• -ik hoop dat dit topic ergens goed staat 8D.

    ik vroeg m af, is kerst alleen voor gelovigen [christendom.] Want -bijna- heel Nederland viert Kerst ook al zijn ze niet gelovig.

    -zucht, klinkt lekker vaag tricia =o
    [zelf ben ik katholiek]


    They fell in love, didn't they?

    Ik vind kerst niet alleen voor gelovigen..
    Ookal geloof je niet in god ofzo mag je het nog steeds viere, dat brengt de familie bijeen voor die ene keer.


    Stop wishing, Start doing..

    naah, ik vind het niet alleen voor gelovigen.
    gelovigen vieren wel de geboorte van jezus met kerst, en ongelovigen waarschijnlijk niet.
    Ik vier bijv. kerst zonder cadeautjes, alhoewel dat geen argument is, want sommige gelovigen doen het ook gewoon met cadeautjes.


    Opgeven is geen optie.

    RAJM schreef:
    naah, ik vind het niet alleen voor gelovigen.
    gelovigen vieren wel de geboorte van jezus met kerst, en ongelovigen waarschijnlijk niet.
    Ik vier bijv. kerst zonder cadeautjes, alhoewel dat geen argument is, want sommige gelovigen doen het ook gewoon met cadeautjes.


    zoals ik doe het met de geboorte van Jezus en met cadeautjes(krul)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Smeagol schreef:
    (...)

    zoals ik doe het met de geboorte van Jezus en met cadeautjes(krul)

    +kerk amen.


    They fell in love, didn't they?

    ik weet niet. ik vind van wel;)


    Don't serch to love, love will find you.

    BadHero schreef:
    Het is officieel een Christelijk feest,maar iedereen viert het (:

    jezus was toch voor iedereen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Als we zo beginnen zouden allen Heidenen kerst mogen vieren aangezien Kerst eigenlijk een Heidens feest is(Midwinter Zonnewende, Feest van het Licht).
    De Christenen hebben "bedacht" dat Jezus met kerst is geboren,niemand weet wanneer Jezus is geboren. Maar om de bekering te bevorderen hebben ze een Heidense feestdag gepakt ergens in de 4e eeuw.

    Dus dat hele Kerst is alleen voor gelovigen (Christenen) slaat nergens op,wand het is niet eens hun feest,om het even zo te zeggen.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2010 - 13:23 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik weet niet hoor...
    Maar kerst is niet echt officieel een christens feest. Ze hebben gewoon in de tijd van hervorming de geboorte van jezus aan het germaanse midwinterfeest/zonnewende gekoppeld.
    Ik vier geen kerst en ben ook niet gelovig.

    maar ik vind dat iedereen het mag vieren :Y)


    #WWED - What Would Emma Do?

    Flawless schreef:
    Ik denk normaal gezien wel, maar het is zoo ingeburgerd in de cultuur dat nu iedereen dat viert denk ik. Tenzij je een andere cultuur hebt, dan vier je het niet / of niet zo gemakkelijk denk ik.



    Dat. & De het idee van de cadeaus komt oorspronkelijk van Sinterklaas.
    Coca Cola heeft zich daardoor laten inspireren en de kerst gemaakt tot wat hij nu is. Zo waren de kleuren van groen/rood eerst ook niet, maar sinds Coca Cola wel. (:


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Vengeance schreef:
    (...)


    Dat. & De het idee van de cadeaus komt oorspronkelijk van Sinterklaas.
    Coca Cola heeft zich daardoor laten inspireren en de kerst gemaakt tot wat hij nu is. Zo waren de kleuren van groen/rood eerst ook niet, maar sinds Coca Cola wel. (:

    oehh dat klinkt heel erg cola achtig :9~


    They fell in love, didn't they?

    Hestia schreef:
    ik ben niet gelovig en vier het gewoon:Y) naja niet echt vieren enzo maar gewoon lol hebben en kadootjes familie enzo...


    *~* Proud Luxury *~*