• -ik hoop dat dit topic ergens goed staat 8D.

    ik vroeg m af, is kerst alleen voor gelovigen [christendom.] Want -bijna- heel Nederland viert Kerst ook al zijn ze niet gelovig.

    -zucht, klinkt lekker vaag tricia =o
    [zelf ben ik katholiek]


    They fell in love, didn't they?

    Kerst is officieel een gelovig feest, maar het is gewoon een traditie geworden om met kerst gezellig samen te zijn.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Het is officieel een Christelijk feest,maar iedereen viert het (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik denk normaal gezien wel, maar het is zoo ingeburgerd in de cultuur dat nu iedereen dat viert denk ik. Tenzij je een andere cultuur hebt, dan vier je het niet / of niet zo gemakkelijk denk ik.

    Ja, daarom hou ik niet zo van de kerst. Iedereen gaat altijd zo schijnheilig en lief doen tegen elkaar. Buh.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Flawless schreef:
    Ik denk normaal gezien wel, maar het is zoo ingeburgerd in de cultuur dat nu iedereen dat viert denk ik. Tenzij je een andere cultuur hebt, dan vier je het niet / of niet zo gemakkelijk denk ik.

    Uhuhuh, dat vroeg ik me ook af =]


    They fell in love, didn't they?

    Jigsaw schreef:
    Ja, daarom hou ik niet zo van de kerst. Iedereen gaat altijd zo schijnheilig en lief doen tegen elkaar. Buh.


    We love because he loved us first - John 4:19

    BadHero schreef:
    Het is officieel een Christelijk feest,maar iedereen viert het (:


    Love is blind. That's why I don't see you.. </3

    BadHero schreef:
    Het is officieel een Christelijk feest,maar iedereen viert het (:

    target schreef:
    -ik hoop dat dit topic ergens goed staat 8D.

    ik vroeg m af, is kerst alleen voor gelovigen [christendom.] Want -bijna- heel Nederland viert Kerst ook al zijn ze niet gelovig.

    -zucht, klinkt lekker vaag tricia =o
    [zelf ben ik katholiek]


    uhhmm.. kan iemand me uitleggen , wat het verschil precies is tussen katholiek en christen ? want ik ben geen van beide *voelt zich een beetje dom*:$


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    ik ben niet gelovig en vier het gewoon:Y) naja niet echt vieren enzo maar gewoon lol hebben en kadootjes familie enzo...


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Hestia schreef:
    ik ben niet gelovig en vier het gewoon:Y) naja niet echt vieren enzo maar gewoon lol hebben en kadootjes familie enzo...

    en de anderekant van me familie is heel gelovig Ö
    dus die gaan ook uuren daar voor in de kerk zitten zzzzzzz
    zelf ben ik ook nie gelovig
    kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen christen en katholieken ??


    Shoganai i ne~

    Kerst is Christelijk, maar iedereen viert het.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Kerst is van oorsprong inderdaad een gelovig feest, maar denk eens aan bijvoorbeeld de Kerstman. In geen enkele kerk zul je die tegenkomen. x) Hij is juist bedacht voor de mensen die níét gelovig zijn, maar wel Kerst vieren. Het is inmiddels gewoon net zoiets als Sinterklaas, een nationale feestdag, of je nou gelooft of niet. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Gelovigen zouden het moeten vieren als een heilige feestdag. Met een stalletje onder de kerstboom & met een mis.
    Niet-gelovigen vieren het voor de sfeer en de gezelligheid vooral. Voor het samenkomen met de familie en voor de traditie.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    GracefulXx schreef:
    (...)

    uhhmm.. kan iemand me uitleggen , wat het verschil precies is tussen katholiek en christen ? want ik ben geen van beide *voelt zich een beetje dom*:$

    Het katholicisme is een stroming binnen het Christendom. Dus mensen die katholiek zijn, zijn een bepaald soort Christenen, met bepaalde ideeën die weer net iets anders zijn dan die van bijvoorbeeld protestanten. Zo heb je een heleboel stromingen. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan