde kant op!
    Vaak denken mensen er niet aan. Maar op ieder moment, iedere seconde gebeurt er opnieuw iets, iets wat in feiten nergens voor nodig is. Moet ik begrijpen hoe het zit? Ik vind van niet.
    Mensen zonder reden aanvallen?
    Of iets wat ik net zo erg vind; Kijken hoe iemand staat te lijden, of gewoon langzaam dood gaan en geen fuck doen! Je kan makkelijk de hoek om lopen en even 112 bellen, is dat zo moeilijk?
    Als je écht niks durft te doen, dan lijkt mij, dan durf je ook niet te kijken!

    Wat vinden jullie? Waar gaat onze wereld heen?

    De wereld word weggegooit.


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Oké, misschien ben ik een beetje té melodramatisch :$

    [ bericht aangepast op 26 dec 2010 - 19:28 ]


    walking get's too boring, when you learn how to fly..

    Sommige mensen verstijven van angst, andere schieten weer in paniek en heel af en toe is er wel eens iemand die niet in paniek schiet en gewoon rustig 112 kan bellen. Sommige denken daar nog niet eens aan omdat ze te erg geschrokken zijn.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Het lijkt mij ook niet normaal dat er zomaar een busschauffeur word neergestoken, misschien hadden die mensen ook zoiets van 'dit is niet echt.' Want ze wilden hem heus niet dood zien ofz, neem ik aan

    Yep, we're screwed.

    Tokkie-Nederland heeft gewoon de guts niet om daadwerkelijk iets toe te voegen.


    Sarcasm's the body's natural defense against stupid.

    Het punt is; mensen doen van alles om te overleven. Het egoïsme overheerst onze maatschappij, de zelfredzaamheidsfactor is ongelofelijk hoog. Het is volkomen oneerlijk ja, maar je kunt er in principe niets aan doen. De reactie van de mens is; 'Oh er gebeurt iets met die man; laat ik er voor zorgen dat mij niets gebeurt.' Overleven, overleven, overleven. We doen niet anders, het is ons instinct. Ook in de dierenwereld zie je dit terug. Het is lullig, maar je kunt de hele wereld niet veranderen..


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Het punt is; mensen doen van alles om te overleven. Het egoïsme overheerst onze maatschappij, de zelfredzaamheidsfactor is ongelofelijk hoog. Het is volkomen oneerlijk ja, maar je kunt er in principe niets aan doen. De reactie van de mens is; 'Oh er gebeurt iets met die man; laat ik er voor zorgen dat mij niets gebeurt.' Overleven, overleven, overleven. We doen niet anders, het is ons instinct. Ook in de dierenwereld zie je dit terug. Het is lullig, maar je kunt de hele wereld niet veranderen..
    Ik snap je punt, maar dat is niet waar. En het is niet ons oerinstinct... het is het instinct wat ons aangeleerd is. En je kunt de wereld wel veranderen... Want mensen helpen het ook naar de kloten, dus dan kunnen mensen het ook weer wederop bouwen, men moet enkel willen en die oogkleppen eens afdoen en geloven en inzien in wat in hen zit, wat ze misschien heel lang geleden al vergeten zijn. :Y)

    [ bericht aangepast op 26 dec 2010 - 19:34 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    PUKKELxDING schreef:
    Het punt is; mensen doen van alles om te overleven. Het egoïsme overheerst onze maatschappij, de zelfredzaamheidsfactor is ongelofelijk hoog. Het is volkomen oneerlijk ja, maar je kunt er in principe niets aan doen. De reactie van de mens is; 'Oh er gebeurt iets met die man; laat ik er voor zorgen dat mij niets gebeurt.' Overleven, overleven, overleven. We doen niet anders, het is ons instinct. Ook in de dierenwereld zie je dit terug. Het is lullig, maar je kunt de hele wereld niet veranderen..


    daar ben ik het mee eens.


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Jabberwocky schreef:
    (...)
    Ik snap je punt, maar dat is niet waar. En het is niet ons oerinstinct... het is het instinct wat ons aangeleerd is. En je kunt de wereld wel veranderen... Want mensen helpen het ook naar de kloten, dus dan kunnen mensen het ook weer wederop bouwen, men moet enkel willen en die oogkleppen eens afdoen en geloven en inzien in wat in hen zit, wat ze misschien heel lang geleden al vergeten zijn. :Y)

    Precies.

    k geef je 1000000 procent gelijk. eigenlijk leven we in een klote wereld. een voorbeeld:elke derde dag word een Trasgender vermoord. en er is niemand die er iets aan doet. misschien is dat ook gewoon onmogelijk. ik weet het niet...

    raplove schreef:
    k geef je 1000000 procent gelijk. eigenlijk leven we in een klote wereld. een voorbeeld:elke derde dag word een Trasgender vermoord. en er is niemand die er iets aan doet. misschien is dat ook gewoon onmogelijk. ik weet het niet...


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    De wereld is ook verkloot dat is niets nieuws. De mens is het meest egoistsiche en verklote wezen dat er bestaat. O wat ben ik toch blij een mens te zijn... nou niet dus.

    @PukkelxDing
    Dat klopt niet helemaal,dieren willen overleven maar bij een dier gaat de groep voor alles,zelfs voor hun zelf. De mens is een kuddedier dus zou dat bij ons ook zo moeten zijn,maar helaas. Daarbij ons verdere instinkt bestaat ook amper/vechten we ook tegen dus waarom zouden we hier dan niets tegen doen? Er zijn genoeg mensen die dat wel doen.

    Maar ja de mens verkloot doch alles dus waarom dit niet?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ben bang dat dat deel uitmaakt van onze wereld & het mens zijn.
    En het is waar wat Annick zegt:wij hebben van nature gewoon de drang om te overleven. Zolang er gevaar is voor je eigen leven,zal er (bijna) niemand aan dat van een ander denken. Jammer,maar zo zitten wij nu eenmaal in elkaar (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Exercitus schreef:
    De wereld is ook verkloot dat is niets nieuws. De mens is het meest egoistsiche en verklote wezen dat er bestaat. O wat ben ik toch blij een mens te zijn... nou niet dus.

    @PukkelxDing
    Dat klopt niet helemaal,dieren willen overleven maar bij een dier gaat de groep voor alles,zelfs voor hun zelf. De mens is een kuddedier dus zou dat bij ons ook zo moeten zijn,maar helaas. Daarbij ons verdere instinkt bestaat ook amper/vechten we ook tegen dus waarom zouden we hier dan niets tegen doen? Er zijn genoeg mensen die dat wel doen.

    Maar ja de mens verkloot doch alles dus waarom dit niet?


    Ik zou niet zeggen dat de mens een kudde dier is. Misschien nog familiaal ofzo.
    Maar jij hebt het toch niet elk moment van de dag nodig om tussen zoveel verschillende mensen te zitten,die elke dag dezelfde zijn. In tegendeel ,ik denk dat de meeste mensen daar gek van worden. (:
    In elk geval:een kudde zou niets voor mij zijn.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    BadHero schreef:
    (...)

    Ik zou niet zeggen dat de mens een kudde dier is. Misschien nog familiaal ofzo.
    Maar jij hebt het toch niet elk moment van de dag nodig om tussen zoveel verschillende mensen te zitten,die elke dag dezelfde zijn. In tegendeel ,ik denk dat de meeste mensen daar gek van worden. (:
    In elk geval:een kudde zou niets voor mij zijn.

    Dat dacht ik ook, maar daar is niks van waar. Onbewust zul jij er ook alles aan doen om in een groep te komen en er te blijven.